Google Moja Firma – co to jest?

Google Moja Firma to usługa, która umożliwia wyświetlanie firmowej „wizytówki” w wynikach wyszukiwania. Zawiera ona informacje, takie jak nazwę firmy, jej adres, dane kontaktowe czy godziny otwarcia, a także krótką charakterystykę działalności oraz opinie użytkowników.  Jest to świetny sposób na wyeksponowanie swojej działalności i zwiększenie widoczności w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo, nasza firma pojawi się także w Mapach Google, gdzie w miejscu jej siedziby będzie widnieć pinezka z informacjami o niej. W tym artykule dowiesz się jak dodać firmę do Google Moja Firma – wbrew pozorom nie jest to skomplikowany proces.

Jak dodać firmę do Google Moja Firma?
Wizytówka firmy wyświetla się po prawej stronie wyników wyszukiwania.

Jak dodać firmę do Google Moja Firma? – wprowadzanie podstawowych informacji

Cały proces należy rozpocząć od przejścia na adres usługi Google Moja Firma i zalogowania się – robimy to poprzez kliknięcie przycisku „Zacznij teraz”.  Jeśli nie posiadamy konta Google, jest to moment, w którym należy je założyć – posłuży nam ono później do kontrolowania naszej wizytówki i wprowadzania ewentualnych zmian.

Jak dodać firmę do Google Moja Firma?

Po zalogowaniu się, naszym oczom ukaże się formularz, który pozwoli wprowadzić nam podstawowe dane o naszej firmie. Oto kilka elementów, na które warto zwrócić uwagę:

  • Dodając nazwę naszej firmy,  postarajmy się, aby była ona w jak najprostszej formie (bez rodzaju spółki czy imienia i nazwiska właściciela w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej);
  • Możemy dopisać do niej charakteryzujące nas słowa kluczowe, związane z rodzajem wykonywanej działalności, np. Conturecontent marketing i copywriting, taki zabieg będzie sprzyjał pozycjonowaniu naszej witryny;
  • Aby firma została poprawnie zweryfikowana przez Google, musi posiadać swoją fizyczną siedzibę – adres, który podamy musi być prawdziwy, gdyż później otrzymamy na niego list z kodem weryfikacyjnym;
  • Koniecznie przypiszmy naszą firmę do odpowiedniej kategorii – będzie miało to duży wpływ na to, przy jakich zapytaniach pojawi się w formie wizytówki;
  • Pamiętajmy, że szczegółowe informacje na temat wprowadzania danych możemy znaleźć na stronie pomocy Google – warto przeczytać zalecenia i dostosować się do nich;
Jak dodać firmę do Google Moja Firma?
Formularz wprowadzania naszej firmy do usługi Google Moja Firma.

Ostatnim etapem jest weryfikacja. Jej najczęstszą formą jest wysłanie na adres naszej firmy listu, który zawiera specjalny kod weryfikacyjny. Ta opcja wymaga odrobinę cierpliwości, gdyż może zdarzyć się, że na przesyłkę będziemy czekać nawet miesiąc. Google w niektórych przypadkach (najczęściej są to posiadacze bardziej zaufanych kont) zezwala na weryfikację telefoniczną – specjalny bot zadzwoni do nas i poda kilku-cyfrowy pin, który będziemy musieli wprowadzić na stronie. Warto pamiętać, że wizytówkę możemy uzupełnić jeszcze przed przeprowadzeniem pełnej weryfikacji. W takiej sytuacji powinniśmy dodać brakujące elementy, takie jak zdjęcia, logo czy godziny otwarcia.

 

Jak umieścić firmę w Mapach Google?

Nasza firma, po dodaniu do Google Moja Firma, poza wyświetlaniem wizytówki z prawej strony wyników wyszukiwania, pojawi się także w formie pinezek na mapie, na samej górze wyszukiwań. Potencjalny klient będzie mógł przejść bezpośrednio na naszą witrynę firmową, a także wyznaczyć trasę z wybranej przez siebie lokalizacji. Firma pojawi się także bezpośrednio podczas przeglądania map.

Jak dodać firmę do Google Moja Firma?
Wizytówka agencji content marketingowej Conture powyżej wyników wyszukiwania, powiązana z Mapami Google.

Wpisy w Google Moja Firma – jak je wykorzystać?

Google nieustannie wprowadza poprawki w swoich usługach. W ubiegłym roku pojawiła się możliwość dodawania wpisów, które pojawiają się w wizytówce naszej firmy.  Można bardzo szybko dodawać je w panelu zarządzania wizytówką. Mogą być wykorzystywane między innymi do informowania klientów o naszej ofercie, nowościach czy specjalnych promocjach. Pozwalają na dodanie zdjęcia, a także przycisku CTA (call to action), będącego linkiem do wskazanego przez nas adresu. To świetny sposób na zachęcenie obecnych jak i potencjalnych klientów do skorzystania z naszej oferty, zwłaszcza, że wpisy te są dobrze widoczne z pozycji wyników wyszukiwania, będących często miejscem pierwszej styczności klienta z naszą firmą.

Jak dodać firmę do Google Moja Firma?
Przykład wpisów na wizytówce Conture.

Co daje wizytówka w Google Moja Firma?

Wizytówka w Google Moja Firma znacznie zwiększa widoczność naszej firmy. W przejrzysty sposób prezentuje podstawowe informacje dotyczące naszej działalności i umożliwia klientom błyskawiczny kontakt, a w dodatku jest elementem, który wspiera działania związane z SEO. Co więcej, jej obecność zwiększa naszą wiarygodność – klienci mają świadomość, że musieliśmy zostać w jakiś sposób zweryfikowani. Jej założenie sprawia, że jesteśmy obecni w Mapach Google, a także daje nam możliwość publikowania specjalnych wpisów. Co ważne, nie wymaga wiele wysiłku – stworzenie takiej wizytówki zajmuje niecałą godzinę, przynosząc mnóstwo korzyści.

Potrzebujesz pomocy w przygotowaniu unikalnych treści do wizytówki Google Moja Firma? Być może interesuje Cię stworzenie skutecznego opisu firmy? Skontaktuj się z agencją content marketingową!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *