cennik copywriteraCennik copywritera – ile kosztują usługi copywriterskie?

Cennik copywritera, podobnie jak w przypadku innych usług marketingowych – trudno zamknąć w sztywnych ramach. Wycena zależy bowiem od bardzo wielu czynników. Pierwszym z nich jest rodzaj tworzonych tekstów – cena zależy od tego czy zamawiający zdecydował się na opisy produktów, artykuły blogowe, eksperckie lub poradnikowe, czy może potrzebuje treści na www lub treści ofertowych. Kolejnym – branża, dla której dostarczone będą treści. Zdecydowanie łatwiej jest stworzyć opis sukienki niż lokaty czy grzejnika. Następny czynnik dotyczy skali zlecenia. Duże projekty pozwalają na niższe ceny, szczególnie jeżeli wykonywane są przez agencję copywriterską. Ostatni czynnik dotyczy materiałów, na bazie których tworzone są teksty. Dostarczone przez zleceniodawcę dane i informacje zdecydowanie ułatwiają proces twórczy. Samodzielny research wymaga czasu, który również musi zostać uwzględniony w wycenie. Nie można zapominać, że koszt tworzenia treści w języku obcym, będzie różnił się o tego napisanego po polsku. 

Cennik usług copywriterskich – cena za 1000 zzs czy stronę?


W jaki sposób rozliczają się agencje content marketingowe i copywriterskie oraz copywriterzy freelancerzy? Wszystko zależy od tego co jest zleceniem, czy wspomniane wcześniej opisy produktów, czy artykuł ekspercki. Nadal najczęściej spotykaną formą rozliczenia jest podawanie przez agencje i freelancerów ceny za 1000 zzs – znaków ze spacjami, czasami zdarzają się wyceny za stronę a4 lub projekt. Niezależnie od tego co stanowi przedmiot zamówienia, kluczową rolę odgrywa czas poświęcony na research, plan i stworzenie zamówionej treści. Napisanie opisu produktu na 300-500 zzs może zająć więcej czasu niż stworzenie tego samego opisu na 1000 zzs. Dzieje się tak, ponieważ często trudniej jest ująć w dwóch zdaniach to, co normalnie zawarlibyśmy w kilku. Ponadto odbiorca takiej treści nie dowie się z tak krótkiej formy zbyt wiele. Cennik usług copywriterskich powinien uwzględniać cały czas, który należy poświęcić na stworzenie dobrej i unikalnej treści, niezależnie od tego jaką będzie miała ona finalnie objętość, dlatego często rozliczanie pracy za każdy znak może okazać się dla agencji lub copywritera po prostu nieopłacalne.

Tanio i szybko wrogiem dobrego – ryzykowne stawki w cenniku copywritera

Niestety nadal można spotkać się z nagminnym tzw. psuciem rynku usług copywriterskich. Początkujący copywriterzy, którzy chcą zdobyć doświadczenie i ich warsztat pozostawia jeszcze wiele do życzenia, oferują bardzo niskie stawki za 1000 zzs. Cennik copywritera i usług copywriterskich jest w tym przypadku mocno zaniżony, a oferowana w zamian przez wykonawcę jakość, jest na bardzo niskim poziomie. Nie można spodziewać się, że opis produktu na 1000 zzs za 3zł, będzie wolny od plagiatu, zgodny z SEO oraz zaciekawi odbiorcę, Oczywiste jest, że każda firma stawia na optymalizację kosztów, ale warto zastanowić się czy taka pozorna oszczędność na zamówionych treściach, nie objawi się w niedalekiej przyszłości dodatkowymi kosztami związanymi z koniecznością zlecenia poprawy treści do agencji content marketingowej.

Wybierz profesjonalistów i postaw na jakość, terminowość oraz skuteczność agencji copywriterskiej

Niezależnie od tego jakich treści potrzebujesz, warto zweryfikować portfolio i zapoznać się z przykładowymi treściami stworzonymi przez agencję, zlecić do stworzenia próbny tekst lub niewielką skalę zlecenia, żeby zobaczyć jak wypadnie realizacja w naszej branży i dokładnie wskazanej tematyce, a także poprosić o widełkową wycenę obejmującą stałą współpracę i konkretną ilość zamówień w skali miesiąca. Przed zleceniem stworzenia treści, warto sprawdzić jak działa agencja oraz zapytać jaką liczbę znaków lub unikalnych opisów i artykułów może stworzyć miesięcznie. Lepiej uniknąć późniejszego rozczarowania i szukania kolejnych copywriterów. Zdecydowanie łatwiej nawiązać współpracę z jedną sprawdzoną agencją content marketingową, która kompleksowo zrealizuje tworzenie unikalnych treści, także przy większej ilości zapotrzebowania lub zmieniającej się tematyce oraz wytycznych.

cennik copywriteraPostaw na siłę słowa i skuteczny seo copywriting

Co miesiąc piszemy ponad 6 mln znaków. Tworzymy treści przede wszystkim dla branż: Home & Garden, E-commerce, Beauty & Health, HR & Business oraz Fashion, ale nie zamykamy się na trudne i nietypowe zlecenia. Piszemy w języku polskim i angielskim, zawsze pamiętając o treściach zgodnych z aktualnymi zasadami SEO copywritingu oraz angażujących odbiorcę. Wybierz Conture i razem z nami postaw na siłę słowa i teksty, które skutecznie sprzedają!

Możesz bezpośrednio skontaktować się z nami:
telefonicznie: 696 436 156
mailowo: kontakt@conture.pl

Uzupełnij formularz i opisz krótko szczegóły dotyczące zlecenia
– wrócimy do Ciebie z wyceną i wskazówkami jak zwiększyć sprzedaż i widoczność strony!