Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

Jakie cechy powinien mieć dobry opis produktu?

dobry opis produktu

Dobry opis produktu to jeden z najważniejszych elementów każdego sklepu internetowego. To właśnie on zastępuje fizycznego sprzedawcę czy doradcę klienta, którego spotkalibyśmy w sklepie stacjonarnym. Jego najważniejszym zadaniem jest zaprezentowanie danego produktu i przekonanie klienta do jego zakupu. Jakie cechy powinien mieć dobry opis produktu?

Teksty SEO – Unikalny copywriting

Odpowiednie słowa kluczowe

Odpowiednie wykorzystanie słów kluczowych może w znacznym stopniu zwiększyć ruch na Twojej stronie. Klienci, szukając konkretnego produktu, szybko na nią trafią, o ile będzie ona odpowiednio wypozycjonowana. Dlatego warto zadbać o to, aby każdy opis produktu był napisany zgodnie z zasadami SEO, co zapewni wysokie wyniki w wyszukiwarkach.

Pamiętaj o dobieraniu odpowiednich, szczegółowych fraz, gdyż te najprostsze są wykorzystywane najczęściej i bardzo ciężko jest się na nich wybić. Pomogą Ci w tym różne narzędzia, takie jak Google Analytics, dzięki któremu dobierzesz odpowiednie dla Ciebie słowa kluczowe.  Zważ jednak na to, aby tekst nie stał się przez to zbyt sztuczny. Frazy kluczowe należy wpleść płynnie i naturalnie, tak aby nie sprawiały wrażenia niepotrzebnych i wciśniętych na siłę. Pomoże Ci w tym zastosowanie dywersyfikacji słów kluczowych, która polega na używaniu wyrazów bliskoznacznych i odmienianiu rzeczowników. Wyszukiwarka Google coraz lepiej rozpoznaje różne warianty rodzimych wyrazów, dlatego nie trzeba uparcie powtarzać danej frazy.

Formatowanie tekstu

Warto także zwrócić uwagę na odpowiednie formatowanie tekstu. Wykorzystywanie tytułów ze słowem kluczowym, nagłówków H1, odpowiednich meta-opisów, a także zdjęć z uzupełnionym parametrem “alt” wspomoże Cię w procesie optymalizacji strony. Ponadto, przydatne może być linkowanie wewnętrzne, czyli używanie w swojej treści odnośników do innych miejsc na Twojej stronie. Pamiętaj o używaniu “przyjaznych adresów”, czyli krótkich i atrakcyjnych linków, które docenią zarówno użytkownicy, jak i roboty filtrujące Twoją stronę. W przypadku opisów produktów mogą to być np. ich skrócone nazwy.

Unikalny opis produktu

Unikalna treść na Twojej stronie internetowej to jedna z najważniejszych cech, które bierze pod uwagę wyszukiwarka Google. Jeśli trafi ona na zduplikowane treści, jej algorytmy bardzo szybko nałożą karę, a pozycja Twojej strony momentalnie zanurkuje w głębiny, do których rzadko kto zagląda. Dlatego warto zadbać o to, aby każdy opis produktu na Twojej witrynie był niepowtarzalny. Niestety, bardzo częstą praktyką jest ich zwykłe kopiowanie ze strony producenta, a czasami nawet od konkurencji, co nie umyka uwadze Google’a. Pamiętaj, że zainwestowane w opisy produktów czas oraz budżet bardzo szybko przyniosą widoczne korzyści.

Pobudzanie zmysłów i język korzyści

Klient nie może fizycznie dotknąć kupowanego przedmiotu. Dlatego dobry opis produktu musi go do niego przybliżyć. Powinien on działać na zmysły i skutecznie pobudzić wyobraźnię. Jeśli twoim towarem jest sofa, klient czytając opis musi poczuć jaki komfort i wygodę przyniesie mu siedzenie na niej.  Za pomocą odpowiedniego języka dasz mu namiastkę fizycznego obcowania z danym produktem, które miałby w sklepie stacjonarnym.

Pamiętaj także, że nie wystarczy wymienić kilku różnych cech produktu. Klient potrzebuje konkretnych i rzeczowych informacji, a nie pustych frazesów, nie mających odniesienia do rzeczywistości. Ważne jest, aby wiedział, jakie przyniosą mu one korzyści. Jeżeli stół posiada funkcję rozłożenia, warto wspomnieć o jej przydatności w czasie rodzinnego spotkania w dużym gronie. Jeżeli łóżko posiada pojemnik na pościel, to niech klient wie, jak w praktyczny sposób zaoszczędzi to miejsce w jego domu. To właśnie przykłady z życia wzięte oraz język korzyści mają największą moc przekonywania i w realny sposób wpływają na wysoką sprzedaż produktów.

Dobry opis produktu może wyróżnić Cię spośród konkurencji i stać się kartą przetargową, która spowoduje, że klienci skorzystają właśnie z Twojej oferty. Przestrzegając tych kilku zasad, realnie zwiększysz swoją sprzedaż i stworzysz dla każdego klienta przestrzeń, w której bez problemu się odnajdzie i zdobędzie ważne dla siebie informacje.

Koniecznie zajrzyj też tutaj, gdzie również pisaliśmy o opisach produktów.

Unikalny copywriting - teksty pod SEO