SEO Dropshipping – jak zacząć właściwe pozycjonowanie?

SEO Dropshipping – jak zacząć właściwe pozycjonowanie?

SEO Dropshipping – jak zacząć właściwe pozycjonowanie?

Dropshipping co to jest i na co zwrócić uwagę, wykorzystując ten model sprzedaży? E-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie, a nowe rozwiązania ułatwiają zakupy online zarówno z punktu widzenia sprzedawcy, jak i kupującego. Dropshipping to metoda handlu internetowego, w której za wysyłkę towaru do klienta odpowiedzialność bierze jego dostawca, a sprzedawca jedynie pośredniczy w całym procesie – zbiera zamówienia, rozlicza je, produkty natomiast wysyłane są z hurtowni. Tego typu system niesie ze sobą wiele korzyści, ale i nieco ryzyka. W jaki sposób zacząć prowadzić taki biznes? Gdzie szukać technologicznego wsparcia?

Z tego artykułu dowiesz się:

  • na czym polega dropshipping,
  • kto może skorzystać z takiego modelu logistycznego,
  • jakie SEO wpływa na ten system sprzedaży.

Dropshipping – o czym należy pamiętać?

Dropshipping ma mnóstwo zalet – warto wskazać choćby brak konieczności czynienia dużych inwestycji, a także posiadania innych zasobów, na przykład w postaci przestrzeni magazynowej. Sporo trzeba jednak włożyć – zarówno pracy, czasu, jak i środków – w widoczność działalności online. W związku z tym jednym z niezwykle ważnych elementów w promowaniu biznesu opartego na dropshippingu jest oczywiście pozycjonowanie stron

Skuteczne działania z zakresu SEO marketingu pomogą Ci zwiększać wyniki sprzedaży oraz sprawić, by Twoja firma została dostrzeżona w jak najszerszych kręgach. Jedną z podstawowych zasad stanowi publikowanie oryginalnych, przemyślanych, niepowtarzających się poza Twoją domeną treści. To dzięki nim osiągniesz wyższe wyniki wyszukiwania w Google.

 

Dla kogo jest dropshipping?

Na rynku coraz częściej pojawiają się wspierające dropshipping hurtownie. Jako model o obustronnych korzyściach (dla sprzedawców detalicznych oraz właśnie hurtowych) stanowi atrakcyjny układ. Poznaj przykłady platform, z którymi warto nawiązać współpracę, jeśli chcesz prowadzić sklep w modelu dropshippingowym.

  • Spocket to firma oferująca sprzedaż oryginalnych produktów, pochodzących z Unii Europejskiej, USA, a od niedawna także z Australii i Nowej Zelandii. Dzięki wielu punktom, w których działa, lokalnie może zagwarantować stosunkowo krótki czas dostawy artykułów (3-5 dni), co jest niezwykle cenne dla współczesnych, niecierpliwych użytkowników oraz użytkowniczek sieci. Spocket zapewnia opcję bezproblemowej integracji z takimi platformami jak Shopify czy WooCommerce. 
  • Wholesale2b to platforma dająca dostęp do produktów pochodzących od ponad 100 certyfikowanych sprzedawców. Oferuje konkurencyjne ceny oraz integrację z takimi miejscami w sieci jak eBay, BigCommerce czy Magento. Dzięki współpracy z Wholesale2b możesz zyskać dostęp do nich za pomocą jednego, wygodnego konta, bez rozdrabniania się na każde z osobna.
  • Printful proponuje na przykład usługę druku na żądanie oraz narzędzia projektowe, umożliwiające samodzielne tworzenie personalizowanych ubrań i akcesoriów. Także zapewnia dostęp do wygodnej współpracy z rozmaitymi serwisami online, takimi jak Squarespace, Wish lub Amazon.

    skuteczny copywriting

SEO dropshipping – najczęstsze problemy

Jak działa dropshipping w praktyce, z perspektywy sprzedawcy? Kiedy zamówienie klienta trafia do e-sklepu, Twoim zadaniem jest przekierowanie go do hurtowni, z którą współpracujesz w tym zakresie. Z reguły dzieje się to automatycznie, szczególnie jeśli firma została zbudowana na gotowym silniku e-commerce. Wysłanie produktu na adres klienta leży w gestii pracowników hurtowni i odbywa się na określonych w umowie zasadach. Jako sprzedawca — zarabiasz na narzuconej w Twoim sklepie marży.

 

jak działa dropshipping
Zdj. 1. Jak działa dropshipping. Źródło: Blog Wojtka Trochimowicza, trochimowicz.com

Właściwy dobór strategii marketingowej jest kluczowy nie tylko w przypadku niszowych biznesów. Decydując się na model dropshippingowy musisz zadbać także o jakość reklamy, która będzie miała bezpośrednie przełożenie na widoczność firmy, a co za tym idzie – potencjalną sprzedaż, generującą zyski. Poznaj najpopularniejsze błędy SEO, mogące przyczyniać się do powstawania szeregu problemów, zatem w efekcie też i poważnych strat finansowych. Dzielą się one na dwie główne kategorie:

  • Zbyt długie nagłówki oraz opisy – nieprawidłowo przygotowane artykuły mogą być zniechęcające dla klientów, ale przede wszystkim – dla bezlitosnych algorytmów wyszukiwarki. Muszą one mieć świeży charakter, bez kopiowania treści. Koniecznie trzeba również zadbać o optymalną liczbę fraz kluczowych i naturalne ich rozmieszczenie.
  • Błędy techniczne — nieodpowiednio dobrana rozdzielczość grafik, powolne ładowanie strony oraz brak analitycznej współpracy ze specjalistycznymi narzędziami (takimi jak Google Analitycs, Google Search Console, Google Tag Manager) sprawiają, że pozycjonowanie strony automatycznie staje się znacznie gorsze. 

Przykład błędu i jego konsekwencji:

W 2018 r. firma Rossmann przeprowadzała migrację sklepu internetowego. Zastosowanie nowej technologii oraz liczne błędy w przekierowaniach spowodowały spadek widoczności w Google aż o 35%, a liczba słów kluczowych spadła o 83%. Jak zapobiegać tego typu zdarzeniom? Bez wątpienia w ramach systemu prewencji przydadzą się regularne konsultacje SEO.

rossman wykres

Zdj. 2. Wykres ruchu na stronie sklepu Rossmann. Źródło: marketingwsieci.pl

Na polskim rynku, oprócz prowadzenia własnego sklepu internetowego, warto rozważyć także dropshipping z Allegro, czyli najpopularniejszym tutaj serwisem sprzedażowym. Zasięg jego działań wiąże się z ogromną liczbą potencjalnych klientów. Tego typu współpraca ma wiele zalet – przede wszystkim należy do nich wspomniana już wyżej znacznie ograniczona odpowiedzialność. Potrzebujesz jedynie środków na prowadzenie własnej firmy, odpowiedniego oprogramowania oraz, rzecz jasna, promocji. Na tej platformie olbrzymie znaczenie mają właściwie skonstruowane nazwy i opisy produktów, które zamierzasz tam sprzedawać. Dla powodzenia tego typu działań istotna jest oczywiście również konkurencyjna oferta.

Dropshipping – sukces jest możliwy

Jak zatem budować skuteczną strategię opartą o SEO marketing? W tym przypadku nie trzeba, a nawet – nie warto wymyślać koła na nowo, gdyż know-how dotyczący tego zagadnienia jest szeroko rozwinięte. Dobrze wiadomo, że sprawdzają się unikatowe, oryginalne treści, pisane z zachowaniem zasad poprawnej polszczyzny. Dobór fraz kluczowych najlepiej oprzeć na hasłach, które najczęściej pojawiają się w Google (można skorzystać też z narzędzi analitycznych, wskazujących ich potencjał, czyli średnią miesięczną liczbę wyszukiwań na daną frazę — np. Ubersuggest), warto jednak zadbać, aby brzmiały one naturalnie i nie pojawił się przesyt. Dla odbiorcy ma znaczenie atrakcyjność przedstawianych treści – przeplatanie tekstu grafikami, tabelkami czy wykresami oraz niestosowanie przesadnie długich bloków. Zwróć szczególną uwagę także na odpowiednie formatowanie: ważne jest punktowanie, właściwe zastosowanie paragrafów, śródtytułów, pogrubień i podkreśleń. Więcej na te tematy pisaliśmy w naszych artykułach: o unikalnym copywritingu oraz drodze do top 10 wyszukiwarki.

Ciekawe efekty może przynieść także wykorzystanie materiałów video — w krótkim czasie jesteśmy w stanie przekazać w nich wiele informacji. Aby dobrać odpowiednią formę przekazu, istotna będzie analiza potrzeb i oczekiwań grupy docelowej. W dobie olbrzymiej dostępności zaawansowanych technologii, konieczność stanowi zadbanie o wysoką jakość nagrania w każdym aspekcie – znaczenie ma zarówno obraz, jak i dźwięk. Filmiki o dobrych parametrach można utworzyć już nawet za pomocą smartfona.

Dobrymi przykładami są serwis Legimi, który stworzył instrukcję m.in. pobierania książek elektronicznych z bazy na czytniki, oraz Empik z nagraniem zawierającym wskazówki dotyczące użytkowania systemu Mój Empik.

dropshipping
Zdj. 3. Kadr z filmiku instruktażowego Legimi. Źródło: Kanał YT Legimi

Postaw na zrównoważony rozwój  – wdrożenie go pozwala rosnąć 2,5 razy szybciej w stosunku do firm, które nie korzystają z tego modelu. Okazuje się, że klienci gotowi są płacić za produkty tworzone zgodnie z daną ideą, mimo wyższych cen. Jest to zatem strategia odpowiedzialna z punktu widzenia społecznego, która przyczynia się jednocześnie do gospodarczego sukcesu. Jako przykład można wskazać farmy wiatrowe stworzone przez IKEA, wpływające na redukcję emisji dwutlenku węgla. 

Jak wiadomo, są różne drogi, aby wejść do świata e-commerce. Możesz posłużyć się wspomnianymi platformami sprzedażowymi, utworzyć sklep na własnej domenie, ale też podjąć współpracę z serwisem, który oferuje opcję otwarcia takowego w ramach abonamentu. Dobrze znany Shoper.pl lub Home.pl to przykłady platform, pozwalających w łatwy sposób założyć własny, wykorzystujący dropshipping sklep internetowy.

Optymalizacja treści – SEO Dropshipping     

Jako jeden z modeli sprzedażowych, dropshipping ma wiele do zaoferowania – odciąża przedsiębiorcę z odpowiedzialności dotyczącej nabywania oraz przechowywania znacznej ilości towaru, a tym samym pozwala na sprawniejsze poszerzanie internetowej oferty produktów i usług. Opiera się na rodzaju outsourcingu, czyli zlecaniu podwykonawstwa konkretnych zadań zewnętrznym serwisom. Nie wystarczy jednak dobry produkt oraz zorganizowany system działania – tak jak w przypadku klasycznej sprzedaży, niezbędna jest skuteczna strategia marketingowa, a przede wszystkim dopracowanie treści pod kątem SEO.

 

Źródła:
Shoper Uniwersytet, Co to jest dropshipping? Wady i zalety, https://uniwersytet.shoper.pl/dropshipping/co-to-jest-dropshipping-wady-i-zalety/
Poradnik Przedsiębiorcy, Najczęstsze błędy SEO strony internetowej, https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-najczestsze-bledy-seo-strony-internetowej
Marketing w sieci, Jak uniknąć błędów SEO w e-commerce?, https://marketingwsieci.pl/jak-uniknac-bledow-seo-w-e-commerce/
Drop-Shipping, Zalety i wady dropshippingu w Allegro, https://www.drop-shipping.pl/zalety-i-wady-dropshippingu-w-allegro/

julka
Julia Polewka
Copywriterka w Conture — agencji content marketingu i copywritingu.
Absolwentka filologii polskiej. Zawodowo łączy role copywriterki oraz nauczycielki jogi.
Prywatnie weganka o zainteresowaniach humanistycznych i społecznych.

content marketing

 

 

About Content

    You May Also Like