Jak wygląda prowadzenie
bloga firmowego?

Blog to pojęcie głęboko zakorzenione w historii internetu. Sięga ono 1997 roku i na początku określało rodzaj internetowego dziennika. Wiele osób publikowało swoje przemyślenia, ciesząc się wolnością i swobodą jaką oferował internet, a także szerokim gronem ludzi, do których docierały ich teksty. Z czasem forma ta ewoluowała do postaci, którą widzimy dzisiaj - strony internetowej z wpisami ułożonymi w określonym porządku, z możliwością ich komentowania i często poświęconej określonej tematyce. Ich potencjał dostrzegły firmy, które zaczęły wykorzystywać je w swoich działaniach marketingowych. Obecnie blogi są jednym z najważniejszych narzędzi content marketingu - pozwalają publikować wartościową treść i jednocześnie rozwijać zbudowaną wokół niej społeczność. Zobacz jak wygląda prowadzenie bloga firmowego w praktyce i jakie korzyści przyniesie to dla Twojej marki.

Jak zacząć
tworzenie bloga firmowego?

Tworzenie bloga firmowego należy rozpocząć od wyboru systemu zarządzania treścią (tzw. CMS, content managment system), z którego będziemy korzystać. Obecnie zdecydowanie najpopularniejszym jest  Wordpress, który króluje na ponad połowie blogów istniejących w sieci. Na podium wymieniane są także systemy Joomla oraz Drupal.

Wordpress z racji swojej popularności posiada bogatą bazę różnorodnych dodatków, które pozwolą dostosować serwis do Twoich preferencji. W połączeniu z prostym i intuicyjnym interfejsem, zyskujesz dostęp do środowiska, które pozwala na szybkie podzielenie się nowymi treściami z Twoimi odbiorcami. No właśnie, jakie artykuły powinny pojawiać się na blogu firmowym?

Pisanie artykułów na bloga firmowego
najważniejsze zasady

Warto w tym miejscu odwołać się do idei, którymi kieruje się content marketing. Chodzi o tworzen

Postępując w ten sposób, powinieneś zacząć tworzenie treści na Twojego bloga. Niech Twoim celem będzie wysoka jakość - odbiorcy z pewnością docenią teksty, które są merytoryczne i zawierają dawkę praktycznej wiedzy. Staraj się omijać nic nie znaczące hasła reklamowe i zwykłe wodolejstwo. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep internetowy, w którego ofercie znajdują się nowoczesne meble, wykorzystaj bloga do stworzenia wpisu dotyczącego aranżacji wnętrz. Poza poradami, możesz zaproponować meble ze swojej oferty - w ten sposób przeniesiesz czytelników wprost do Twojego sklepu i być może przekonasz ich do dokonania zakupu. Pamiętaj, aby swoje wpisy opatrzyć zdjęciami, infografikami czy nawet filmikami. Warto wykorzystywać różne kanały i za pomocą metody prób i błędów wybrać te najbardziej efektywne.

Twój blog to także miejsce, w którym wypowiedzieć się mogą odbiorcy. Pozwól im na to i staraj się często wchodzić z nimi w dyskusje. To doskonały sposób na zbliżenie marki do klientów i zbudowanie cennego zaangażowania. Treści wytworzone przez nich (czyli tzw. user generated content) mogą stać inspiracjami dla Ciebie w tworzeniu kolejnych wpisów. Możesz także wykorzystać je w prowadzeniu mediów społecznościowych.

Do promocji swojego bloga możesz wykorzystać media społecznościowe. Tworząc posty z linkiem do Twoich wpisów, sprawisz, że dotrą one do wielu osób. Niektóre z nich mogą w ten sposób po raz pierwszy usłyszeć o Twojej marce, zwłaszcza, jeśli wykorzystasz możliwość publikowania sponsorowanych treści. Zachęcaj swoich czytelników do udostępniania postów, a wspomogą Cię w tym procederze.

Prowadzenie bloga
a SEO

W przypadku bloga firmowego nie możesz zapomnieć o istotnej kwestii, jaką jest pozycjonowanie. To doskonałe miejsce na pozyskiwanie nowych klientów wprost z wyszukiwarki. Odpowiednio planując swoje działania w sieci, możesz zacząć wychodzić naprzeciw oczekiwaniom odbiorców. Jeśli dostrzeżesz, że jakiś problem często pojawia się w wynikach wyszukiwania (a zrobisz to za pomocą specjalnych narzędzi monitorujących wyszukiwarki, takich jak np. AnswerThePublic.com), będziesz mógł na niego odpowiedzieć. Stosując odpowiednie słowa kluczowe i inne działania związane z optymalizacją pod SEO, przekierujesz ruch z Google wprost na swojego bloga. Jeśli poświęcisz odpowiedni czas na pozycjonowanie i stworzysz wartościowe teksty pod SEO, wygenerujesz spory ruch, który przyniesie Ci wielu nowych klientów.

Przekaż prowadzenie bloga firmowego
w ręce profesjonalistów

Teraz już wiesz, czym jest blog firmowy, a także jak napisać ciekawy i angażujący wpis. Jeśli jednak chcesz, aby zajęli się tym zawodowi copywriterzy, możesz skorzystać z pomocy naszej agencji content marketingowej Conture z Poznania. Doskonale rozumiemy zasady, jakimi powinny kierować się blogi firmowe i wiemy, jak wywołać zadowolenie klienta. Stworzymy miejsce, w którym Twoi odbiorcy znajdą odpowiedź na nurtujące ich pytania. Nasze treści zaopatrują firmy z takich miast jak Poznań, Wrocław, Gdańsk, Warszawa, Kraków czy Łódź. Postaw na wysokiej jakości zawartość i wyróżnij się spośród swojej konkurencji. Już teraz sprawdź naszą ofertę!

Zostaw swojego maila

Chętnie umówimy się
z Tobą na kawę i rozwiążemy problem!