Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

Aktualności: Chat GPT, Open AI – sprawdź, czy nie przegapiłeś czegoś w lutym!

Chat GPT, czyli sztuczna inteligencja opracowana przez OpenAI w lutym cieszyła się dużą popularnością wśród użytkowników z całego świata, którzy chcą mieć dostęp do dokładnych informacji. To miesiąc, w którym wiele się działo i nie tylko w kontekście marketingu. Sprawdź nasze krótkie podsumowanie i dowiedz się, czy nic Ci nie umknęło.

O tym pisano najczęściej w kontekście użycia AI w content marketingu

Dlaczego Chat GPT jest cennym narzędziem do tworzenia content marketingu? Chat GPT w marketingu i biznesie czy jak używać OpenAI do pisania treści to ostatnio najczęściej wyszukiwane hasła, jeśli chodzi o zastosowanie sztucznej inteligencji w szeroko pojętym marketingu i biznesie. Co możemy powiedzieć na ten temat?

Czat GPT to potężne narzędzie do tworzenia treści, umożliwiające firmom e-commerce łatwe tworzenie unikalnych i wciągających treści. Udostępniając GPT na czacie informacje demograficzne, takie jak wiek, płeć, lokalizacja i zainteresowania, możesz generować tekst dostosowany do tych konkretnych odbiorców, zwiększając zaangażowanie i współczynniki konwersji. Dzięki temu,  że Chat GPT jest open source, możesz ulepszyć go za pomocą danych szkoleniowych, aby opracować wysoce spersonalizowane narzędzie do generatywnej sztucznej inteligencji. Sprawdziło to już wiele firm — zarówno małych przedsiębiorstw, jak i dużych korporacji.

Czat GPT może mieć kluczowe znaczenie w optymalizacji działań SEO podczas tworzenia treści. Jego zaawansowane możliwości przetwarzania języka naturalnego mogą generować tekst zawierający odpowiednie słowa kluczowe i metaopisy, co czyni go cennym narzędziem dla firm. Jeśli podglądasz działania agencji marketingowych i wielbicieli wspomnianego narzędzia, z pewnością zauważyłeś, jak wiele testów w tym wątku wykonano w ostatnim miesiącu.

Sztuczna inteligencja w e-handlu (i nie tylko) – co nowego?

O wykorzystaniu sztucznej inteligencji w e-commerce już nieco pisaliśmy, dlatego teraz przedstawmy w skrócie kilka najnowszych informacji i zdarzeń.

  • Carrefour eksperymentuje ze sztuczną inteligencją, aby tworzyć filmy odpowiadające na typowe pytania klientów. Podobne działania z pewnością podejmą inne firmy, nie tylko z branży spożywczej!
  • Shopify, firma zajmująca się handlem elektronicznym, stworzyła narzędzie oparte na AI, które generuje opisy produktów na podstawie listy słów kluczowych lub deskryptorów produktów, zgodnie z wyborami sprzedawców.
  • Chiński gigant handlu elektronicznego JD.com zapowiedział, że wyda własną wersję ChatGPT. Będzie ona przeznaczona specjalnie do użytku korporacyjnego w branży detalicznej i finansowej. Firmy będą mogły używać czatu do generowania treści, w tym tekstów marketingowych i podsumowań produktów.  Zasilą w ten sposób chatbotów i usprawnią rozumienie intencji użytkowników.

Chat GPT w popularnej wyszukiwarce BING

Wyszukiwarka Bing została uzupełniona o funkcję „podsumowania” z poziomu wyników wyszukiwania oraz zakładkę „Chat”. W tej zakładce użytkownicy mogą prowadzić rozmowę z czatem, w taki sam sposób jak na dedykowanej stronie czasu GPT. Microsoft usprawnił Binga oprogramowaniem o nazwie Prometeusz, czyli dopracowanym modelem GPT3 (tutaj jest to GPT3,5). Ulepszenie pozwala generować dłuższe i bardziej spójne teksty. To z pewnością przyda się niejednemu twórcy tekstów, który poszukuje inspiracji w sieci. Co ciekawe, narzędzie przypisuje wytworzoną treść do konkretnego źródła.

Zaskakujące informacje ze świata sztucznej inteligencji i Chat GPT

Czy wiesz, że w Chinach nie można używać znanych nam narzędzi OpenAI? O polityce tego kraju można napisać wiele. Jednym słowem, którym można podsumować powód, dla którego Chat GPT jest tam niedostępny jest CENZURA. Jednak Chiny nie mogą odpuścić tak potężnego dobrodziejstwa, więc pracują nad własną sztuczną inteligencją. Jak podają media, chińska firma Baidu, znana ze stworzenia największej chińskiej przeglądarki, aktualnie tworzy własną wersję czatu GPT.

Inną nowością, która dotyczy AI jest wdrożenie jej w branży TSL. Jedna z firm porównała pracę planisty i spedytora do Chat-u GPT, którego zadaniem było rozwiązywanie tych samych zagadnień. Jak się okazało, robot był znacznie szybszy, a jego wyniki niemalże bezbłędne. AI może tworzyć rozbudowane harmonogramy przewozów, co daje potencjał do wielopoziomowej optymalizacji procesów transportowych, jednak zastosowanie sztucznej inteligencji wciąż wymaga testów i kontroli.

A słyszałeś o sushi terrorze? To wręcz przerażający japoński trend, który w mediach społecznościowych zyskuje na popularności. Polega na ty, by włożyć do ust jedną z rolek sushi i odstawić ją z powrotem na tackę, lub polizać naczynia i odłożyć je na taśmie. Ale w jakim celu? Po to, by inny klient natrafił na już polizane naczynia lub jedzenie, a ktoś mógł to nakręcić. A gdzie w tym wszystkim udział sztucznej inteligencji? Jak się okazało, problem  stał się na tyle powszechny, że niektóre restauracje chcę wprowadzić kamery AI, by jak najszybciej wychwycić tego typu zachowania.

Pytanie na koniec… Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka?

To pytanie, które jest równie często zadawane, jak to, w jaki sposób można wykorzystać AI.

Sztuczna inteligencja ma już obecnie wiele zastosowań, które umożliwiają automatyzację wielu procesów i ułatwiają życie ludziom. Jednakże zastąpienie człowieka przez sztuczną inteligencję w pełnym tego słowa znaczeniu jest mało prawdopodobne. Sztuczna inteligencja działa na podstawie zaprogramowanych algorytmów i zbiorów danych. Nie posiada intuicji i kreatywności, które są niezbędne w wielu dziedzinach życia. Ponadto ludzki kontakt i empatia są kluczowe w wielu zawodach, takich jak opieka zdrowotna czy praca z dziećmi. Z drugiej strony, sztuczna inteligencja może pomóc w usprawnieniu wielu procesów i zadań. Może to prowadzić do zwiększenia wydajności i oszczędności czasu oraz pieniędzy. W rezultacie, sztuczna inteligencja i człowiek będą działać razem. Utworzą synergiczną relację, która pozwoli na osiągnięcie jeszcze lepszych wyników niż w przypadku pracy tylko jednej ze stron.

Powyższa treść została wygenerowana przez AI. Warto dodać, że w poleceniu poproszono o odpowiedź w 10 zdaniach…  to chyba wystarczy, aby utwierdzić wielu z was w przekonaniu, że jednak ludzki czynnik jest potrzebny, by weryfikować dane, chociażby jak w tym przypadku.