Oglądasz telewizję, przeglądasz stronę internetową, idziesz najpopularniejszą ulicą w mieście (poznaniacy wiedzą o czym mowa) i z każdej strony atakowany jesteś przez reklamy, ulotki, bannery. Odpowiedz sobie, ile z nich tak naprawdę zapamiętałeś? Ile ulotek wyrzuciłeś do najbliższego kosza na śmieci? Jak często zmieniłeś kanał, kiedy film po raz kolejny został przerwany przez kilkunastominutowe reklamy?

Trochę liczb 

Zgadujemy – przynajmniej raz w życiu spotkała Cię każda przytoczona sytuacja. Zostając w temacie internetu – wg. badań MEC Wavemaker, 36% polskich internautów blokuje wyświetlanie reklam w swoim urządzaniu. Czy to dużo czy mało? Czy tradycyjna promocja powoli wypierana jest przez nowoczesne podejście do potencjalnych klientów?

Content marketing – z czym to się je?

Content marketing, to działania marketingowe polegające na dzieleniu się ciekawymi, atrakcyjnymi i przydatnymi komunikatami z odbiorcami. Co ważne zabiegi content marketingowe są mocno sprecyzowane na dotarcie do określonej grupy. Marketing treści odrzuca jednostronną komunikację reklamową. Ma na celu zbudowanie relacji z odbiorcą, wypracowanie  zaangażowania i interakcji między dwiema stronami – marką, a fanem. Co można uznać za content marketing? Wszelkiego rodzaju poradniki, artykuły, video, infografiki, webinary. Jak również działania real-time marketing czy storytelling (o którym możecie przeczytać w artykule naszej specjalistki).

Content marketing – jak wykorzystać?

Teoria, teorią, ale to na przykładach najlepiej zrozumieć jak dobrze wykorzystać content marketing.

IKEA

Jak w inny sposób niż poprzez social media zjednoczyć ludzi wokół marki? Tutaj rozwiązaniem może być blog. IKEA i “Ty Tu Urządzisz” to zbiór porad, inspiracji i ciekawych rozwiązań. Jak dobrać pierwsze biurko dla dziecka? Jak w prosty i tani sposób odmienić ściany w mieszkaniu? A może jak najlepiej ułożyć meble w salonie, by każdy czuł się tam niezwykle wygodnie? Oczywiście wszystko z wykorzystaniem dodatków i mebli IKEA. “Ty Tu Urządzisz” to istna kopalnia pomysłów na urozmaicenie otoczenia. A jeśli lubicie robić “coś z niczego” i bawić się w DIY (Do-It-Yourself) to miejsce w sieci dla Was.

LIDL

Znana sieć handlowa to kopalnia pomysłów content marketingowych. Zaczynając od akcji Pascal kontra Okrasa, przez “Ryby są super” – czyli książki z przepisami na Święta, a na najnowszej kampanii “kuchnialidla.pl” z Okrasą i Wellman kończąc. Lidl potrafi wejść w skórę swoich klientów i w zgrabny sposób zagościć w ich domach na dłużej.

ALLEGRO

Seria “Legendy polskie” narobiła dużego zamieszania pod koniec 2015 roku. Współczesne wersje Pana Twardowskiego i Smoka Wawelskiego pokochali internauci. Przygotowane z rozmachem, dwa krótkometrażowe filmy zostały odtworzone na youtube już ponad 5 mln razy (dane na wrzesień 2016). Allegro postanowiło pójść za ciosem. Wywiad z Borutą to najnowsza produkcja serwisu. Użytkownicy mogą pobrać darmowego e-booka i posłuchać historii diabła z Łęczycy.

Chcecie wprowadzić kreatywne działania do swojej firmy? A może dowiedzieć się czegoś więcej? Odwiedźcie naszą stronę www.conture.pl i odezwijcie się do nas 🙂