W odpowiedzi na współczesny, a co za tym idzie – dynamicznie zmieniający się rynek i niemalże stale rosnącą konkurencyjność, powstają coraz to nowsze strategie – i w konsekwencji – narzędzia marketingowe. Tradycyjne metody reklamowe przestały wystarczać. Jesteśmy na nie odporni. Świat bez reklam nie istnieje, ale te bardzo nachalne już dawno przestały do nas przemawiać. Nadeszła era inteligentnej reklamy – postaw na content marketing w HR.

content marketing w hrTeraz sprawdza się przede wszystkim inbound marketing , a więc strategia polegająca na podejmowaniu działań, które sprawią, że klienci sami znajdują nadawcę danego przekazu. Treść jest najbardziej odpowiednim do tego narzędziem, a content marketing jednym z najgorętszych trendów ostatnich lat. Koncepcja ta w branży HR sprawdza się szczególnie.

Content marketing – o co w tym chodzi?

Content marketing to strategiczne podejście marketingowe – i tu zróbmy krótką pauzę. Nie nazwiemy bowiem content marketingiem jednego, wypuszczonego w świat artykułu. Marketing treści nie polega na sporadycznych działaniach, czy jednorazowych akcjach. O content marketingu musimy myśleć w kontekście strategii, a więc działania długofalowego, ponieważ jego najważniejszym celem jest dotarcie do określonej grupy odbiorców, utrzymanie ich uwagi, a w konsekwencji doprowadzenie do pożądanego przez nas działania z ich strony.

Służą temu wartościowe i angażujące treści, odpowiadające na aktualne potrzeby klientów, skupiające ich uwagę, stawiające nas w roli eksperta, osoby, do której można się zwrócić i której warto zawierzyć.  Content marketing to przede wszystkim doskonały sposób na komunikację z odbiorcą za pośrednictwem atrakcyjnych i przydatnych dla niego, a także odpowiednio dopasowanych treści. To, co odróżnia go od tradycyjnych metod reklamowych, to w głównej mierze sposób przekazu.

Content marketing nie jest jednostronny. Nie nawołuje wprost do zakupu danego produktu lub usługi. Content marketing prowadzi dialog. Wywołuje u odbiorcy potrzebę, którą jest w stanie zaspokoić zakup. Jego głównym celem jest budowanie długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję oraz angażowanie obydwu stron. Zanim dokonujemy zakupu, chcemy dowiedzieć się czegoś więcej o firmie, produkcie, usłudze. Wolimy samodzielnie decydować o swoich zakupach. Szukamy opinii, czytamy komentarze, sięgamy po recenzje. Oczekujemy rad i wskazówek. Wszystkiemu temu służy marketing treści. A jak odnajduje się contnet marketing w HR?


content marketing w HR

Content marketing w HR

Content marketing w HR wspiera strategię budowania wizerunku, co w tej branży jest niezwykle istotne. Organizacjom coraz częściej zależy na tym, aby zrekrutowani pracownicy wpisali się w ich kulturę, wyznawali podobne wartości i byli dopasowani pod względem osobowości. Coraz większą uwagę skupia się na benefitach pracowniczych, planowaniu ścieżek karier, odpowiednim doborze szkoleń i rozwoju talentów. To olbrzymie wyzwania, które zmierzają przecież do budowania wizerunku zaufanego pracodawcy.

Musimy pamiętać, że w dobie rynku kandydata, relacja kandydat – pracodawca przypomina tę, panującą w handlu. Kartą przetargową jest w tym przypadku zaufany, wiarygodny i “ekspercki” pracodawca, który może wykorzystać content marketing między innymi w dotarciu do najlepszych kandydatów: od ogłoszeń o pracę, przez opinie na swój temat w Internecie, aż po wartościowe publikacje, dzięki którym kandydaci znajdą to, czego szukają.

Ogłoszenie o pracę stanowi bardzo często pierwsze narzędzie kontaktu pomiędzy kandydatem a pracodawcą. Minęła już era zwykłych ogłoszeń, z nagminnie powielanymi i nic nie mówiącymi sformułowaniami, typu: “atrakcyjne wynagrodzenie”, “młody dynamiczny zespół”. Pierwszy kontakt z kandydatem w znacznej mierze decyduje o sukcesie Waszej zawodowej relacji, dlatego już na etapie ogłoszenia powinieneś zadbać o to, aby wywrzeć na nim dobre wrażenie. Pokaż, co wyróżnia Twoją firmę na tle innych i dlaczego warto w niej pracować. Przedstaw się, opowiedz trochę o sobie. Wyjaśnij, czym dokładnie będzie zajmował się przyszły pracownik. Przykuwająca wzrok infografika? Jak najbardziej!

Dziel się widzą i buduj wizerunek eksperta

Daj się poznać jako ekspert! Dziel się wiedzą, kompetencjami i wskazówkami. Stwórz własny artykuł ekspercki, publikuj treści, które są cenione i poszukiwane, zarówno przez kandydatów, jak i klientów usług HR. Wysokiej jakości treść to dowód na Twój profesjonalizm i autentyczność. Dzięki temu angażujesz swoich czytelników i sprawiasz, że czują się z Tobą związani. Bądź na bieżąco z rynkiem i trendami, przekazuj informacje, które są dla Twojej grupy docelowej najważniejsze. Pamiętaj jednak, aby odpowiednio profilować przekaz. Zupełnie inne treści trafią do pracodawców i specjalistów HR, a jeszcze inne do studentów i absolwentów.

Korzystaj z różnych kanałów oraz narzędzi do tworzenia i dystrybucji treści. Postaw na blogi, infografiki, ebooki i webinaria. Pokaż się w mediach eksperckich. Nie zapominaj o social mediach. Pamiętaj, że środowisko HR jest mocno ukierunkowane na poszerzanie wiedzy, rozwój i wymianę doświadczeń. Decydując się na content marketing w HR musisz postawić więc przede wszystkim na edukowanie, które w tym przypadku może być po prostu naturalną odpowiedzią na potrzeby Twojej grupy docelowej. Skup się na tworzeniu merytorycznych, angażujących i użytecznych treści – tak, aby Twoi czytelnicy chcieli zajrzeć do Ciebie ponownie.

content marketing w rekrutacji

Opisy produktów w sklepach internetowych. Przykłady i praktyczne wskazówki jak pisać
Czy opisy produktów w sklepach internetowych są niezbędne?

W sieci pojawia się coraz większa liczba sklepów internetowych. Dzięki specjalnym platformom i względnie powszechnej wiedzy uruchomienie takiej witryny może Read more

Jak mierzyć efektywność kampanii marketingowych na Facebooku?
Jak mierzyć efektywność kampanii?

Wraz ze wzrostem popularności biznesowej strony Facebooka zwiększyła się również liczba kampanii marketingowych, które prowadzone są za pośrednictwem tego portalu. Read more

Jak napisać FAQ?
Jak napisać FAQ_copywriting conture poznań

Czym jest FAQ? FAQ (ang. Frequently Asked Questions) to zbiór najczęściej zadawanych pytań oraz odpowiedzi na nie. W szybki sposób Read more

Jak napisać ciekawą zakładkę o nas?
jak napisać zakładkę o nas o firmie copywriting Poznań

Co powinno znajdować się w zakładce o nas? Zakładka o nas to w dzisiejszym Internecie konieczność, która jest obecna na prawie Read more

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *