Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

Czym zaskoczyła nas sztuczna inteligencja w marcu? Co jeszcze planuje?

Sztuczna inteligencja to bez wątpienia jeden z najgorętszych tematów ostatnich miesięcy. Choć w nauce i technice stosuje się ją z dobrymi rezultatami już od jakiegoś czasu, to dopiero niedawno zdobyła ogromną popularność. Za sprawą niezwykłych możliwości modelu językowego ChatGPT czy generatorów obrazów takich jak Dall-E i Midjourney, technologia ta z dnia na dzień trafiła pod strzechy i już zmienia nasze codzienne życie. Sprawdźmy, co ciekawego wydarzyło się w świecie AI w ostatnich tygodniach.

Rewolucyjne zmiany w ChatGPT

Najważniejsza zmiana, jaką w marcu wprowadziło OpenAI to oczywiście premiera nowego, znacznie bardziej rozbudowanego GPT-4, cechującego się lepszym wnioskowaniem, wyższą kreatywnością i mogącego udzielać dłuższych odpowiedzi. Ta wersja modelu jest jednak wciąż dostępna wyłącznie w płatnym modelu subskrypcji, wobec czego większość użytkowników wciąż korzysta z dobrze znanego GPT-3.5.

Kolejną istotną nowością jest wprowadzenie eksperymentalnych wtyczek do ChatGPT. Pozwalają one modelowi na dostęp do aktualnych informacji, wykorzystanie usług zewnętrznych czy przeprowadzanie obliczeń. Ponadto wtyczka interpretera może wykorzystywać skrypty w języku Python i obsługuje transfer plików. Warto też wspomnieć, że w marcu kolejnym użytkownikom został udostępniony Bing Chat oparty na GPT-4 z dostępem do zasobów internetu.

Sztuczna inteligencja w świecie marketingu – czym nas zaskoczyła w marcu?

Narzędzia AI błyskawicznie odmieniły pracę w marketingu. Najnowsze dostępne narzędzia pomagają w przygotowaniu oryginalnej i zoptymalizowanej pod kątem SEO treści, obróbce obrazów, automatyzacji zadań czy tworzeniu storytellingu. W marcu nowe wersje takich narzędzi jak:

  • Jasper AI – rozbudowany kombajn marketingowy do tworzenia reklam, wpisów blogowych i optymalizacji pod kątem SEO przeszedł na model GPT-4,
  • Fullstory – oparte na AI narzędzie do tworzenia cyfrowych doświadczeń dla klientów doczekało się usprawnień w obsłudze dla wszystkich kategorii użytkowników,
  • Grammarly – twórcy tego rozbudowanego narzędzia do analizy pisowni poprawili w marcu stabilność programu i dopracowali inkluzywność języka proponowanych zmian w tekście,
  • Influencity – w marcu ogłoszono istotne zmiany w strukturze danych i zarządzaniu profilami, mające ułatwić analizę zasięgów i zaangażowania.

Wykorzystanie AI w grafice – to się działo w marcu

Marzec 2023 roku przyniósł dwa szczególnie istotne wydarzenia w świecie graficznych modeli AI. Pierwsze z nich to udostępnienie udoskonalonej, piątej wersji Midjourney. Główny nacisk położono w tym przypadku na tworzenie fotorealistycznych obrazów i prawidłowe odwzorowanie ludzkich dłoni. Drugie wydarzenie to premiera Bing Create – darmowego narzędzia opartego na DALL∙E. Jego największą zaletą jest integracja z Bing Chat, co pozwala na tworzenie obrazów i tekstów w jednym miejscu.

Wraz z postępem technologicznym można spodziewać się premier jeszcze większej liczby aplikacji opartych na sztucznej inteligencji i błyskawicznego rozwoju już istniejących. Automatyzacja i optymalizacja zadań może przynieść wiele korzyści również na polu marketingu. W Conture jesteśmy żywo zainteresowani możliwościami AI, ale najważniejszy pozostaje nas człowiek. Dlatego też koncentrujemy się na kreatywnych rozwiązaniach marketingowych, które budują zaangażowanie klientów. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą i śledzenia naszych wpisów na blogu oraz w social mediach.