Słownik copywritera

słownik copywritera

Słownik copywritera – poznaj podstawowe pojęcia marketingu online

Świat marketingu internetowego jest zbudowany z wielu pojęć, które mogą być niezrozumiałe. Dowiedz się, dlaczego wypełnia się brief, czemu służą słowa kluczowe z long taila oraz jak odpowiednio wykorzystać storytelling. W tym artykule postaramy się wyjaśnić wszelkie niepewności i rozwinąć zagadkowe skróty – oto słownik copywritera:

Czytaj dalej Słownik copywritera

Artykuł sponsorowany – jak go napisać, żeby wzbudzał zainteresowanie?

artykuł sponsorowany - jak napisać

Od czego zacząć pisanie artykułów sponsorowanych?


Dobry artykuł sponsorowany to świetny sposób na zareklamowanie konkretnego produktu lub marki. Obecnie materiały marketingowe docierają do nas ze wszystkich stron.  Z tego powodu odbiorcy niechętnie patrzą na mało wartościowe formy reklamy, nie dostarczające żadnych dodatkowych treści. Dlatego właśnie artykuły sponsorowane są doskonałym sposobem na zaciekawienie potencjalnych klientów. Tylko jak je pisać, aby nie zniechęcać czytelnika, ale zaciekawić go produktem lub marką?

Czytaj dalej Artykuł sponsorowany – jak go napisać, żeby wzbudzał zainteresowanie?

Jak zwracać się do czytelnika, czyli sposób komunikacji z odbiorcą

jak zwracać się do czytelnika

Jak wybrać odpowiedni sposób komunikacji z odbiorcą?

Zastosowanie odpowiedniej formy komunikacji skierowanej do naszych odbiorców jest niezwykle kluczowe. To właśnie ona w dużej mierze odpowiada za skuteczność tekstów reklamowych. Na to jak zwracać się do czytelnika wpływa wiele czynników. Najważniejszym z nich jest określenie naszej grupy docelowej – musimy wiedzieć do kogo piszemy i na co możemy sobie pozwolić. Inaczej napiszemy life-stylowy artykuł dla młodych kobiet, a inaczej przeznaczony dla przedsiębiorców ekspercki tekst dotyczący regulacji prawnych związanych z prawem pracy. Wybór danej formy komunikacji całkowicie zmienia wydźwięk całości, dlatego warto się nad tym dobrze zastanowić. Język w jakim się komunikujemy powinien być ściśle związany z charakterem naszej witryny. W zależności od tego, czy jej tematyka jest bardziej rozrywkowa czy poważna, taka też powinna być nasza komunikacja.

Czytaj dalej Jak zwracać się do czytelnika, czyli sposób komunikacji z odbiorcą

Jak napisać dobre case study?

Jak napisać dobre case study copywriting poznań

Czym jest case study?

Case study, po polsku nazywane studium przypadku albo analizą przypadku, to opis ukazujący jak został zrealizowany dany projekt. Forma ta umożliwia zaprezentowanie przebiegu rzeczywistego przypadku: podejścia do niego, napotkanych problemów, sposobów na ich rozwiązanie oraz osiągniętych rezultatów. Zamiast pustych, marketingowych sloganów pokazujemy prawdziwą sytuację, która może być potwierdzona przez osoby trzecie. Tym samym dobre case study to świetne narzędzie do budowania wiarygodności, potwierdzające nasze osiągnięcia oraz skuteczność. Pokazujemy klientowi jak za pomocą naszych produktów czy usług może rozwiązać swoje problemy. Jeśli już wiemy czym jest zastanówmy się, w jaki sposób napisać dobre case study?

Czytaj dalej Jak napisać dobre case study?

Copywriting produktowy – dlaczego warto?

Copywriting produktowy - dlaczego warto oferta

Copywriting produktowy – czym jest?

W każdym fizycznym sklepie znajduje się sprzedawca. To osoba odpowiedzialna za sprzedaż produktu. Prezentuje go, ukazuje jego najważniejsze cechy i stara się przekonać klienta, że jest to właściwy wybór. To kluczowa rola, która ostatecznie wpływa na finalizację zakupu. Co w sytuacji, gdy mamy do czynienia z sklepem internetowym?  Oczywiście wyklucza to obecność jakiegokolwiek sprzedawcy. Jednakże, z pomocą może nam przyjść copywriting produktowy. Jest to tworzenie odpowiednio skonstruowanych opisów produktów i usług, których celem jest właśnie zastąpienie sprzedawcy. Jedna z jego najważniejszych zasad mówi, że nie sprzedaje człowiek, a słowa. Zastanówmy się zatem, jak copywriting produktowy wykorzystać w praktyce i dlaczego warto to robić?

Czytaj dalej Copywriting produktowy – dlaczego warto?

Jak pisać dobre teksty na stronę internetową?

Jak pisać dobre teksty na stronę internetową?

Jak powinna wyglądać treść w Internecie?

O tym, jak ważna jest zawartość każdej strony internetowej nie trzeba nikogo uświadamiać. Specyfika Internetu wymaga jednak, aby była ona podana w odpowiedniej formie. Konsumpcja treści to proces bardzo szybki, dlatego najczęściej wygrywają te teksty, które są łatwo przyswajalne i odpowiednio dopasowane do czytelnika. W tym artykule pokażemy jak pisać dobre teksty na stronę internetową, które wzbudzą zainteresowanie odbiorców. Oto kilka przydatnych rad:

Czytaj dalej Jak pisać dobre teksty na stronę internetową?

Jak napisać FAQ?

Jak napisać FAQ_copywriting conture poznań

Czym jest FAQ?

FAQ (ang. Frequently Asked Questions) to zbiór najczęściej zadawanych pytań oraz odpowiedzi na nie. W szybki sposób wyjaśnia on użytkownikowi naszego serwisu zasady jego funkcjonowania, bez angażowania osoby trzeciej. FAQ były wykorzystywane już za czasów pierwszych serwerów na amerykańskich uczelniach, które były podstawą ówcześnie znanego Internetu. Obecnie są powszechnie wykorzystywane i zdecydowanie ułatwiają oraz upraszczają komunikację z naszym odbiorcą. Jak napisać FAQ, które dostarczy użytkownikowi wszystkich potrzebnych informacji?

Czytaj dalej Jak napisać FAQ?

Jak napisać ciekawą zakładkę o nas?

jak napisać zakładkę o nas o firmie copywriting Poznań

Co powinno znajdować się w zakładce o nas?

Zakładka o nas to w dzisiejszym Internecie konieczność, która jest obecna na prawie wszystkich stronach i blogach firmowych. Klient odwiedzający Twoją witrynę musi znaleźć powody, które zachęcą go do skorzystania z Twoich usług, czy kupienia Twoich produktów. Dlatego na stronie o nas musisz się odpowiednio zaprezentować i umożliwić odbiorcy lepsze poznanie Ciebie i Twojej działalności. Historia firmy, jej osiągnięcia, misja, wizja, cele czy zespół, który ją buduje to elementy, które warto w takim miejscu zamieścić. Niestety, podobnych stron o nas są w Internecie tysiące, dlatego podczas jej projektowania warto skorzystać ze swojej kreatywności i postarać się wyróżnić. Oto kilka propozycji, jak napisać ciekawą zakładkę o nas?

Czytaj dalej Jak napisać ciekawą zakładkę o nas?