Uważasz że artykuły inne od marketingowych nie zwiększają sprzedaży? Oby nie! Dobrze przygotowane artykuły poradnikowe to zaspokojenie potrzeb Twoich klientów.
Opisując odpowiednie tematy wychodzimy naprzeciw klientowi i rozwiewamy jego wątpliwości. Taki klient chętniej wraca żeby wybrać Twoją usługę!
Sprawdź ile wartości wniesienie dobrze przygotowany artykuł poradnikowy!
Artykuły poradnikowe
czym są?
Obecnie większości informacji poszukujemy w internecie. To z sieci czerpiemy wiedzę na rozmaite tematy – od sposobów na przeprowadzenie remontu mieszkania, inspiracji dotyczących wystroju wnętrz czy ubioru, aż do bardziej skomplikowanych kwestii związanych np. z wyborem konta bankowego czy lokaty oszczędnościowej.
Artykuły poradnikowe dostarczają czytelnikom wiedzy na takie tematy, zaspokajają ciekawość i zapewniają praktyczne porady, które można wykorzystać w codziennym życiu.
Poradniki mogą być również doskonałym narzędziem marketingowym. W taki tekst można wpleść informacje o sprzedawanym produkcie, przedstawić jego zalety i sposób użycia, zachęcając tym samym czytelnika do zakupu.
Dlaczego warto publikować
artykułu poradnikowe?
Klienci często szukają dodatkowych informacji, których nie zawierają opisy produktów. Z szerokiego asortymentu artykułów dostępnych na rynku chcą wybrać taki, który w pełni zaspokoi ich potrzeby. Pisanie artykułów poradnikowych jest więc doskonałym sposobem na promocję, pozwala bowiem przedstawić Państwa produkt w korzystnym świetle, pokazuje jego konkretne zastosowania i jego przewagę nad produktami konkurencji.
Teksty poradnikowe są więc dla czytelnika przydatne i ciekawe, dają mu konkretną wiedzę, której nie znalazłby w hasłach reklamowych czy opisach. Dodatkowo forma poradnika nie daje wrażenia nachalnej reklamy, czyli tego, czego odbiorcy zdecydowanie nie lubią.
Dzięki tekstom poradnikowym wysokiej jakości Państwa firma będzie postrzegana jako ekspert w swojej dziedzinie, dzielący się z klientem nie tylko produktami, ale również wiedzą i doświadczeniem.
Firma publikująca poradniki sprawia wrażenie przyjaźnie nastawionej oraz chętnie budującej społeczność wokół marki. Liczy się dla niej relacja z klientami, a nie tylko zysk.
Tworzenie treści na stronę czy bloga w formie poradników ma więc kilka zasadniczych zalet. Pozwala dokładnie przedstawić produkt i jego możliwości, kreuje wizerunek eksperta i dostarcza czytelnikom praktycznej wiedzy. To wszystko sprawia, że zwiększa się ruch na stronie, a także rośnie współczynnik konwersji. Konwersja jest tym, co w marketingu internetowym najważniejsze – określa ona ilość działań internautów pożądanych przez właściciela strony, czyli np. zakup produktu czy zapisanie się do newslettera. Wedle badań artykuły wysokiej jakości zwiększają współczynnik konwersji nawet siedmiokrotnie!
Jak pisać
artykuły poradnikowe?
Pierwszym krokiem do dobrego tekstu zawsze jest określenie grupy docelowej. Należy się dobrze zastanowić, do kogo mają trafić nasze treści i jaka jest grupa potencjalnych odbiorców. W przypadku poradników najważniejsze jest zadowolenie klienta, a ono warunkowane jest przydatnością informacji. Dlatego należy dokładnie określić, jakie są potrzeby naszych potencjalnych klientów i jakich informacji mogą oni poszukiwać.
Kolejny krok to research, czyli zaznajomienie się z opisywanym tematem. Każdy merytoryczny tekst powinien opierać się na rzetelnych źródłach i materiałach. Nawet jeśli jesteś specjalistą w opisywanym temacie, warto przeczytać kilka tekstów na innych stronach, może zainspirują Cię do ciekawszego ujęcia tematu lub dadzą pomysł, jak opisać go lepiej niż konkurencja.
Następnie należy stworzyć plan tekstu – uporządkować materiały, ułożyć schemat artykułu i zaplanować śródtytuły. Na tym etapie istotne jest uwzględnienie zasad SEO, których użycie zagwarantuje Państwu lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
Pisanie tekstów pod SEO wymaga ustalenia fraz kluczowych, czyli takich, które internauci wpisują w wyszukiwarki. Zawarcie ich w tekście sprawi, że algorytmy google umieszczą stronę na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, a to ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia ruchu na stronie.
Ostatnim etapem jest oczywiście samo pisanie. Pamiętać trzeba o tym, że jest to poradnik, więc czytelnik prawdopodobnie nie ma wiedzy na dany temat. Opisywane zagadnienia należy więc ująć jak najprościej, stosując przystępny, zrozumiały język i krok po kroku wyjaśniając wszystkie interesujące czytelnika kwestie. Nie można również zapominać o odpowiednim formatowaniu tekstu, aby przyjemniej się go czytało.
Profesjonalne artykuły poradnikowe
nasza oferta
Tworzenie wartościowego contentu nie jest wcale takie łatwe. Pamiętać musimy o odpowiednim researchu, dopasowaniu języka do odbiorcy, formatowaniu tekstu i zasadach SEO. Uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach jest zasadniczym celem marketingu internetowego, a wpływ na nią ma wiele czynników. Dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnej agencji content marketingowej.
W Conture doskonale wiemy, jak pisać artykuły SEO i jednocześnie zachęcać klientów do konkretnych aktywności (np. dokonania zakupu). Współpracujemy z przedsiębiorcami z Poznania, Krakowa, Warszawy, Gdańska, Łodzi, Wrocławia i wielu innych miast w Polsce, dostarczając im profesjonalnych tekstów, artykułów prasowych, opisów produktów i innych treści na strony internetowe i blogi.
Nasi copywriterzy mają duże doświadczenie i do każdego tematu podchodzą z pełnym profesjonalizmem. Zaczynamy zawsze od dokładnego researchu, chcąc dowiedzieć się jak najwięcej o Państwa produktach czy usługach. Następnie identyfikujemy grupę docelową i ustalamy frazy kluczowe, aby zapewnić Państwu wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Tworząc teksty skupiamy się na ich wartości merytorycznej, aby Państwa klienci rzeczywiście mogli się czegoś dowiedzieć i by chętnie wracali na Państwa stronę po kolejne dawki informacji.
Nie czekaj, skorzystaj z naszych usług i nadaj Conture swojej marce!