Jedną z żelaznych zasad content marketingu jest przygotowanie i rozpowszechnianie unikalnej i wartościowej treści. Nic dziwnego, bowiem algorytmy Google’a coraz skuteczniej indeksują wysokiej jakości teksty, a w efekcie tego wiele firm decyduje się na skorzystanie z usług copywritingu. Pozostaje więc zadać pytanie: ile kosztuje tekst? Odpowiedź na nie jest zależna od kilku  czynników, a tym samym cennik copywritera posiada dość płynne granice.

 

 

Ile zarabia copywriter za tekst?

Zarówno osoby pragnące rozpocząć swoją przygodę z copywritingiem, jak i właściciele firm, którzy za pomocą atrakcyjnej treści chcą przyciągnąć szerokie grono klientów, zastanawiają się nad kwestią: ile zarabia copywriter. Cennik usług, znajdujący się na stronach agencji content marketingowych, dostarcza najczęściej informacji typu: „Wypełnij formularz, a my przygotujemy dla Ciebie ofertę”, bądź „wszystkie treści wyceniane są indywidualnie”. Brak konkretnych widełek cenowych może budzić uczucie zdezorientowania, a nawet irytacji, należy jednak trzymać się zasady, że każdy tekst tekstowi nierówny.

Nie istnieje uniwersalna odpowiedź na pytanie: ile kosztuje budowa domu, gdyż wartość takiej inwestycji zależna jest od wielu czynników: metrażu, wykorzystanych materiałów czy instalacji. Tak samo nie można jednoznacznie stwierdzić ile kosztuje tekst. Trzeba mieć na uwadze, że różnego rodzaju treści żądzą się odmiennymi prawami, gdyż przeznaczone są do do różnych celów. Cena artykułu eksperckiego, który wymaga dokładnego przygotowania merytorycznego, będzie z pewnością wyższa niż napisanie tekstu blogowego o tematyce lifestyle’owej.

Copywriting – cena za 1000 zzs

Jeśli już komuś uda się natrafić na cennik copywritera, w którym zamiast zdania „Skontaktuj się z nami, wszystkie teksty wyceniamy indywidualnie” znajdzie się poglądowa oferta, należy pamiętać, że zawsze są to przykładowe wartości. Z kolei ostateczny koszt jest zawsze zależny od kilku czynników. Warto jednak zorientować się w jaki sposób dana agencja content marketingowa wycenia tworzone przez siebie treści. W większości przypadków cena za usługi copywritera podawana jest w przeliczeniu na 1000 znaków ze spacjami. Rzadziej usługa ta wyceniana jest za tzw. stronę znormalizowanego maszynopisu (około 1800 zzs). Z kolei w przypadku takich treści, jak np. opis produktu, opis kategorii czy tekst preclowy, cena może być podana za jedną sztukę.

Komu zlecić napisanie tekstu?

Cennik usług copywriterskich może się znacznie różnić w zależności od doświadczenia osoby piszącej. Niestety, w Internecie nie brakuje ogłoszeń: „napiszę 1000 zzs za 1zł”. Tego typu ofert należy się wystrzegać z dwóch powodów. Po pierwsze psują one rynek, co odbija się najboleśniej na doświadczonych freelancerach i agencjach content marketingowych. Po drugie za tą niską ceną nie idzie wysoka jakość.

Bardzo często adresatami takich ogłoszeń są osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z copywriterem. Jeśli nawet potrafią tworzyć treści poprawne pod względem stylistycznym, interpunkcyjnym i ortograficznym, to nie wiedzą jak pisać teksty SEO. Warto wobec tego korzystać z usług doświadczonych copywriterów, którzy posiadają specjalistyczną wiedzę w określonych branżach, a efektem ich pracy jest ciekawa, unikalna i zoptymalizowana treść. Tylko tak przygotowane artykuły i opisy mogą trafić do rop 10 Google’a. Jeśli zastanawiasz się jak dobrze zaplanować treści na stronę internetową, korzystaj wyłącznie z porady i usług profesjonalistów.

Cennik copywritera – od czego zależy

Reasumując: nie istnieje określona stawka za 1000 zzs, a cennik copywritera dzieli się na poszczególne rodzaje treści. To, ile kosztuje dany tekst zależy więc od kilku czynników:

  • objętości,
  • tematyki,
  • czasu potrzebnego na jego przygotowanie,
  • doświadczenia i wiedzy autora.

Jeśli szukasz sposobu na skuteczne dotarcie do klientów oraz wzmocnienie wizerunku swojej marki, skorzystaj z usług profesjonalnej agencji content marketingowej, która przygotuje dla Ciebie ofertę dopasowaną do indywidualnych potrzeb.

Cennik copywriting Poznan

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *