Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

REGULAMIN 

świadczenia usług copywritingu

Preambuła

Niniejszy REGULAMIN świadczenia usług copywritingu (zwany dalej: Regulamin) obowiązuje Strony wszystkich umów zawieranych przez Spółkę CMG Creative Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (właściciela marki Conture) z osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, wspólnikami spółek cywilnych oraz wszystkimi spółkami prawa handlowego i innymi podmiotami posiadającymi zdolność do czynności prawnych – dokument niniejszy stanowi integralną część każdego rodzaju stosunku umownego zawartego przez Kontrahenta z Conture (Umowy) i wymaga potwierdzenia zapoznania się i akceptacji ze strony Kontrahenta. 

Niniejszy REGULAMIN nie obowiązuje wyłącznie w przypadku zawarcia przez Conture umowy generalnej z Kontrahentem. 

  1. Definicje: 

Każdorazowo, jeżeli wyraźnie nie zaznaczono inaczej, rozumie się poprzez: 

  1. a) Conture — spółkę “CMG Creative” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ulicy Grzybowskiej 80/82 lok.700, 00-844 w Warszawie, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez SĄD REJONOWY DLA M. ST. WARSZAWY W WARSZAWIE, XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO, KRS: 0000 886674 o numerze NIP: 52 72 951284, REGON: 388335783, o kapitale zakładowym w wysokości 100.000 zł w całości wpłaconym; 
  2. b) Kontrahenta — osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, wspólników spółek cywilnych, spółkę prawa handlowego, inny podmiot posiadający zdolność do czynności prawnych — zlecającą wykonywanie Spółce usług copywritingu; 
  3. c) Strony – Conture i Kontrahenta; 
  4. e) Formularz zamówienia – dokument stanowiący podstawę nawiązania współpracy, określający zakres świadczenia przez Conture na rzecz Kontrahenta usług copywritingu, którego integralną częścią jest niniejszy Regulamin. 
  1. Usługa copywiritngu 

Przedmiotem współpracy pomiędzy Conture a Kontrahentem jest świadczenie przez Conture usług copywritingu (tworzenia opracowań, artykułów, wpisów do blogów, opisów produktów, kategorii itp.) na zasadach i warunkach ustalonych w niniejszym regulaminie oraz Formularzu zamówienia. 

  1. Zasady współpracy 
  2. a) podstawą rozpoczęcia współpracy pomiędzy Kontrahentem a Conture jest przesłanie przez Kontrahenta wypełnionego Formularza zamówienia, potwierdzenie zapoznania się i zaakceptowania niniejszego regulaminu oraz akceptacja wysokości wynagrodzenia i terminu wykonania usługi przez Kontrahenta; wszelkie inne wytyczne dotyczące współpracy Kontrahent jest zobowiązany przekazać mailowo na adres Conture: sales@conture.pl 
  3. b) po otrzymaniu Formularza zamówienia Conture – w terminie do 24 godzin, wyłącznie w dni robocze – udzieli Kontrahentowi zwrotnej odpowiedzi mailowej zawierającej wycenę usługi oraz potwierdzenie możliwości realizacji zamówienia; 
  4. c) Kontrahent zobowiązany jest niezwłocznie potwierdzić Conture zamówienie, czyli przekazać niezbędne materiały – co jest warunkiem rozpoczęcia realizacji usługi przez Conture, brak potwierdzenia w terminie 48 godzin oznacza brak przyjęcia tego zamówienia; 
  5. d) potwierdzonych warunków współpracy (Formularz zamówienia lub złożone później na jego podstawie zamówienie mailowe bądź za pośrednictwem tabeli importu) Kontrahent nie może już anulować i zobowiązany będzie do zapłaty całego ustalonego wynagrodzenia dla Conture; 
  6. e) Conture nie świadczy usług w postaci sporządzania bezpłatnych treści próbnych — każdy zlecony tekst rozliczany jest na podstawie liczby znaków ze spacjami lub wyceniany jako cały projekt; 
  7. f) Conture jest uprawniony do odmowy realizacji usługi copywritingu w przypadku Kontrahentów zalegających z płatnościami na rzecz Conture; 
  8. g) efekt usług świadczonych przez Conture (tekst w formacie .doc zapakowany do złączonych plików .zip lub linki do tekstów w Google docs w dedykowanej tabeli eksportu) zostanie przesłany za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres Kontrahenta wskazany w Formularzu zamówienia, a Kontrahent zobowiązany jest zgłosić e-mailowo w terminie do 3 dni, licząc od chwili otrzymania efektu usługi, ewentualne zastrzeżenia stanowiące przejaw woli otrzymania poprawek, pod rygorem uznania, iż efekt usługi został zaakceptowany i nie podlega już bezpłatnym poprawkom; 
  9. h) Conture zapewnia Kontrahentowi otrzymanie jednej bezpłatnej poprawki efektu usługi, przy czym zmiany te nie mogą dotyczyć ustalonych wcześniej: rodzaju i celu publikacji, słów kluczowych, charakteru i przeznaczenia tekstu, odbiorcy, stylu, czasu i liczby czy długości tekstów — deklarowanych w formularzu lub e-mailowo (takie zmiany mogą być wykonane przez Conture odpłatnie na mocy odrębnych ustaleń). Kolejne dodatkowe poprawki na życzenie klienta, realizowane są jako 30% pierwotnej ceny netto — danego tekstu. Podczas składania uwag do przesłanego materiału, klient zobowiązuje się do konkretnego wskazania fragmentów, które jego zdaniem powinny ulec modyfikacjom lub zostały napisane niewłaściwie w formie komentarzy, lub sugestii zmian, a Conture zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania bezpłatnych poprawek, jeżeli konkretne fragmenty nie zostaną wskazane i oczekiwania jasno sprecyzowane lub kolejne nadsyłane uwagi będą wykluczać pierwotne ustalenia; 
  10. i) Conture prześle Kontrahentowi fakturę VAT za usługę, zgodnie z ustalonym przed współpracą schematem: w formie przedpłaty, faktury proforma lub od razu z gotową realizacją zamówienia, przy czym Kontrahent zobowiązany jest do opłaty w terminie przesłanej faktury niezależnie od zgłoszonych poprawek, lub konieczności dodatkowej akceptacji treści przez klienta końcowego; 
  11. j) Kontrahent zobowiązany jest do współpracy z Conture w celu umożliwienia prawidłowej realizacji usługi copywritingu, w szczególności zobowiązany jest do udostępnienia Conture wszelkich niezbędnych dokumentów, materiałów oraz innych niezbędnych informacji, z odpowiednim wyprzedzeniem — w czasie umożliwiającym realizację usługi przez Conture w deklarowanym terminie; 
  12. k) Conture nie ponosi odpowiedzialności wobec Kontrahenta i innego podmiotu za żadne koszty, straty lub szkody poniesione lub spowodowane wykorzystaniem efektów usługi copywritingu Conture, chyba że te koszty, straty lub szkody powstały w wyniku winy umyślnej, błędu, niedopatrzenia lub niedbałości Conture – w takim przypadku odpowiedzialność Conture zostaje ograniczona do wartości wynagrodzenia ustalonego za ww. usługi; 
  13. l) Conture ma prawo część lub całość realizacji usługi powierzyć osobom trzecim, którzy współpracują z Conture na podstawie zawartych umów – w takim wypadku Conture ponosi odpowiedzialność wobec Kontrahenta za wszystkie działania lub zaniechania osób trzecich jak za swoje własne; 
  14. m) Conture będzie uprawniona do naliczenia Kontrahentowi rekompensaty za koszty odzyskiwania należności na zasadach określonych w ustawie z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1790) zarówno za opóźnienie z zapłatą wynagrodzenia, jak i za opóźnienie z zapłatą opłat licencyjnych. 
  15. n) W przypadku opóźnienia Kontrahenta z zapłatą wynagrodzenia, opłaty licencyjnej lub rekompensaty za koszty odzyskiwania należności Conture należne będą odsetki umowne wysokości maksymalnej. o) Strony wyłączają stosowanie art. 451 kc, a wszelkie wpłaty Kontrahenta dokonywane na rachunek bankowy Conture – niezależnie od ich opisu czy zastrzeżeń poczynionych przez Kontrahenta – będą zaliczane przez Conture: 
  16. w pierwszej kolejności na poczet należnych odsetek umownych w wysokości maksymalnej; b. w drugiej kolejności na poczet należnych opłat licencyjnych; 
  17. w trzeciej kolejności na poczet należnych rekompensat za koszty odzyskiwania należności d. w czwartej kolejności na poczet wynagrodzenia. 
  1. Licencja docelowa 
  2. a) Z chwilą zapłaty przez Kontrahenta całości należnego wynagrodzenia Conture udziela na Kontrahentowi nieograniczonej czasowo i terytorialnie licencji na wykorzystywanie tekstów będących utworami w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Dotyczy to również wyłącznych praw na wykonywanie zależnych praw autorskich oraz udzielenia licencji dalszych, wraz z prawem do dokonywania zmian (dalej „Licencja Docelowa”). 
  3. b) Wynagrodzenie Conture z tytułu udzielenia Licencji Docelowej stanowi 25% wynagrodzenia z tytułu wykonania usługi copywritingu. Opłata licencyjna ma charakter jednorazowy. 
  4. c) Do czasu zapłaty całości wynagrodzenia z tytułu wykonania usługi copywritingu Kontrahent może korzystać z tekstów będących utworami na zasadach określonych pkt. 5. 
  5. d) Conture oświadcza, iż teksty nie będą obciążone prawami osób trzecich, w szczególności, że majątkowe prawa autorskie na dzień udzielenia Licencji Docelowej Kontrahentowi przysługują wyłącznie Conture oraz nie są zajęte w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego. 
  6. e) Conture oświadcza, iż korzystanie przez Kontrahenta z przekazanego mu tekstu, nie będzie naruszać praw własności przemysłowej i intelektualnej, w szczególności praw patentowych czy praw do znaków towarowych. f) Udzielenie przez Conture na rzecz Kontrahenta Licencji Docelowej następuje bez ograniczeń czasowych i terytorialnych oraz w zakresie pól eksploatacji wymienionych w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i poniższych pól eksploatacji:
  1. utrwalanie na wszelkich znanych w chwili zawarcia umowy nośnikach, 

w szczególności na nośnikach magnetycznych, na płytach CD-ROM i DVD wszelkiego formatu i rodzaju, na dyskach optycznych i magnetooptycznych, dyskach przenośnych typu USB Pendrive oraz na serwerach w chmurze, 

  1. nadawanie za pomocą fonii lub wizji, w sposób bezprzewodowy (drogą naziemną i satelitarną) lub w sposób przewodowy, w dowolnym systemie i standardzie, w tym także poprzez sieci kablowe i platformy cyfrowe, 
  2. trwałe lub czasowe zwielokrotnianie w całości, lub części każdą techniką znaną w chwili zawarcia umowy, 
  3. wprowadzenie do pamięci elektronicznej, 
  4. publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlane, odtworzenie i udostępnienie, 
  5. wykorzystanie w dowolnych działaniach komunikacyjnych 
  6. publikacja w formie książki, broszury lub e-booka, 
  7. publikacja w prasie, 
  8. publikacja w Internecie i Intranecie, 
  9. obrót egzemplarzami nośników kraju i za granicą, 
  10. użyczenie, najem lub dzierżawa nośników, 
  11. wykorzystanie do celów edukacyjnych lub szkoleniowych, 
  12. wykorzystanie w promocjach, reklamach, marketingu produktów i usług, 
  13. wykorzystanie przy opracowywaniu nowych produktów i usług, 
  14. wykorzystanie do oznaczenia przedsiębiorstwa, produktów i usług. 
  15. Conture oświadcza, iż utwory nie zostaną opublikowane lub rozpowszechnione przed ich przekazaniem Zlecającemu. 
  1. Licencja tymczasowa 
  2. a) Do czasu zapłaty całości wynagrodzenia należnego Conture Kontrahent może korzystać z tekstów na podstawie niewyłącznej, nieodpłatnej i ograniczonej czasowo licencji, której warunki będą tożsame z tymi, na jakich zgodnie z regulaminem Kontrahent nabędzie Licencję Docelową. Licencja udzielana jest Kontrahentowi z chwilą przyjęcia tekstów i wygasa najpóźniej w ostatnim dniu, w którym zgodnie z treścią wystawionej faktury Kontrahent powinien był zapłacić Conture wynagrodzenie z tytułu wykonania usługi copywriterskiej. 
  3. b) Począwszy od dnia następującego po ostatnim dniu, w którym zgodnie z treścią wystawionej faktury Kontrahent powinien był zapłacić Conture wynagrodzenie z tytułu wykonania usługi copywriterskiej, Kontrahent może nadal korzystać z przedmiotu Umowy na podstawie niewyłącznej, odpłatnej i nieograniczonej czasowo licencji, której warunki będą tożsame z tymi, na jakich zgodnie z regulaminem Kontrahent nabędzie Licencję Docelową. Conture naliczać będzie opłatę licencyjną wynoszącą 25% wartości wynagrodzenia z tytułu wykonania przedmiotu tekstów za każde kolejne 10 (dziesięć) dni obowiązywania licencji. Licencja wygasa z chwilą zapłaty całości wynagrodzenia należnego Conture z tytułu wykonania usługi copywriterskich i skutecznego nabycia w ten sposób Licencji Docelowej. 
  4. c) Zapłata całości wynagrodzenia należnego Conture z tytułu wykonania usługi copywriterskie dokonana po terminie płatności wskazanym w fakturze w żadnym wypadku nie będzie mieć mocy wstecznej, naliczone opłaty licencyjne pozostaną w mocy, a Conture należna będzie ich zapłata. 
  1. Postanowienia końcowe 
  2. a) Strony zobowiązują się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji o charakterze poufnym, dotyczącym drugiej Strony lub podmiotów z nią powiązanych bądź reprezentujących, w szczególności informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa według ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, uzyskanych przez jedną ze Stron w trakcie współpracy a zobowiązanie to obowiązuje Strony podczas współpracy i przez okres kolejnych 5 lat po jej zakończeniu;
  3. b) wszelkie zmiany niniejszego Regulaminu, Umowy lub Formularza zamówienia wymagają formy pisemnej lub oświadczeń Stron zawartych w formie poczty elektronicznej – pod rygorem nieważności; c) Kontrahent wyraża zgodę na korzystanie ze swojego logotypu oraz nazwy marki przez Conture i umieszczanie ich przez Conture w materiałach informacyjnych i na stronach WWW; 
  4. d) w sprawach nieuregulowanych Umową lub niniejszym Regulaminem zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.