Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

W jaki sposób influencerzy zdrowotni budują świadomość zdrowotną Polaków i kształtują ich postawy?

Każdego dnia tysiące osób w różnym wieku przeszukuje strony internetowe w celu znalezienia informacji na temat ich dolegliwości i zdrowego stylu życia. Pozyskiwanie wiedzy na temat zdrowia w świecie online przeważa głównie u młodych osób, co nie oznacza, że nie dotyczy to ludzi starszych. Korzystając z internetowych źródeł społeczność powinna nabierać wyłącznie dobrych nawyków na temat zdrowego stylu życia. 

Dlatego niezwykle istotny wpływ na znajdowane treści mają influencerzy zdrowotni, ponieważ prowadząc kanały społecznościowe, dzielą się profesjonalną wiedzą na temat zdrowia i dobrego samopoczucia. Używając prostego języka przekazu zawsze, trafiają do szerokiego grona odbiorców, dla których medycyna i nauki pokrewne stają się banalnie proste. Influencer medyczny odtajnia niedostępne zasoby wiedzy medycznej przez co stają się one osiągalne dla każdego człowieka.

Kim są influencerzy zdrowotni?

Influencerzy medyczni to ludzie z pasją wykorzystujący wiedzę oraz doświadczenie w dziedzinie nauk medycznych do dzielenia się poradami zdrowotnymi. Oprócz tego w rzetelny sposób budują świadomość zdrowotną Polaków poprzez popularyzowanie pozytywnych postaw zdrowotnych. Wśród blogerów na dzień dzisiejszy można spotkać doktorów, stomatologów, farmaceutów, fizjoterapeutów, ratowników medycznych, dietetyków, kosmetologów i innych. Niewątpliwie napisane treści są wiarygodniejsze chociażby od lekarza influencera niż osoby niezwiązanej ze światem zdrowia.

Medycy w sieci promują przekazy dotyczące aktywności fizycznej, dobrego odżywiania, zdrowia psychicznego i zapobieganiu chorobom. Internetowi eksperci zdrowotni przyczyniają się do większego dostępu wiedzy zdrowotnej w Polsce, a także wzrostu świadomości dotyczącej własnego ciała. Publikując posty na swoich mediach społecznościowych, mają fundamentalny wpływ na walkę z dezinformacją w sieci.  W tym przypadku wyrządza ona wiele szkód dla organizmu człowieka. To dzięki nim ludzie z łatwością mogą zweryfikować przeszukane informacje zdrowotne.

Wpływ influencerów zdrowotnych na postawy Polaków

Influencerzy zdrowotni wykorzystują swoje platformy społecznościowe, takie jak Instagram, Facebook, YouTube do głośnego promowania zdrowego stylu życia. Poprzez zachęcanie do regularnego uprawiania aktywności fizycznej, zdrowego odżywiania, suplementacji kształtują postawy Polaków na temat tego, jak ważne jest zdrowie. Na forum publicznym dzielą się zdobytym doświadczeniem, udzielają wskazówek oraz doradzają w kwestiach walki z wieloma problemami zdrowotnymi.

W kwietniu bieżącego roku zaprezentowano również specjalnie opracowany raport “WEBHealth Impact” – social media i influencer marketing w edukacji zdrowotnej. Jego autorzy w tym przekrojowym protokole dostarczają odpowiedzi na wiele nasuwających się pytań dotyczących ogromnego potencjału influencera medycznego. Nie ulega wątpliwości, że influencer zdrowotny pomaga zwiększyć społeczne zaangażowanie oraz zmiany w postrzeganiu dobrostanu fizycznego, psychicznego, jak i społecznego.

Jak influencerzy zdrowotni budują świadomość zdrowotną Polaków?

Influencerzy zdrowotni wykorzystują media społecznościowe, aby dbać o jak najlepsze zdrowie innych ludzi. Umiejętnie radzą innym w kwestiach skutecznej walki ze stresem, zarządzaniem czasem czy odżywianiem. Dzięki temu Polacy mają łatwy dostęp do rzetelnych porad zdrowotnych, które są kluczowe do utrzymania dobrego stanu zdrowia. Medycy w sieci w przejrzysty sposób tworzą niezastąpione treści edukacyjne w postaci inspirującej treści, zrozumiałych książek, filmików, grafik, organizowaniu wydarzeń, a nawet kampanii społecznych.

Do najpopularniejszych polskich influencerów zdrowotnych należą między innymi:

Więcej informacji o ich działalności w sieci pokazuje raport influencerów medycznych z 2023 roku, który zawiera Influence Score oraz całkowitą sumę ich aktywności (np. obserwujący, fani, lajki, komentarze).

Kontrowersje i wyzwania dla influencerów zdrowotnych

Działalność influencerów zdrowotnych w sieci zawsze wiąże się z ogromną odpowiedzialnością. Do tego każda osoba niosąca chęć pomocy innym narażona jest na stałą krytykę. Do najczęstszych tematów stanowiących wyzwanie dla medyków angażujących się na portalach społecznościowych należą:

  • przeciwstawianie się nadmiernej reklamie suplementów diety — wiele influencerów zdrowotnych wykorzystuje swoją pozycję do walki z promowaniem wątpliwych w skuteczności suplementów diety w sieci przez osoby do tego nieuprawnione;
  • posiadanie odpowiedniej wiedzy i klasyfikacji — przekazywanie porad terapeutycznych wymaga ciągłego doskonalenia wiedzy medycznej;
  • przestrzeganie zasad etyki i prawa — wiele infuencerów zdrowotnych naraża się m.in. na wykorzystanie swojej pozycji w celu osiągnięcia korzyści finansowych;
  • utrzymywanie wizerunku eksperta medycznego — może to prowadzić do ukrywania informacji o własnym stanie zdrowia czy nawykach żywieniowych;
  • walka z dezinformacją płynącą od osób, które nie posiadają specjalistycznej wiedzy medycznej. 

Rola agencji marketingowej w kreowaniu wartościowych treści i contentu dla influencerów zdrowotnych

Rola agencji marketingowej w tworzeniu treści i contentu dla influencerów zdrowotnych jest niepodważalna. Znalezienie odpowiedniej agencji marketingowej pozwala na osiągnięcie wyznaczonych celi oraz poszerzenia grona odbiorców za pomocą wspólnie opracowanej strategii marketingowej. Skutkuje to zoptymalizowaniem swoich działań w sieci. 

Dzięki współpracy z profesjonalistami kreowanie wartościowych, autentycznych, a zarazem wiarygodnych treści i content marketingu staje się prostsze. Nawiązanie współpracy z agencją pozwala na zbudowanie mocnej marki, zaoszczędzenie czasu i pieniędzy, które trzeba przeznaczyć na dodatkowych pracowników lub usługi zewnętrzne. Wybór dobrej agencji marketingowej jest również ważny, aby wyróżnić się na tle konkurencji.

CONTENT