Tworzenie treści atrakcyjnych dla odbiorcy

Klienci są zewsząd bombardowani różnorodnymi ofertami reklamowymi. Często składają się one z suchych, niezrozumiałych dla nich faktów. To co wydaje się istotne dla sprzedawcy, niekoniecznie jest interesujące dla klienta. Nadużywanie przymiotników zaczynających się od “naj” oraz niezrozumiałe słownictwo prowadzą do tego, że mimo starań nie udaje się namówić danej osoby do kupna naszego produktu. Rozwiązaniem tego problemu może być odpowiednie przeredagowanie naszych komunikatów i skorzystanie z języka korzyści. No właśnie, język korzyści, czyli jaki?

jezyk korzysci jak uzywac

Język korzyści to technika perswazji skupiająca się na korzyściach dla odbiorcy. Jest ona w zasadzie odpowiedzią na pytanie “Co ja z tego będę miał?”. Używając go, staramy się zaprezentować klientowi praktyczne zastosowanie danego produktu. Próbujemy dotrzeć do jego wyobraźni i zmusić go do zwizualizowania sytuacji, w której nasz towar daje mu jakieś korzyści.

Język korzyści – jak się nim posługiwać?

Język korzyści jest oparty na modelu Cecha -> Zaleta -> Korzyść. Na czym on polega? Do każdej cechy danego produktu dodajemy wynikającą z niej zaletę. Następnie postępując analogicznie, do danej zalety przypisujemy korzyść. W ten sposób budujemy skuteczny komunikat, który jasno przedstawia konkretne aspekty danego produktu, jednocześnie przybliżając go do klienta. Przykładowo: naszym produktem jest sofa z funkcją spania. Do tej cechy dodajemy zaletę: funkcja spania sprawi, że może być zamieniona w wygodne łóżko. Na sam koniec podążamy tym tropem i przedstawiamy realną korzyść: dzięki temu, odwiedzający Cię goście będą mogli z łatwością przenocować na dużym, komfortowym łóżku. Dodatkowo, aby język korzyści był skuteczny, warto zwrócić uwagę na kilka innych elementów:

Język zrozumiały dla klienta, czyli jaki?

Atakowanie klienta pojęciami, których nie rozumie, i które nie mają dla niego żadnego znaczenia nie jest dobrym pomysłem. Warto odpowiednio dostosować styl języka do naszego odbiorcy i ewentualnie dokładnie wyjaśnić mu kwestie, które mogą sprawiać problemy. Jeśli poprzesz je odpowiednio zastosowanym językiem korzyści, zbudujesz skuteczny komunikat.

Indywidualne potrzeby – co zrobić, żeby je poznać?

Aby język korzyści spełniał swoje zadanie, koniecznie musi odnosić się do konkretnych potrzeb klientów. Dlatego bardzo istotne jest, aby zbadać czego od nas oczekują i jakie korzyści są dla nich ważne. Priorytety matki z trójką dzieci mogą bardzo różnić się od priorytetów siedemdziesięcioletniego emeryta. Nawet jeśli będą zainteresowani tym samym produktem, mogą mieć kompletnie inne wymagania wobec niego. Jeśli w odpowiedni sposób nawiążesz do indywidualnych cech czy sytuacji odbiorcy, być może trafisz w czuły punkt, który zdecydowanie przekona go do kupna danego produktu.

O czym należy pamiętać – treści do klienta

Pamiętaj, aby nie przesadzić także w drugą stronę. Nasz komunikat powinien brzmieć naturalnie i odnosić się do indywidualnych cech danej osoby. Język korzyści użyty w nadmiarze i złym kontekście może doprowadzić do zapalenia się lampki ostrzegawczej u klienta i spowodować jego wycofanie.

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w tworzeniu treści, które zainteresują klienta  – skontaktuj się z nami!

co to jest jezyk korzysci

Pisanie artykułów poradnikowych – praktyczne wskazówki
artykuły poradnikowe

Artykuły poradnikowe stanowią doskonały sposób na przyciągnięcie użytkowników i przekazanie im wartościowej treści, której aktywnie poszukują. Takie działanie może wpłynąć Read more

Opisy produktów w sklepach internetowych. Przykłady i praktyczne wskazówki jak pisać
Czy opisy produktów w sklepach internetowych są niezbędne?

W sieci pojawia się coraz większa liczba sklepów internetowych. Dzięki specjalnym platformom i względnie powszechnej wiedzy uruchomienie takiej witryny może Read more

Jak mierzyć efektywność kampanii marketingowych na Facebooku?
Jak mierzyć efektywność kampanii?

Wraz ze wzrostem popularności biznesowej strony Facebooka zwiększyła się również liczba kampanii marketingowych, które prowadzone są za pośrednictwem tego portalu. Read more

Jak napisać ciekawą zakładkę o nas?
jak napisać zakładkę o nas o firmie copywriting Poznań

Co powinno znajdować się w zakładce o nas? Zakładka o nas to w dzisiejszym Internecie konieczność, która jest obecna na prawie Read more

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *