Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

Image SEO – optymalizacja strony pod kątem wykorzystanych obrazów

Image SEO optymalizacja witryny pod kątem obrazków

Rola zdjęć w artykułach internetowych jest nieoceniona. Dużo łatwiej przyciągnąć uwagę czytelnika za pomocą obrazu, aniżeli krótkiego wycinku tekstu. O atencję internautów walczy aktualnie tak wiele witryn, że każdy z nich poświęca poszczególnym najwyżej kilkadziesiąt sekund. Dobrze dobrana grafika pomoże zachęcić użytkownika do przeczytania artykułu na blogu firmowym, a Image SEO zadba o to, aby był bardziej widoczny w sieci i przyjazny dla algorytmu wyszukiwarki.

optymalizacja strony seo

Na czym polega Image SEO?

Image SEO to proces optymalizacji grafik na stronie internetowej tak, aby pomogły w pozycjonowaniu witryny w wyszukiwarce. Infografiki czy inne adekwatne do tematu artykułu zdjęcia to kolejne miejsce, w którym można umieścić między innymi konkretne frazy kluczowe. Content marketing zawsze idzie w parze ze skutecznym pozycjonowaniem!

Rozpoczynając działania z optymalizacją witryny pod kątem wykorzystanych obrazów, warto starannie wyselekcjonować konkretną grafikę. Fakt, że pasuje ona do treści nie wystarczy. Powinna również cechować się angażującym charakterem, przykuwać uwagę i zapadać w pamięci. Nawet jeśli nie jest się profesjonalnym grafikiem, z pomocą przychodzi wiele narzędzi, które umożliwią stworzenie wartościowego contentu.

Własne zdjęcia czy darmowe stocki? Co lepsze dla Image SEO?

Najkorzystniejsze dla witryny będzie umieszczanie na niej zdjęć własnego autorstwa pod warunkiem, że będą dobrej jakości. Dzięki temu minimalizuje się niemal do zera szansę na to, że ktoś już podobną grafikę wykorzystał. Warto pochwalić się własną inwencją twórczą, opracowując na własną rękę wykresy, piktogramy czy zwykłe fotografie. Mają być one uzupełnieniem tekstu, które wpłynie na jego atrakcyjność!

Absolutnie nie ma nic złego w korzystaniu z darmowych stocków ze zdjęciami. Należy być jednak przygotowanym na to, że większość właścicieli blogów małych i średnich firm z nich czerpie, więc istnieje szansa, że na kilku stronach znajdą się takie same obrazy. Dobrą alternatywą wydają się być zdjęcia, za które należy zapłacić. Bazy płatnych zdjęć są znacznie bardziej obszerne, codziennie aktualizowane i na pewno ułatwią stworzenie wartościowego contentu, który nie będzie zduplikowany na innej witrynie.

Jak zoptymalizować zdjęcie pod kątem SEO?

Aby zdjęcia, które znajdą się na blogu firmowym lub innej witrynie były przyjazne dla robotów wyszukiwarki, należy wykonać kilka prostych kroków. Pierwszy z nich to nadanie grafice poprawnej nazwy. Kategorycznie powinno się unikać automatycznie wygenerowanych ciągów liczb i liter! Zamiast tego warto umieścić w niej frazę kluczową oraz względnie naturalny opis tego, co się na zdjęciu znajduje. Dzięki zastosowaniu tego zabiegu algorytm rozpozna treść obrazu.

Nawet jeśli kwestia pozycjonowania czy Image SEO jest wyjątkowo istotna, to nadal na pierwszym miejscu powinien znajdować się wartościowy content oraz zadowolenie użytkownika. Jednym z czynników, który na nią wpływa jest czas ładowania strony. Zdjęcie wysokiej jakości są często również odpowiednio większych rozmiarów, co może negatywnie wpłynąć na komfort użytkowania witryny. Serwisy takie jak https://tinyjpg.com/ umożliwiają zmniejszenie rozmiaru pliku bez negatywnego wpływu na jego jakość. Korzystniejsze jest również wykorzystywanie w obrazach rozszerzenia .png zamist .jpg, ponieważ te pliki mają lepszą zdolność do kompresji.

image seo to optymalizacja witryny pod kątem wykorzystanych obrazków

Najważniejszy element Image SEO – atrybut alt

Po kilku wcześniejszych krokach prowadzących do optymalizacji zdjęć nadszedł czas na ten najważniejszy. Nadanie grafice odpowiedniego atrybutu alt, czyli alternatywnego opisu to najistotniejsze działanie pod kątem Image SEO. Te kilka słów stanowi dla algorytmu wyszukiwarki główne źródło informacji o obrazku, a przy tym są one niewidoczne dla czytelników bloga firmowego lub innej witryny internetowej. Najpopularniejsze systemy CMS umożliwiają uzupełnienie opisów alt bez ingerencji w kod strony.

Jaki powinien być skuteczny opis alternatywny? Przede wszystkim napisany zwięźle i naturalnie. Mimo że roboty wyszukiwarki nie traktują ich jako spam, to nie powinno się umieszczać w nich fraz kluczowych w nachalny sposób. Tekst powinien w skrócony sposób oddawać także treść grafiki.

Na koniec optymalizacji grafiki pod kątem SEO można nadać jej jeszcze odpowiedni tytuł. Należy on do znaczników, których wypełnienie jest opcjonalne, ale z całą pewnością nie wpłynie negatywnie na pozycjonowanie. Jedyne czego należy unikać to powielania w nim treści z atrybutu alt, a jeśli nie ma się pomysłu na naturalny opis, lepiej po prostu go nie wypełniać. Nie mniej jednak title stanowi dobre miejsce do umieszczenia nienachalnej frazy kluczowej tekstu.

Tworzenie wartościowego contentu nigdy nie wyjdzie z mody, a atrakcyjne artykuły zawsze będą chętnie czytane przez użytkowników. Niestety to nie wystarczy. Artykuły powinny być także zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki, aby trafiały do szerokiego grona potencjalnych klientów. Na odpowiednie pozycjonowanie wpływa również opisywane Image SEO. Z pomocą w tworzeniu treści, które będą przyjazne zarówno dla czytelnika, jak i algorytmu wyszukiwarki przychodzi agencja content marketingowa z Poznania. Zadbaj o widoczność  strony – wybierz Conture!

 

 

seo copywriting optymalizacja