Artykuł o charakterze eksperckim podnosi wiarygodność firmy w swojej branży. Coraz częściej takie teksty decydują o wyborze partnera przez potencjalnych klientów.

Przygotowanie tekstów specjalistycznych wymaga bardzo dobrej znajomości branży – my podejmujemy się takich tekstów.

Zobacz korzyść jaką przyniesie Twojej firmie wizerunek specjalisty również w tekstach na stronie www.


 

Artykuły eksperckie – podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem

Idea content marketingu polega na dzieleniu się z odbiorcą Twoim doświadczeniem i wiedzą. Stawiasz się w roli eksperta doskonale znającego się na swojej branży i służącego radą każdej osobie, która trafi na Twoją stronę internetową. Ludzie w naturalny sposób szukają autorytetów, u których mogą szukać pomocy – możesz to wykorzystać i stać się jednym z nich. W ten sposób zbudujesz zaufanie i wyjątkową relację, która być może przerodzi się w niezwykłe przywiązanie do Twojej marki.

Jak w takim razie dzielić się tą wiedzą? Służą do tego artykuły eksperckie – są to merytoryczne teksty pisane przez specjalistów w swojej branży. W profesjonalny, a jednocześnie przystępny sposób przedstawiają czytelnikowi dany temat, zaspokajając jego ciekawość i dostarczając mu fachowej wiedzy. Aby w pełni spełniały swoje zadanie, muszą korzystać z zasady “złotego środka”. Oto wskazówki, jak powinny wyglądać artykuły specjalistyczne.

Jak napisać
artykuł ekspercki?

Nie jest łatwym zadaniem stworzenie artykułu eksperckiego. Jego napisanie wymaga szerokiej znajomości danego tematu, dlatego w przypadku jej braku, konieczny jest głęboki research, dzięki któremu tekst będzie cechowała wysoka jakość i merytoryczność. Warto korzystać ze sprawdzonych źródeł i w razie konieczności odpowiednio je cytować. Pamiętaj, że jeśli Twój tekst będzie zawierał poważny błąd, który zostanie wypunktowany przez czytelnika, możesz liczyć się ze spadkiem zaufania. W takiej sytuacji warto przyznać się do niewiedzy i niezwłocznie się poprawić – wiadomo, że każdemu może zdarzyć się pomyłka.

Kolejny element, który warto wziąć pod uwagę podczas tworzenia artykułów eksperckich to ich przystępność. Nawet jeśli chcesz bardzo merytorycznie podejść do tematu, musisz pamięć o tym do kogo piszesz. Twoja grupa docelowa może mieć problem ze zrozumieniem niektórych zwrotów i wyrażeń, dlatego warto odpowiednio upraszczać stosowany język i w niejasnych miejscach wyjaśniać, co dokładnie masz na myśli i tworzyć stosowne opisy. Co ważne, nie można popadać ze skrajności w skrajność – nikt nie lubi być traktowany jak dziecko, któremu tłumaczy się oczywistości. Wszystko zależy od Twojej grupy docelowej – jeśli jest ona wąska i specjalistyczna, możesz pozwolić sobie na bardziej ekspercki styl. Jeśli jest ona szeroka, przykładowo piszesz dla wszystkich kobiet w wieku od 20 do 60 lat – powinieneś uprościć język.

Artykuły eksperckie to teksty, które będą pojawiać się w Internecie. Dlatego, niezależnie od ich zawartości, powinny trzymać się zasad panujących w sieci. Ich forma nie może przypominać podręcznika akademickiego – nikt nie będzie chciał tego czytać. Najlepsza sytuacja to taka, w której bazują one na osobistych doświadczeniach autora i w dużej mierze tłumaczą zawiłe kwestie na prostych przykładach, do których każdy może się z łatwością odnieść. Mimo profesjonalnego i merytorycznego stylu, nadal powinny zawierać w sobie znaną z internetu lekkość, dzięki czemu zaciekawią odbiorców i nie odstraszą ich po kilku pierwszych zdaniach.

Gdzie publikować
artykuły eksperckie?

Jeśli chcesz napisać artykuł specjalistyczny, musisz posiadać miejsce, w którym go opublikujesz. Najlepszym wyborem jest blog ekspercki – to wyjątkowe miejsce, które pozwoli Ci dzielić się z odbiorcami Twoją wiedzą i doświadczeniem. Dodatkowo umożliwia on prowadzenie działań marketingowych – jeśli jest odpowiednio wypozycjonowany, właśnie na niego będą trafiać nowy użytkownicy. Zainteresowani tworzoną przez Ciebie treścią – zostaną z Tobą na dłużej. Pamiętaj, że możliwość komentowania Twoich tekstów sprawi, że będziesz mógł prowadzić z nimi dialog, jeszcze bardziej pogłębiając relacje i budując zaufanie. Zadowolenie klienta wiąże się z tym, że będzie on chciał podzielić się przeczytanym artykułem, co dalej zwiększy napływ nowych użytkowników. Pamiętaj też, że jeśli artykuł ekspercki opisuje jakiś problem, możesz zaproponować rozwiązanie, które jest Twoim produktem lub usługą. W ten sposób blog będzie napędzał sprzedaż i szybko zauważysz, jak opłacalne jest jego prowadzenie.

Artykuły eksperckie wydają się trudne?
Zleć ich napisanie profesjonalistom!

Właśnie tak wygląda proces pisania artykułów eksperckich. Jeśli chcesz powierzyć ich tworzenie w profesjonalne ręce, trafiłeś we właściwe miejsce! W agencji content marketingowej Conture z Poznania, stworzymy dla Ciebie wyjątkowe i merytoryczne artykuły specjalistyczne, które dostarczą praktycznej wiedzy Twoim czytelnikom i zbudują zaufanie do Twojej marki. Możesz liczyć na naszych copywriterów, którzy nawet niezwykle skomplikowaną treść wyłożą w przystępny sposób i sprawią, że Twoi odbiorcy z ciekawością ją przeczytają. Tworzymy dla klientów z takich miast jak Poznań, Wrocław, Warszawa, Gdańsk, Kraków czy Łódź, którzy mogą cieszyć się pokładami nieustannie napływającej treści. Zgłoś się już teraz, a my niezwłocznie przystąpimy do researchu zaproponowanego przez Ciebie tematu.

artykuly eksperckie