Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

8 niezawodnych sposobów na tworzenie chwytliwych nagłówków

chwytliwe nagłówki Poznań copywriting content marketing

Jak powinny wyglądać chwytliwe nagłówki?

Ciekawe, chwytliwe nagłówki to solidny fundament, który zachęci potencjalnego odbiorcę do zainteresowania się naszym artykułem. Z tego powodu stosuje się szereg różnorodnych technik, które wykorzystują naturalną ciekawość ludzi i chęć osiągnięcia korzyści. Ważne jest, aby tytuły były adekwatne do treści, gdyż internauci zdecydowanie nie lubią być wprowadzani w błąd – zwłaszcza w czasach, gdy clickbaity pojawiają się nawet w poważanych serwisach informacyjnych. Pamiętajmy o budowaniu zaufania i wiarygodności w oczach naszych odbiorców, bo jest to podstawa działań z zakresu content marketingu. Poniżej przedstawiamy 8 niezawodnych sposobów na tworzenie chwytliwych nagłówków. Wykorzystując je z pewnością przyciągniesz ludzi i zaangażujesz ich do zapoznania się z Twoją treścią.

sposoby na chwytliwe naglowki

1. Zapewnij o korzyściach

Język korzyści, o którym już wspominaliśmy na łamach naszego bloga, można wykorzystać także w tworzeniu nagłówków. Jeśli w zamian za przeczytanie naszego artykułu zaproponujemy odbiorcy coś, co będzie dla niego przydatne, z pewnością się tym zainteresuje. Dlatego już na samym początku zapewnijmy go o benefitach, które zyska dzięki nam.

  • Dzięki tym wskazówkom w kilka minut nauczysz się tworzyć chwytliwe nagłówki.
  • Szybki sposób na przyciągnięcie klientów – zobacz jakie to proste!

2. Zadaj pytanie

Zadanie w nagłówku pytania sprawia, że internauta chce poznać na nie odpowiedź. To dobry sposób, który natychmiast wzbudza ciekawość, zwłaszcza jeżeli dana kwestia leży w sferze zainteresowań naszego odbiorcy. Jedną z najskuteczniejszych form, jest zadawanie pytania, które zaczyna się od słowa “jak”. Łącząc to z językiem korzyści, otrzymamy wyjątkową mieszankę, która przyciągnie wielu klientów.

3. Powołaj się na autorytet

Wykorzystajmy w swoim nagłówku znaną osobę lub organizację, które są autorytetami w danej dziedzinie. Obecność eksperta podniesie wiarygodność naszego artykułu i utwierdzi w przekonaniu, że kwestia, którą poruszamy jest prawdziwa, tym samym zachęcając do zapoznania się z nim.

  • Bill Gates: „Content is king”. Dowiedz się dlaczego tak powiedział!
  • Prezes Google przewiduje przyszłość wyszukiwarek. Zobacz co się zmieni!

4. Sprowokuj odbiorcę

Odpowiednia, delikatna prowokacja z pewnością zaintryguje odbiorcę i zmusi go do przeczytania naszych treści. Możemy to zrobić np. poprzez wytknięcie błędów czy niewiedzy naszych czytelników. Jednocześnie konieczne jest, aby już w samej treści artykułu zaproponować właściwe rozwiązanie, które im pomoże. Pamiętajmy, że ten rodzaj nagłówków wymaga odpowiedniego wyczucia i dostosowania do grupy docelowej, gdyż może to wywołać niepotrzebne kontrowersje.

  • Oto 5 pomyłek, które z pewnością przytrafiły Ci się podczas rozmowy z klientem.
  • Nie wiesz jak działa reklama w wyszukiwarkach? My Ci wytłumaczymy!

5. Wydaj komendę

Ta technika to swego rodzaju wezwanie do działania. Bezpośrednio zwracamy się do naszego odbiorcy, wykorzystując tryb rozkazujący. Stanowczo mówimy mu, że otrzyma coś lub stanie się kimś jeśli tylko przeczyta nasz artykuł. Wzbudzenie ciekawości gwarantowane.

  • Stań się wpływowym blogerem w dwa miesiące!
  • Zarabiaj spore pieniądze na YouTube – wystarczy, że będziesz przestrzegać kilka zasad.

6. “Ty” – zwracaj się bezpośrednio do odbiorcy

To kolejny sposób wykorzystujący bezpośredniość. Tak zbudowane chwytliwe nagłówki, będą sprawiały wrażenie napisanych właśnie dla naszego czytelnika. Skoro piszą właśnie o nim, to dlaczego miałby nie przeczytać całości?

  • Czy Ty też szukasz sposobów na pozyskiwanie klientów? Przekonaj się jakie to proste!
  • Wyjątkowe treści na blogu firmowym? Ty też możesz je tworzyć!

7. Użyj mniej popularnych przymiotników

Odpowiednie wykorzystanie przymiotników ma wyjątkową moc. Ważny jest jednak ich przemyślany dobór, gdyż niektóre z nich są nadmiernie wykorzystywane i powoli tracą na swojej sile. Są to przymiotniki takie jak najlepszy, najgorszy czy skuteczny, na które trafiamy praktycznie codziennie. Dobrym sposobem może być odwołanie się do emocji lub zmysłów za pomocą takich wyrażeń jak aromatyczny, esencjonalny, hipnotyzujący czy wykwintny. To dobry moment na uruchomienie naszej kreatywności, która zostanie doceniona przez internautów.

  • Zobacz w jaki sposób zaparzyć niezwykle aromatyczną kawę.
  • Hipnotyzujące rośliny w Twoim domu, wypełnij swoje otoczenie przepiękną zielenią!

8. Chwytliwe nagłówki to wyliczanie

Wyliczanie w nagłówkach to jeden z najskuteczniejszych sposobów na przyciągnięcie internautów, z powodzeniem wykorzystywany od lat. Jego siła tkwi w tym, że już na początku zapowiadają dawkę szybkiej i konkretnej wiedzy, podanej w skondensowanej formie. Potencjalny odbiorca od razu wie, że otrzyma osiem porad, które ułatwią jego życie albo dowie się dwunastu sposobów na wykonanie danej rzeczy. Doskonale sprawdzi się zwłaszcza w mediach społecznościowych, dlatego warto używać go w ramach postów na Facebooku czy Instagramie. To właśnie z tego sposobu skorzystaliśmy w tym artykule, dlatego jeżeli to czytasz, prawdopodobnie to działa. 🙂

  • 14 sekretnych sposobów na zwiększenie zasięgów w mediach społecznościowych.
  • 20 sztuczek, które powinien znać każdy copywriter.

Miej na uwadze, że wszystkie powyższe sposoby można ze sobą łączyć. Tym samym jeszcze bardziej zwiększa to skuteczność naszych nagłówków i sprawia, że czytelnicy z ciekawością zagłębiają się w treść artykułu.

Pamiętaj, że jeśli potrzebujesz pomocy z tworzeniem wyjątkowych i angażujących treści, możesz skontaktować się z nami!

jak napisac chwytliwe naglowki