Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

Jak Google ocenia treść na stronie?

Jak Google ocenia treść na stronie

Jak tworzyć treść zgodną z zasadami SEO?

Jeżeli zależy nam na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google, musimy znaleźć się odpowiednio wysoko w rankingu tworzonym przez specjalny algorytm. Wpływ na niego ma wiele zmiennych, które można liczyć w tysiącach, i które są znane w zasadzie tylko programistom wyszukiwarki. Z informacji dostarczanych przez giganta z Mountain View wiemy jednak, jakie są najważniejsze czynniki, mające kluczowe znaczenie w pozycjonowaniu. Dowiedz się, jak Google ocenia treść na stronie, dzięki czemu będziesz mógł tworzyć zawartość zgodną z zasadami SEO.

tresci pod google

Jak Google ocenia treść na stronie? Zacznij od odpowiednich słów kluczowych

Słowa kluczowe to jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania. Warto umieścić je w naszym tekście, wykorzystując różnorodne frazy. Algorytm Google jest na bieżąco aktualizowany i coraz lepiej rozpoznaje odmianę przez przypadki oraz liczby, a także jest w stanie zrozumieć synonimy. Tym samym pomaga to w zachowaniu naturalności tekstu, dlatego nie bójmy się wykorzystywać różnorodnych wariacji naszych fraz kluczowych. To właśnie za ich pomocą odbiorcy trafiają do nas i generują ruch na naszej stronie. Pamiętajmy, aby jedno słowo kluczowe określić jako główne i powtórzyć je w tekście kilka razy – w ten sposób dajemy znać algorytmom, że właśnie wokół tego tematu oscyluje nasz artykuł. Co ważne, ilość użytych fraz kluczowych powinna być odpowiednio wyważona – po przekroczeniu pewnej ich liczby, Google określi to jako spam słowami kluczowymi i znacząco obniży nasz ranking w wyszukiwarce.

Unikalne treści

To kolejny element układanki, o który mocno zabiega Google. Unikalność naszego tekstu to podstawa – im więcej oryginalnej i niepowtarzalnej treści znajdzie się na naszej stronie, tym lepiej dla jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Dlatego unikajmy wszelkich powtórzeń, nawet w treściach takich, jak opisy produktów. W ten sposób znacznie zwiększymy swoje szanse na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Jak Google ocenia treść na stronie

Odpowiednie formatowanie treści i długość tekstu

Spore znaczenie dla algorytmów Google ma także formatowanie treści. Jedną z najważniejszych zasad jest właściwe wykorzystywanie nagłówków. W języku HTML zaczynają się one od wielkości H1, która jest największa i kończą na H6, która jest najmniejszą z nich. To właśnie na ich podstawie, wyszukiwarka określa co jest głównym tematem naszej treści, dlatego warto wykorzystać je w tekście kilka razy i umieścić w nich frazy kluczowe. Sprawdź nasz tekst o hierarchii nagłówków w SEO, w którym dokładniej poruszyliśmy ten temat.

Poza kwestią formatowania, dobrze jest również odpowiednio dostosować długość tekstu. Artykuły krótkie, zawierające kilka zdań i nie zagłębiające się w żaden temat, bardzo słabo się pozycjonują. Dobrym pomysłem jest tworzenie dłuższych treści, zawierających więcej niż 350 słów. Po pierwsze takie teksty są z reguły bardziej wartościowe dla użytkowników. Tym samym chętniej się nimi dzielą, przez co zyskujemy dodatkowe linki prowadzące do naszej witryny. Po drugie dłuższy tekst daje nam możliwość umieszczenia większej liczby fraz kluczowych, zwłaszcza tych niszowych, z tzw. długiego ogona.

Częste aktualizacje oraz świeżość treści

Element, który również warto wziąć pod uwagę to świeżość treści na naszej stronie. Google preferuje witryny, w których teksty są regularnie aktualizowane. Tym samym w wynikach wyszukiwania często wyświetlane są te strony, które zawierają względnie najnowsze informacje. Jeśli mamy problem z regularnością, częściowo możemy go rozwiązać stawiając na user generated content – treści tworzone przez użytkowników również są traktowane jako nowości na witrynie, jednak nie działają tak skuteczne jak nasza własna zawartość. Poza tym istnieje także możliwość skorzystania z recyklingu treści, o którym także wspominaliśmy już na łamach naszego bloga.

 

Potrzebujesz pomocy w tworzeniu zawartości, która będzie się dobrze pozycjonować? Zgłoś się do agencji marketingowej Conture z Poznania! Doskonale wiemy, jak Google ocenia treść na stronie, dzięki czemu stworzymy dla Ciebie unikalne i ciekawe teksty, które zwiększą Twoją widoczność w sieci.

tresci pod wyszukiwarki