Jak wygląda prowadzenie
bloga firmowego?

Prowadzenie bloga firmowego


Czy wiesz, że dobry opis produktu, kategorii lub sklepu pełni nie tylko funkcję informacyjną, ale też bezpośrednio zachęca Twojego klienta do zakupu?

Odpowiednio zredagowany opis spowoduje, że więcej osób trafi na Twoją stronę z wyszukiwarki Google!

Wybierz unikalne opisy zgodne z zasadami SEO i zarabiaj.


 

Blog to pojęcie głęboko zakorzenione w historii internetu. Sięga ono 1997 roku i na początku określało rodzaj internetowego dziennika. Wiele osób publikowało swoje przemyślenia, ciesząc się wolnością i swobodą jaką oferował internet, a także szerokim gronem ludzi, do których docierały ich teksty. Z czasem forma ta ewoluowała do postaci, którą widzimy dzisiaj - strony internetowej z wpisami ułożonymi w określonym porządku, z możliwością ich komentowania i często poświęconej określonej tematyce. Ich potencjał dostrzegły firmy, które zaczęły wykorzystywać je w swoich działaniach marketingowych. Obecnie blogi są jednym z najważniejszych narzędzi content marketingu - pozwalają publikować wartościową treść i jednocześnie rozwijać zbudowaną wokół niej społeczność. Zobacz jak wygląda prowadzenie bloga firmowego w praktyce i jakie korzyści przyniesie to dla Twojej marki.

Jak zacząć
tworzenie bloga firmowego?

Tworzenie bloga firmowego należy rozpocząć od wyboru systemu zarządzania treścią (tzw. CMS, content managment system), z którego będziemy korzystać. Obecnie zdecydowanie najpopularniejszym jest  Wordpress, który króluje na ponad połowie blogów istniejących w sieci. Na podium wymieniane są także systemy Joomla oraz Drupal.

Wordpress z racji swojej popularności posiada bogatą bazę różnorodnych dodatków, które pozwolą dostosować serwis do Twoich preferencji. W połączeniu z prostym i intuicyjnym interfejsem, zyskujesz dostęp do środowiska, które pozwala na szybkie podzielenie się nowymi treściami z Twoimi odbiorcami. No właśnie, jakie artykuły powinny pojawiać się na blogu firmowym?

Pisanie artykułów na bloga firmowego
najważniejsze zasady

Warto w tym miejscu odwołać się do idei, którymi kieruje się content marketing. Chodzi o tworzen

Postępując w ten sposób, powinieneś zacząć tworzenie treści na Twojego bloga. Niech Twoim celem będzie wysoka jakość - odbiorcy z pewnością docenią teksty, które są merytoryczne i zawierają dawkę praktycznej wiedzy. Staraj się omijać nic nie znaczące hasła reklamowe i zwykłe wodolejstwo. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep internetowy, w którego ofercie znajdują się nowoczesne meble, wykorzystaj bloga do stworzenia wpisu dotyczącego aranżacji wnętrz. Poza poradami, możesz zaproponować meble ze swojej oferty - w ten sposób przeniesiesz czytelników wprost do Twojego sklepu i być może przekonasz ich do dokonania zakupu. Pamiętaj, aby swoje wpisy opatrzyć zdjęciami, infografikami czy nawet filmikami. Warto wykorzystywać różne kanały i za pomocą metody prób i błędów wybrać te najbardziej efektywne.

Twój blog to także miejsce, w którym wypowiedzieć się mogą odbiorcy. Pozwól im na to i staraj się często wchodzić z nimi w dyskusje. To doskonały sposób na zbliżenie marki do klientów i zbudowanie cennego zaangażowania. Treści wytworzone przez nich (czyli tzw. user generated content) mogą stać inspiracjami dla Ciebie w tworzeniu kolejnych wpisów. Możesz także wykorzystać je w prowadzeniu mediów społecznościowych.

Do promocji swojego bloga możesz wykorzystać media społecznościowe. Tworząc posty z linkiem do Twoich wpisów, sprawisz, że dotrą one do wielu osób. Niektóre z nich mogą w ten sposób po raz pierwszy usłyszeć o Twojej marce, zwłaszcza, jeśli wykorzystasz możliwość publikowania sponsorowanych treści. Zachęcaj swoich czytelników do udostępniania postów, a wspomogą Cię w tym procederze.

Prowadzenie bloga
a SEO

W przypadku bloga firmowego nie możesz zapomnieć o istotnej kwestii, jaką jest pozycjonowanie. To doskonałe miejsce na pozyskiwanie nowych klientów wprost z wyszukiwarki. Odpowiednio planując swoje działania w sieci, możesz zacząć wychodzić naprzeciw oczekiwaniom odbiorców. Jeśli dostrzeżesz, że jakiś problem często pojawia się w wynikach wyszukiwania (a zrobisz to za pomocą specjalnych narzędzi monitorujących wyszukiwarki, takich jak np. AnswerThePublic.com), będziesz mógł na niego odpowiedzieć. Stosując odpowiednie słowa kluczowe i inne działania związane z optymalizacją pod SEO, przekierujesz ruch z Google wprost na swojego bloga. Jeśli poświęcisz odpowiedni czas na pozycjonowanie i stworzysz wartościowe teksty pod SEO, wygenerujesz spory ruch, który przyniesie Ci wielu nowych klientów.

Przekaż prowadzenie bloga firmowego
w ręce profesjonalistów

Teraz już wiesz, czym jest blog firmowy, a także jak napisać ciekawy i angażujący wpis. Jeśli jednak chcesz, aby zajęli się tym zawodowi copywriterzy, możesz skorzystać z pomocy naszej agencji content marketingowej Conture z Poznania. Doskonale rozumiemy zasady, jakimi powinny kierować się blogi firmowe i wiemy, jak wywołać zadowolenie klienta. Stworzymy miejsce, w którym Twoi odbiorcy znajdą odpowiedź na nurtujące ich pytania. Nasze treści zaopatrują firmy z takich miast jak Poznań, Wrocław, Gdańsk, Warszawa, Kraków czy Łódź. Postaw na wysokiej jakości zawartość i wyróżnij się spośród swojej konkurencji. Już teraz sprawdź naszą ofertę!

Zapisz się do newslettera

Dowiesz się jako pierwszy o
promocjach i nowinkach z branży!