Czym jest case study?

Case study, po polsku nazywane studium przypadku albo analizą przypadku, to opis ukazujący jak został zrealizowany dany projekt. Forma ta umożliwia zaprezentowanie przebiegu rzeczywistego przypadku: podejścia do niego, napotkanych problemów, sposobów na ich rozwiązanie oraz osiągniętych rezultatów. Zamiast pustych, marketingowych sloganów pokazujemy prawdziwą sytuację, która może być potwierdzona przez osoby trzecie. Tym samym dobre case study to świetne narzędzie do budowania wiarygodności, potwierdzające nasze osiągnięcia oraz skuteczność. Pokazujemy klientowi jak za pomocą naszych produktów czy usług może rozwiązać swoje problemy. Jeśli już wiemy czym jest zastanówmy się, w jaki sposób napisać dobre case study?

jak napisac case study

Jak stworzyć dobre case study?

W naszym case study powinny znaleźć się podstawowe elementy, takie jak:

  • informacje o kliencie,
  • jego potrzeby oraz problemy,
  • działania dążące do rozwiązania tych problemów oraz spełnienia jego potrzeb,
  • efekty tych działań i końcowy rezultat.

Ponadto pisząc nasze studium przypadku warto kierować się 3 ważnymi zasadami:

1. Autentyczność

Autentyczność to podstawa, na której opiera się każda analiza przypadku. Wszelkie fakty, które podamy muszą być potwierdzone. Dlatego powinniśmy zebrać jak najwięcej informacji od osób lub firm, które miały styczność z naszymi usługami czy produktami. Bardzo dobrym pomysłem jest wykorzystanie liczb – to twarde dane, dobitnie pokazujące skuteczność naszego działania. Piszmy konkretnie i rzeczowo, bez niepotrzebnych ogólników. Na samym końcu postarajmy się podać dane osób lub firm, których wypowiedzi przytaczaliśmy (oczywiście za ich zgodą). Pamiętajmy, że każde kłamstwo, które wyjdzie na jaw może być strzałem w stopę. Za wszelką cenę unikajmy tego i nie koloryzujemy rzeczywistości.

2. Storytelling

Storytelling pojawiał się na łamach naszego bloga już wiele razy. To świetny sposób również na zrealizowanie dobrego case study. Wokół naszego studium przypadku postarajmy się zbudować narrację. Trzymając się realistycznych danych stwórzmy opowiadanie, którego główny bohaterem może być np. nasz klient, próbujący rozwiązać dany problem. Wykorzystajmy odpowiednią chronologię, prowadząc czytelnika do ostatecznego celu. Podzielmy tekst na wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Zdecydowanie uatrakcyjni to jego formę, a całość stanie się przyjemniejsza w odbiorze. Nie zapominajmy jednak o autentyczności – nasza historia nie może być całkowicie wymyślona.

jak napisać dobre case study
Przykładowe case study opublikowane na portalu RewolucjaHR.pl.

3. Wykorzystanie zdjęć

Wykorzystanie odpowiednich grafik lub zdjęć w naszym studium przypadku może być bardzo dobrym pomysłem. Świetnie sprawdzą się zwłaszcza infografiki, które umożliwiają podanie wielu konkretnych danych w przystępnej formie. Dodatkowo, nasz artykuł możemy opatrzyć rzeczywistymi zdjęciami, które dokumentują przebieg całego case study. Z pewnością będzie to kolejny punkt do wiarygodności. Jeśli mamy odpowiednie możliwości możemy wykorzystać nawet formę wideo – ważne, aby była ona uzupełnieniem tekstu, a nie jego alternatywą. Jeśli całość będzie spójna, stworzymy estetyczny i przyciągający uwagę tekst, a to z pewnością wpłynie pozytywnie na jego odbiór.

Case study – dlaczego warto?

Case study to silny argument, który skutecznie wesprze naszą sprzedaż. Jeśli będziemy przestrzegać zasad oraz poświęcimy czas na stworzenie ciekawej i wiarygodnej historii bardzo szybko odkryjemy opłacalność takiego rozwiązania. Każde studium, które napiszemy będzie naszą kartą przetargową w przyszłych transakcjach.

Potrzebujesz pomocy w napisaniu dobrego case study? Sprawdź ofertę agencji Conture! Pomożemy Ci w stworzeniu ciekawych i wartościowych treści.

case study jak pisac

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *