Opisy kategorii w sklepie, ważne nie tylko dla klienta

Opisy kategorii w sklepie – ważne nie tylko dla klienta

Opisy kategorii w sklepie internetowym odgrywają bardzo ważną rolę. Po pierwsze pomagają klientom odnaleźć się wśród dostępnych produktów i określić, czy w tym konkretnym dziale uda mu się znaleźć to, czego szuka. Jednak dobrze opisane kategorie produktów w sklepie są ważne również z punktu widzenia pozycjonowania. Treści, które będą atrakcyjne zarówno dla klientów, jak i dla Google są kluczem do wzrostu popularności sklepu internetowego i zwiększenia generowanych przez niego zysku. Pozwalają nakreślić charakter produktów i ułatwiają odnalezienie konkretnych rzeczy, np. makaronu bezglutenowego w sklepie ze zdrową żywnością. Dobrze skonstruowane opisy kategorii powinny zawierać informacje o tym, dla kogo przeznaczone są dostępne w tym dziale produkty oraz jakie dają korzyści konsumentom. Aby opis był atrakcyjny również dla Google, nie można zapominać o frazach kluczowych i unikalnym tekście, niedostępnym nigdzie indziej.

Określ grupę konsumentów i
posługuj się językiem korzyści

Określenie grupy docelowej jest niezwykle istotne. Na podstawie wieku i zainteresowań potencjalnych klientów łatwiej jest określić ich potrzeby i oczekiwania. Dzięki temu można odpowiednio dobrać język korzyści i stworzyć dobre opisy kategorii, które będą wartościowe z punktu widzenia klienta. Odpowiednio skonstruowane opisy zachęcą do zapoznania się z ofertą dostępną w kategorii i mogą przyczynić się do wzrostu sprzedaży. Ważne jest, aby opisy kategorii w sklepie internetowym, były napisane w sposób przystępny i zrozumiały dla klienta. Muszą dostarczać mu one rzetelnych i przydatnych informacji, ale nie mogą być przepełnione fachowym słownictwem i trudnymi nazwami specjalistycznymi, niezrozumiałymi dla osób niezaznajomionych dokładnie z branżą.

Nie zapominaj o
uwzględnianiu zasad SEO

Jak zwiększyć sprzedaż za pomocą opisów kategorii? Ważne jest nie tylko odpowiednie dobranie języka korzyści do grupy docelowej, ale również uwzględnienie zasad SEO. Dlatego w opisach kategorii produktów poza ważnymi informacjami dla klientów, należy zawrzeć słowa kluczowe, które zostaną wychwycone przez roboty Google. Wpłynie to pozytywnie na pozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarce i zwiększyć jej popularność. Należy pamiętać, że opis kategorii pod SEO nie może składać się ze zbyt dużej ilości słów kluczowych. Roboty Google mogą uznać to za próbę manipulowania algorytmem, a konsumenci nie wyciągną przez to z tekstu ważnych dla nich informacji. Istotne jest znalezienie kompromisu pomiędzy oczekiwaniami człowieka, a robota. Dlatego warto do wykonywania profesjonalnych treści na stronę zatrudnić osobę, która zawodowo zajmuje się copywritingiem.

Publikuj tylko
unikatowe teksty wysokiej jakości

Poza odpowiednią ilością słów kluczowych w tekście, dla Google niezwykle ważna jest unikalność tekstu. Algorytm w wyszukiwarce wyróżnia nieszablonowe treści, które odpowiadają na pytania zadawane przez konsumentów podczas wyszukiwania. Dlatego pod żadnym pozorem nie kopiuj opisów kategorii ze strony producenta lub z konkurencyjnych sklepów. Sprawi to, że Google automatycznie oceni Twoją stronę niżej i nie będzie miała ona szans na pojawienie się w TOP 10 stron. Dlatego, jeśli nie wiesz, jak się pisze opisy kategorii to, zamiast kopiować cudze rozwiązania, zatrudnij do tego doświadczonych copywriterów.

Zadbaj o aspekty wizualne i
odpowiedni layout

Strona Twojego sklepu powinna zawierać ciekawe treści oraz być czytelna. Dzięki odpowiedniemu układowi tekstów będą one o wiele bardziej przystępne dla odbiorcy. Dlatego w opisach kategorii w sklepie internetowym warto stosować śródtytuły, pogrubienia oraz wypunktowania. Dzięki temu tekst będzie bardziej atrakcyjny wizualnie oraz łatwiejszy w odbiorze. Warto umieszczać w tekście linkowania wewnętrzne, które będą uzupełniały opisy o podobne produkty lub kategorie. Nie możesz zapomnieć również o odpowiedniej grafice. Dobrze dobrane zdjęcia produktowe i unikatowe opisy sprawią, że potencjalni nabywcy chętnie zapoznają się ze wszystkimi towarami dostępnymi w ofercie i będą mieli możliwość lepszego zwizualizowania sobie produktów w danej kategorii. Ponadto ciekawe i oryginalne grafiki z odpowiednią nazwą przełożą się na lepsze pozycjonowanie Twojego sklepu w Google.

Skorzystaj z
pomocy profesjonalistów

Stworzenie idealnego opisu kategorii jest bardzo trudne. Nie istnieje na to jeden, sprawdzony przepis, który zagwarantuje sukces. W procesie tworzenia tekstów na stronę bardzo ważna jest intuicja i doświadczenie. Dlatego warto zdecydować się na usługi profesjonalnej agencji copywriterskiej, która zajmuje się content marketingiem i tworzeniem wysokiej jakości treści na strony i do sklepów internetowych. Oferta naszej agencji skierowana jest do firm z Poznania, Wrocławia, Warszawy, Gdańska, Łodzi, Krakowa i innych miast Polski. Zajmujemy się zdalnym tworzeniem wysokiej jakości tekstów, które zwiększą zainteresowanie ofertą Twojej firmy i przełożą się na sukces Twojego sklepu. Dopracowany content przyczyni się do zbudowania pozytywnego wizerunku marki i sprawi, że będzie cieszyła się ona większym zaufaniem klientów.

Agencja content marketing

Jesteśmy dla Ciebie!

Szukasz kogoś, kto opisze produkty w Twoim sklepie internetowym, stworzy treści na stronę lub artykuły?

Wybierz Conture – postaw na siłę słowa i teksty, które sprzedają.

Masz pytania dotyczące oferty?

 696 43 61 56
 biuro@conture.pl

Możesz bezpośrednio skontaktować się z nami:
telefonicznie: 696 436 156
mailowo: kontakt@conture.pl

Uzupełnij formularz i opisz krótko szczegóły dotyczące zlecenia

Wrócimy do Ciebie z wyceną i wskazówkami jak zwiększyć sprzedaż i widoczność strony!

    Opisy produktów, kategorii.Artykuły poradnikoweArtykuły branżowe, eksperckie.Artykuły reklamowe/sponsorowaneTreści na strony www, treści na podstronyInne.

    W j. polskimW j.angielskimW j.niemieckimW j.francuskimW j.hiszpańskim