Storytelling
opowieść o sprzedaży

Narracja jest nieodłącznym elementem kultury. Opowieści od wieków są naturalnym sposobem przekazywania informacji i budowania więzi. Wciągająca historia ma ogromną siłę sprawczą, może wyzwalać emocje i kształtować poglądy. W jaki sposób storytelling może wpłynąć na wizerunek Twojej firmy i jak mówić, żeby inni chcieli słuchać?

Czym jest storytelling i
jaki wpływ na na marketing?

Z pewnością doskonale pamiętasz historię Kopciuszka lub inne bajki z dzieciństwa. Nie bez powodu ważne przekazy kulturowe bardzo często podawane są w formie opowieści z morałem. Ciekawa historia trzyma w napięciu, angażuje odbiorcę i buduje relację z opowiadającym. Storytelling jest więc opartym na autentyczności narzędziem służącym do kreowania wizerunku. Dzięki niemu można przedstawić swoja wizję i zachęcić odbiorcę do skorzystania z oferowanych usług czy zakupu produktu.

Współczesny świat przesycony jest informacjami i bodźcami, dlatego proste przekazy tracą swoja moc. Powstaje zobojętnienie i pojawia się zjawisko znane jako attention crash, polegające na tym, że informacje, które powinny być dla nas ważne klasyfikujemy jako nieistotne. Storytelling marketing pozwala na przykucie uwagi odbiorcy oraz zainteresowanie go produktami i oferowanymi usługami.

A więc jak zwiększyć sprzedaż? Poprzez zapadające w pamięć opowieści, które odbierane będą jako autentyczne i angażujące. Przykucie uwagi klienta stanowi połowę sukcesu, dzięki temu zostanie on z nami dłużej i dokładniej zapozna się z ofertą. Najlepiej działa tu historia, która wciąga i nie daje wrażenia, że powstała na potrzeby sprzedaży czegokolwiek.

Storytelling to
nie tylko bajki dla dzieci

Doskonale wiadomo, że lepiej zapamiętujemy to, co nas bawi lub wzrusza. Emocje są nieodzownym elementem marketingu, ponieważ często kupujemy kierując się sercem, a nie rozumem. Kluczem do sukcesu są zatem teksty zawierające historie i bohaterów, z którymi klient może się utożsamić. Liczy się tutaj innowacyjność i pomysłowość, chociaż ogólny szkielet opowieści jest zwykle taki sam - jest to podróż bohatera zmierzającego do rozwiązania jakiegoś problemu. Silny, emocjonalny moment następuje w chwili próby, konfliktu czy konieczności pokonania przeszkody. Historia nas wciąga i zaczynamy kibicować bohaterowi, jesteśmy ciekawi zakończenia opowieści. Rozwiązaniem problemu może być Twoja usługa lub produkt, który gwarantuje powodzenie misji i zapada w pamięć odbiorcy.

Storytelling możesz wykorzystać na wiele sposobów, nie tylko na firmowym blogu, ale również np. w opisach produktów i usług. Dobry opis to przecież nie tylko suche fakty, lista parametrów i zdjęcie produktowe. Dzięki narracji przedstawisz swoją ofertę w sposób atrakcyjny i zapadający w pamięć, a to bezpośrednio przekłada się na sprzedaż.

Jak opowiedzieć
dobrą historię?

Opowieść musi być przede wszystkim interesująca. Przed jej napisaniem należy się dokładnie zastanowić, co chcemy przekazać, jakie wartości wypromować i czemu ma to służyć. Określenie grupy docelowej - jej wieku, zainteresowań, sposobu myślenia i systemu wartości pozwala lepiej dopasować treść do odbiorcy.

Historia powinna również być autentyczna, bez sztampy i nachalnej reklamy. Naszym celem jest stworzenie tekstu, który będzie łatwo przyswajalny i przyjemny w odbiorze, a jednocześnie zapadający w pamięć.

Pokazuj codzienność swojej firmy, przecież nie jest ona bezosobowym tworem. Tworzą ją ludzie ze swoimi historiami, które warto opowiedzieć! Dzięki temu wykreujesz pozytywny wizerunek swojej marki i zdobędziesz sympatię konsumentów.

Rodzaje
storytellingu

Istnieje kilka form storytellingu, które są szczególnie przydatne w działaniach marketingowych:

  1. Kim jestem? - bohaterem tej opowieści jest osoba - jej osiągnięcia, plany, marzenia i ambicje. Dzięki temu możemy promować istotne dla nas i firmy idee i budować więź z odbiorcami.
  2. Dlaczego tutaj jestem? - to typowa opowieść drogi, opowiadająca o ścieżce, którą przebył bohater, by znaleźć się w tym miejscu. Za pomocą tej opowieści możemy zaprezentować proces powstawania i rozwoju marki czy produktu, pokazująć odbiorcom swoją pasję, zaangażowanie i upór w dążeniu do celu.
  3. Moja wizja - jest to opowieść o realizacji wizji, która pojawiła się w głowie twórcy. Istotny jest tutaj element ideologiczny - realizacji szczytnego celu i dążenia do perfekcji.
  4. Opowieść ucząca - sednem tej opowieści jest przekazanie wiedzy. Może to dotyczyć np. tego, jak powstaje określony produkt i jaką drogę przechodzi zanim pojawi się na rynku. Buduje to wizerunek profesjonalistów w branży i zbliża odbiorców do produktu.
  5. Wiem co myślisz - istotą tego typu opowieści jest wyprzedzenie wszelkich zastrzeżeń i obiekcji klientów, zanim się one w ogóle pojawią. Postaraj się spojrzeć na swój produkt z boku i określić, jakie uwagi mogą mieć klienci, a następnie zapewnij, że nie ma powodu do obaw. Taka opowieść pozytywnie wpływa na sprzedaż i pozwala klientom dokładniej poznać produkt.

Profesjonalny storytelling
przepisem na sukces

Profesjonalne tworzenie opowieści wcale nie jest takie proste. Jeśli nie wiesz, jak się pisze opis produktu i usługi lub artykuły na bloga, skorzystaj z usług copywritera. Nasza agencja content marketingowa zapewnia wysokiej jakości teksty, dzięki którym z pewnością przyciągniesz uwagę klientów.

Świadczymy usługi nie tylko w dużych miastach, jak Poznań, Wrocław, Kraków, Warszawa, Łódź, czy Gdańsk. Pracujemy zdalnie z klientami na terenie całej Polski, gwarantując wysoką jakość tekstów.

Zostaw swojego maila

Chętnie umówimy się
z Tobą na kawę i rozwiążemy problem!