Profesjonalne opisy produktów w sklepie internetowym – wyróżnij się w branży

Profesjonalne opisy produktów s sklepieinternetowym

Rynek e-commerce rozwija się błyskawicznie. Rosnąca w zastraszającym tempie konkurencja zmusza osoby prowadzące sklepy internetowe do stosowania różnych metod przyciągnięcia klienta i przekonania go do dokonania zakupów akurat u nich. Jednym z ważniejszych czynników wpływających na budowanie zainteresowania konsumenta są opisy produktów. Klient, nie mając możliwości porozmawiania ze sprzedawcą, który mógłby udzielić mu rady i przedstawić produkt, polega na informacjach zawartych w opisie. Profesjonalne opisy produktów w sklepie internetowym zastępują więc sprzedawcę. To na ich podstawie podejmujemy decyzje o zakupie. Jak zatem tworzyć opisy, które przyciągną klientów i zachęcą ich do dokonania zakupu?

Dobry opis produktu – przede wszystkim content

Jako agencja content marketingowa z Poznania doskonale wiemy, że dobry opis produktu powinien być przede wszystkim przydatny. Zawarte w nim informacje muszą być wyczerpujące i jasne, aby ułatwić wybór artykułu najbardziej odpowiadającego naszym potrzebom i zachęcić do jego zakupu. Tworzenie takich merytorycznych opisów produktów i usług jest domeną copywritingu produktowego, który zdecydowanie wypiera czysty SEO copywriting.

Jeszcze do niedawna jedyną funkcją opisów było wypozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych, dlatego teksty były tworzone wyłącznie z myślą o upakowaniu jak największej ilości fraz kluczowych i często nie miały większej wartości merytorycznej. Postęp technologiczny wymusił jednak zmiany i to nie tylko w zakresie algorytmów wyszukiwarek, ale również podejścia do klienta. Wyszukiwarki, takie jak Google, potrafią już wykrywać nie tylko plagiat, ale również merytoryczną jakość tekstu. Sprawia to, że wszelkie treści, w tym opisy produktów, muszą być unikatowe i wartościowe. Dodatkowo konkurencja na rynku sprawia, że liczy się klient i jego wrażenia, w związku z czym treści przydatne dla kupujących są zdecydowanie lepiej widziane. Kluczem jest zatem postawienie konsumenta na pierwszym miejscu i pisanie z myślą o nim.

Cechy dobrego opisu produktu

Bardzo istotne jest, żeby opis był rzetelny. Niedopuszczalnym jest, by wprowadzać klienta w błąd. Niezgodność produktu z opisem grozi nie tylko utratą zaufania klientów, ale również poważnymi konsekwencjami prawnymi. Klient chce dokładnie wiedzieć, co kupuje, dlatego powinien mieć dostęp do pełnej, wyczerpującej informacji o oferowanych w sklepie przedmiotach. Dobry opis artykułów w sklepie internetowym powinien więc odpowiadać na wszystkie pytania, które może postawić nabywca. Jeżeli zabraknie w nim ważnych informacji, klient poszuka ich na innych stronach i tam prawdopodobnie dokona zakupu.

Kolejnym istotnym aspektem jest użyty w opisie język. Sprzedawcy zapominają często, że klienci nie są ekspertami w branży i niekoniecznie znają techniczny żargon. Dlatego należy używać prostego języka, który będzie zrozumiały dla laików. Profesjonalni copywriterzy zajmujący się content marketingiem zdają sobie sprawę z tego, że opis produktu to nie specyfikacja techniczna, unikają więc stosowania specjalistycznego słownictwa, podawania suchych wartości liczbowych, czy używania niezrozumiałych skrótów.

Porządne opisy produktów do sklepów internetowych powinny też być zwięzłe i przyjemne w odbiorze. Nie ma sensu tworzyć zbyt opasłych tekstów, bo nikt ich nie przeczyta. Potencjalny klient chce uzyskać potrzebne informacje w sposób wydajny i szybki, bez tracenia czasu na dygresje czy wielostronicowe opisy bez konkretów. Dlatego dobry opis zawiera maksimum informacji w możliwie zwięzłej formie. Należy jednak uważać, by nie przesadzić w drugą stronę – pamiętajmy, że nie może to być wyliczanka poszczególnych cech produktu. Tworząc opis produktu trzeba zatem znaleźć złoty środek między formą i treścią, dbając przy tym o odpowiednią komunikację z odbiorcą.

Jak napisać opis produktu

Jak stworzyć profesjonalny opis produktów zgodnie z zasadami SEO?

To, że liczy się przede wszystkim content, nie znaczy, że należy rezygnować z pozycjonowania. Wręcz przeciwnie, ponieważ wyszukiwarki potrafią odróżnić teksty merytoryczne od niemerytorycznych, pisanie wartościowych treści staje się jednym z narzędzi SEO. Nie zapominajmy jednak o tradycyjnych zabiegach pozycjonujących, jak używanie słów kluczowych, odpowiednia struktura tekstu, czy wyróżnianie fraz poprzez pogrubienie lub kursywę. Wszystkie te elementy są bardzo istotne, ale należy je stosować z umiarem i z głową.

Odpowiednio dobrane frazy kluczowe są niezbędne, aby nasze treści dotarły do odbiorców. To właśnie one w największej mierze decydują o tym, na jakiej pozycji w wyszukiwarce pojawi się nasza strona.

Dobór odpowiednich fraz nie jest jednak prosty. Stosowanie zbyt ogólnych sformułowań jest nieskuteczne ze względu na ogromną konkurencję, natomiast frazy zbyt szczegółowe nie przyciągną odpowiednio dużego ruchu na naszą stronę. Osoby piszące teksty SEO muszą znaleźć złoty środek i wybierać takie słowa i frazy kluczowe, które będą miały niewielką konkurencję, a jednocześnie będą często wyszukiwane przez internautów.

Longtaile – kiedy warto je stosować?

W tym kontekście doskonale sprawdzają się tzw. longtaile, czyli frazy złożone z minimum trzech słów, które są doskonale indeksowane przez wyszukiwarki. Wyobraźmy sobie np., że sprzedajemy buty i tworząc opisy wybieramy na słowo kluczowe “obuwie. W internecie istnieje ogromna ilość treści, w których występuje to słowo, więc nasza strona prawdopodobnie zginie w natłoku innych. Przykładem frazy kluczowej typu longtail może być np. “męskie obuwie sportowe”, która ma zdecydowanie mniejszą konkurencję, a jednocześnie pozwala dotrzeć do klientów, szukających takich właśnie produktów.

Frazy kluczowe to jednak nie wszystko, istotna jest również struktura dokumentu – odpowiednio sformatowany tekst, podzielony na akapity wyróżnione nagłówkami, nie tylko przyjemniej się czyta, ale również jest lepiej indeksowany. Stosowanie nagłówków H1 – H6 jest bardzo dobrze odbierane przez wyszukiwarki, szczególnie jeśli pojawiają się w nich słowa kluczowe. Wyróżnienie fraz kluczowych w ogóle dobrze wpływa na optymalizację pod wyszukiwanie. Nie muszą to być nagłówki, doskonale sprawdza się także pogrubienie lub zastosowanie kursywy.

Profesjonalne opisy produktów kluczem do sukcesu

Dobre opisy produktów to już nie tylko domena sklepów ekskluzywnych z produktami unikatowymi i wysokiej klasy. Zmiana algorytmów wyszukiwania sprawiła, że każda treść w internecie, aby była dobrze zindeksowana, powinna być merytoryczna i wartościowa. Profesjonalni copywriterzy zajmujący się marketingiem treści doskonale wiedzą, jak łączyć interesujący content z zasadami SEO, co stanowi klucz do sukcesu – zwiększenia zainteresowania klientów, ruchu na stronie, a zatem sprzedaży i zysków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *