Marketing kancelarii prawnych – marka godna zaufania

Czy marketing kancelarii prawnych jest potrzebny?

Silną i rozpoznawalną markę buduje się dzisiaj nie tylko poprzez wysoką jakość oferowanych usług. Coraz częściej w świadomości właścicieli kancelarii prawnych i jej przedstawicieli pojawia się myśl związana z podejmowaniem działań wizerunkowych. Zobacz jak powinien wyglądać marketing kancelarii prawnych. Z tego artykułu dowiesz się, jak zbudować markę kancelarii godnej zaufania.

Dzielenie się wiedzą

Niezależnie od branży, z której usług korzystasz, zanim podejmiesz decyzję szukasz informacji związanych nie tylko z poziomem realizacji usługi, ale także opinii na temat osób reprezentujących firmę. Jednym z elementów budujących wizerunek kancelarii jest dzielenie się wiedzą. W przypadku tej branży dobrą praktyką jest umieszczanie na stronie internetowej wartościowych i eksperckich artykułów poruszających aktualne tematy prawnicze oraz publikowanie przydatnych materiałów. Dzięki temu docierasz do szerokiego grona czytelników, a tym samym Twoich potencjalnych klientów.

Prawnicy chętnie publikują swoje artykuły na łamach serwisów tematycznych. Często gościnnie wypowiadają się w artykułach eksperckich, podnosząc tym samym jakość przekazu treści. Poprzez dzielenie się wiedzą budujesz zasadę wzajemności. Kiedy czytelnik znajdzie poszukiwaną informację właśnie na Twojej stronie, nie tylko uzna firmę za rzetelną, ale również wróci w przypadku kolejnych wątpliwości czy konieczności skorzystania z pomocy prawnej. Coraz bardziej popularną formą kontaktu z potencjalnym odbiorcą jest prowadzenie bloga eksperckiego. Za jego pomocą nawiążesz relacje zawodowe oraz zyskasz szansę na wymianę informacji i doświadczeń ze specjalistami. Warto wchodzić w interakcje z czytelnikami bloga oraz otworzyć się na czerpanie wiedzy od innych. Publikowane treści powinny być ukierunkowane na konkretnego odbiorcę, pisane przystępnym językiem i poruszać tematy najbardziej go interesujące. Wiarygodność zapewni udostępnianie czytelnikom własnych przemyśleń i posługiwanie się swoim prywatnym stylem. Nie zawsze pisanie obszernych i specjalistycznych treści jest koniecznością. Krótsze wpisy i szczere komentarze również znajdą swoich zwolenników.

Dopełnieniem artykułów i wpisów na blogu będzie stworzenie merytorycznego poradnika lub zorganizowanie webinariu rozwiewającego wątpliwości pojawiające się w branży prawniczej.  Tworząc go nie tylko podzielisz się wiedzą z innymi, ale także uporządkujesz swoje procesy myślowe.

Na tworzeniu treści się nie kończy

Pamiętaj, że Twoja strona internetowa to nie jedyne medium, na którym możesz udostępniać swoje treści. Marketing kancelarii prawnych to także wykorzystanie potencjały tkwiącego w serwisach społecznościowych.  Buduj wizerunek eksperta i wiarygodnego partnera biznesowego na przeznaczonych do tego portalach społecznościowych. Wykorzystaj moc LinkedIna, dzięki któremu oprócz udostępniania treści Twojego autorstwa, stworzysz wartościową sieć kontaktów zawodowych. Z badań przeprowadzonych w 2012 roku w USA , w których brało udział 1300 prawników, wynika, że 72% respondentów deklaruje korzystanie z LinkedIna. Popularność tego medium społecznościowego wynika przede wszystkim z łatwej dostępności dla szerokiego grona odbiorców, którzy mogą gromadzić się wokół ciekawego dla nich tematu.

Personal branding, czyli ludzka twarz Twojej kancelarii

Prawnik to zawód zaufania publicznego. Szczególnie w tej profesji bardzo ważna jest lojalność. Jeżeli mamy powierzyć komuś swoje prywatne sprawy, musimy najpierw zaufać tej osobie – nikt z nas nie lubi rozmawiać z osobą anonimową. Z tego powodu ważne jest budowanie wizerunku kancelarii nie tylko jako firmy świadczącej profesjonalne usługi, ale także pokazanie ludzkiej twarzy osób, które zajmą się naszą sprawą. Dlatego tak istotne jest zamieszczanie na stronie internetowej sylwetek pracowników z opisem ich specjalizacji prawnych. Pamiętaj o budowaniu relacji opartych na wysokim poziomie zaufania.

Każdy klient jest najważniejszy

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, a tym samym znajdując sposób na budowanie pozytywnego wizerunku, wiele kancelarii prawnych oferuje porady online za pośrednictwem własnej strony. Zadbaj nie tylko o jakość kontaktu, ale i jego przyjemną formę. Intuicyjny formularz zapytania, informacje o preferowanych godzinach kontaktu oraz czasie reakcji z pewnością okażą się bardzo przydatne dla Twoich klientów.

Zamieść na stronie mini kompendium wiedzy zawierające najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi, dzięki czemu rozwiejesz pierwsze obawy swoich klientów, przekonując ich tym samym do wyboru Twojej kancelarii.

Mowa końcowa

Marketing kancelarii prawnych opiera się na podstawie funkcjonowania każdej wiarygodnej kancelarii prawnej – czyli zaufaniu. Ważna jest opinia o profesjonalizmie i kompetencjach prawników nie tylko zasłyszana od osób z otoczenia, lecz także wzmacniana za pomocą wspierających działań contentowych, wizerunkowych oraz realizowanych w obrębie mediów społecznościowych.

Silną markę buduje się nie tylko poprzez wysoką jakość oferowanych usług. Pamiętaj, że strona firmy to nie jedyne medium, na którym możesz udostępniać swoje treści.
Chcesz dowiedzieć się więcej o budowaniu marki godnej zaufania i marketingu prawniczym?

Zgłoś się do nas: kontakt@conture.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *