Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

Blog firmowy, czy warto prowadzić?

Blog firmowy, czy warto?

Czy warto prowadzić bloga firmowego?

Blogi mają bardzo dobrze ugruntowaną pozycję w wirtualnym świecie. Pojawiły się wiele lat temu jako sieciowe pamiętniki, a dziś są szeroko używane zarówno przez indywidualne osoby jak i całe korporacje. Służą jednoczesnemu tworzeniu treści i budowaniu społeczności skupionych wokół danego zagadnienia. Z tego powodu blog firmowy to bardzo dobry pomysł w konkretnych branżach np. meblowej. Jeśli prowadzimy sklep internetowy, w którym sprzedajemy meble to założenie równoległego bloga firmowego może być doskonałym rozwiązaniem, które przy niewielkim nakładzie pracy przyniesie znaczne zyski i przyciągnie wielu potencjalnych klientów. Jeżeli nadal zastanawiasz się, czy warto prowadzić bloga eksperckiego dla marki, musisz wiedzieć, że korzyści jest wiele. 

Jak zwiększyć ruch w sklepie internetowym za pomocą bloga firmowego?

Blogi w Polsce są bardzo popularne i chętnie odwiedzane przez internautów poszukujących określonej wiedzy i informacji. Dlatego warto wyjść im naprzeciw i stworzyć miejsce, w którym znajdą ciekawe treści, spełniające ich wymagania. Im wyższa jakość i przydatność materiałów tym większy jego zasięg. Dobrze prowadzony blog firmowy może znacznie zwiększyć ruch w naszym sklepie internetowym i np. zachęcić klientów do kupna mebli z świeżo wypuszczonej kolekcji, o której właśnie napisaliśmy. Pamiętaj o tym, że dobre treści przybliżą Cię do zwiększenia liczby klientów. Wartościowy content marketing wpłynie na sprzedaż i podwoi Twoje zyski. 

Blog firmowy a komunikacja z klientem

Blog firmowy pozwoli nam na komunikację dwustronną, dzięki możliwości komentowania, a także dzielenia się treściami, które opublikowaliśmy. Stworzy to wyjątkową relację z naszymi odbiorcami,  a ich opinie oraz wskazówki pomogą w ulepszaniu naszej oferty i dostosowywaniu jej do ich potrzeb. Blog firmowy znacznie przybliży nas do klienta i umożliwi natychmiastową reakcję – tym samym nasz odbiorca będzie wiedział, że jego głos jest ceniony i respektowany.

Jak budować wizerunek eksperta?

Nasz blog firmowy pozwoli nam na kreowanie wizerunku eksperta. W ten sposób pokażemy, że jesteśmy na bieżąco z najnowszymi trendami i nowinkami w branży meblarskiej. Taki blog to doskonałe miejsce na różnego rodzaju porady i wskazówki dotyczące np. kupowania mebli, jak i ich aranżacji. Treści wysokiej jakości są niezwykle pożądane przez odbiorców. Poprzez zaangażowanie tworzą one wyjątkową relacje pomiędzy czytelnikami i twórcami bloga firmowego. W ten sposób w oczach naszych klientów wzbudzamy zaufanie, które powoduje, że taka osoba bardzo chętnie do nas wróci i skorzysta z oferty w sklepie internetowym.

Blog firmowy a pozycjonowanie

Blog firmowy to także świetne narzędzie wspomagające pozycjonowanie. To dobry sposób budowanie tzw. długiego ogona fraz kluczowych. Są to zapytania, które mogą być wpisywane przez potencjalnych klientów, a które odbiegają od głównych fraz kluczowych strony. Nie warto ich lekceważyć, gdyż „długi ogon” również sprzyja podnoszeniu pozycji naszej strony w wyszukiwarkach. Ponadto, algorytmy Google promują treści, które są aktualne, dlatego regularne prowadzenie bloga firmowego i odświeżanie jego zawartości stanowi kolejny element sprzyjający pozycjonowaniu.  Warto pamiętać o możliwości pozyskiwania linków – nasi odbiorcy będą bardzo chętnie dzielić się materiałami, które opublikujemy na blogu, o ile odpowiedzą na ich pytania i problemy lub dostarczą ciekawej oraz interesującej wiedzy. Obecność odnośników do naszej strony w social mediach i nie tylko znacznie wzmocni jej potencjał. Odpowiednio przyjęta strategia prowadzenia bloga firmowego znacząco pomoże w pozycjonowaniu zarówno jego, jak i naszego sklepu internetowego. 

Jeśli nie czujesz się pewnie w strefie blogowania, zleć tworzenie treści profesjonalistom.. Agencje content marketingowe proponują wsparcie w tym temacie i doradzają, co warto zmienić w publikowanych materiałach.

blog firmowy dla dostawców sprzętu dla gastronomii