Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

Jak stworzyć newsletter, który przyciągnie użytkowników?

Newsletter to bardzo potężne narzędzie marketingowe, które może wpłynąć na przywiązanie użytkownika i zwiększyć prawdopodobieństwo, że skorzysta z usług firmy, która decyduje się na jego rozpowszechnienie. W odróżnieniu od e-maili reklamowych często sami klienci decydują się na dopisanie się do takiej listy. To tworzy okazję do przyciągnięcia większej liczby lojalnych odbiorców. Z tego artykułu dowiesz się, jak stworzyć newsletter, który przyciągnie użytkowników, dlaczego warto postawić na copywriting sprzedażowy oraz jakie kroki należy poczynić, aby osiągnąć wysoką skuteczność działania.

tresci sprzedazowe

Określ potrzeby potencjalnych klientów

Zanim jeszcze zaczniesz tworzyć newsletter na stronie internetowej, musisz dowiedzieć się co najlepiej w nim zawrzeć. Skoro ma on odpowiadać na potrzeby klientów, to pierwszą rzeczą, którą trzeba zrobić, jest ich sformułowanie. Przeanalizuj ruch na stronie, sprawdź, co użytkownicy wpisują w okna wyszukiwarek, zobacz jakie oferty cieszą się największym powodzeniem, a czego nadal brakuje. Dzięki takiemu przygotowaniu Twoje narzędzie pozwoli zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym lub zachęcić użytkowników do pozostania i skorzystania z usług oferowanych na danej platformie.

Pisząc newsletter zadbaj o odpowiedni tytuł

Każdy, kto choć w niewielkim stopniu interesuje się marketingiem treści, wie, jakie przełożenie ma tytuł na popularność danego tekstu. W mailingu i newsletterach firmowych ma to oczywiście szczególne znaczenie. Treści obecnie jest tyle, że sformułowania typu „najlepsza oferta na rynku” można spokojnie potraktować backspace’m. Najbardziej cenne są oryginalne, nieszablonowe zwroty oraz zdania, które przemawiają językiem korzyści. Dlaczego? Użytkownik mając ograniczony czas, decyduje się na wybór tych ofert, które zwiastują największe prawdopodobieństwo spełnienia jego potrzeb.

Skup się na aspekcie wizualnym

Kiedy już uda Ci się pozyskać uwagę czytelnika, cała zabawa dopiero się zaczyna. Masz bowiem kilka sekund, żeby zainteresować go swoją ofertą. Treści internetowe skanujemy szybko i nie skupiamy się na szczegółach. Jak stworzyć newsletter, który poradzi sobie z tymi ograniczeniami? Podstawą jest jasna organizacja treści. To zaś oznacza pogrubianie ważniejszych fraz, wypunktowanie największych korzyści, wyróżnienie leadu, dodanie obrazków – słowem wszystko, co może pomóc czytelnikowi w sprawnym przebrnięciu przez cały tekst. Dzięki właściwemu ułożeniu treści masz szansę przyciągnąć także tych odbiorców, którzy tylko pobieżnie skanują przedstawiany materiał.

jak stworzyć newsletter

Sprzedawaj, sprzedawaj, sprzedawaj

Nie bez powodu sprzedaż uznawana jest za najważniejszą umiejętność dzisiejszych czasów. Jest to pojęcie bardzo ogólne i dotyczy zarówno sfer osobistych, jak i biznesowych. Ale odwołanie się do niego w tym kontekście jest wręcz niezbędne. Jak stworzyć newsletter, biorąc pod uwagę powyższe stwierdzenie? To w końcu tekst, który ma doprowadzić do sprzedaży produktów, usług, własności intelektualnej, itp. A zatem prawidłowo skonstruowany powinien w jasny sposób przekonywać i zachęcać do pozostania na dłużej, dlatego warto postawić na copywriting sprzedażowy. Bardzo dobrą praktyką jest korzystanie z rozwiązań które działają na zasadach niezwykle popularnego modelu AIDA. Istnieje również wiele technik sprzedażowych, które pomagają przekonać użytkownika do wyboru konkretnej usługi. 

Zadbaj o kontakt z klientem

Ważną częścią tworzenia skutecznego newslettera jest maksymalne ułatwienie użytkownikowi interakcji. Musi on od razu wiedzieć, gdzie kliknąć, aby móc przejść do interesującej go oferty. Z drugiej strony dochodzi również umożliwienie potencjalnemu klientowi kontaktu oraz szybkiej informacji zwrotnej. Kiedy czytelnik widzi jasne drogi, którymi może podążać, chętniej decyduje się na ofertę. Feedback dotyczący newslettera może być również dobrym materiałem służącym do wprowadzania ewentualnych poprawek do strategii komunikacji mailowej.

Jak stworzyć newsletter? Staraj się nie przedobrzyć

Największym błędem niektórych twórców jest zarzucanie użytkownika zbyt dużą liczbą maili. To może prowadzić do odrzucenia przekazu, a w efekcie zrezygnowania z subskrypcji. Kolejną rzeczą jest uniknięcie filtrów anyspamowych, które są obecnie bardzo czułe na wszelkie sformułowania sprzedażowe. Warto więc postawić na oryginalny, niepowtarzalny przekaz. Ogólnie rzecz biorąc należy pamiętać, że dobry newsletter ma sprzedawać w sposób subtelny i nienachalny. Ideałem jest sytuacja, w której klient sam będzie szukał możliwości skorzystania z usług i pozyskania większej ilości informacji na dany temat.

 

Skuteczny newsletter to ważna część działalności wielu firm i twórców internetowych. Agencja content marketingowa z Warszawy, która zajmuje się tworzeniem atrakcyjnych tekstów na zlecenie zadba o poprawę jakości komunikacji z Twoimi klientami.

newsletter sprzedazowy jak tworzyc