Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

Czy musisz poprawić opisy kategorii na stronie? Najlepsze praktyki SEO

opisy kategorii na stronie

Optymalizacja SEO to jeden z najważniejszych aspektów skutecznego budowania i prowadzenia strony internetowej. Jednym z elementów składających się na dobrą optymalizację SEO są odpowiednio przygotowane opisy kategorii na stronie. W tym artykule omówimy, dlaczego są one tak ważne i co należy wziąć pod uwagę, aby poprawnie je napisać.

Dlaczego warto zadbać o jakość opisów kategorii na stronie z perspektywy SEO?

Opisy kategorii na stronie internetowej odgrywają szczególną rolę, jeśli chodzi o optymalizację SEO. Mają one za zadanie nie tylko ułatwiać odwiedzającym odnalezienie informacji, których szukają. Mogą także pozytywnie wpływać na widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Analiza słów kluczowych 

Poprawne napisanie opisów kategorii może zapewnić skuteczniejszą optymalizację SEO. Należy zawrzeć w nich takie słowa kluczowe, które będą pasować do tematu strony. W wyborze dopasowanych do tematu słów kluczowych pomagają narzędzia do analizy.

Narzędzia te oferują wiele funkcji, w tym wyszukiwanie dopasowanych do kategorii słów kluczowych oraz ich analizę w odniesieniu do konkretnej witryny. Przedstawiają one również prognozy wyświetleń i kliknięć dla wybranych słów kluczowych. Pomaga to wyodrębnić konkretne sformułowania, które najbardziej przydadzą się przy tworzeniu opisów kategorii. Więcej o narzędziach do analizy słów kluczowych przeczytasz w jednym z naszych artykułów, np. tutaj.

Formatowanie opisów kategorii na stronie

W opisie kategorii na stronie należy zawrzeć kilka ważnych elementów, aby zachęcić użytkowników do dalszego jej przeglądania. Przede wszystkim musi on zawierać  nazwę kategorii. Powinien znaleźć się tam również krótki opis. Ważne jest, by był on atrakcyjny i wciągający, a także łatwy do zrozumienia. 

Formatowanie opisu kategorii należy zacząć od wyszczególnienia tytułu. Zamiast długiego opisu, lepiej jest postawić na kilka zwięzłych zdań, wyjaśniających, co znajduje się w danej kategorii. Nie warto stosować zapychaczy tekstów, które wydłużą czas czytania, gdyż potencjalny klient może się nimi znudzić. 

Dobre opisy kategorii zawierają zdania zachęcające do wykonania konkretnej czynności. Sformułowania aktywujące, które warto wziąć pod uwagę, to na przykład: „Odkryj nasze najnowsze produkty” lub „Sprawdź naszą różnorodną ofertę”.

Optymalizacja opisów kategorii pod kątem SEO

Poprawne wstawienie słów kluczowych w opisy kategorii jest niezwykle istotne. Przed ich wprowadzeniem należy najpierw określić charakter i treść kategorii oraz tematy, które najlepiej pasują do jej zawartości. Po wybraniu odpowiednich słów kluczowych umieszcza się je w odpowiednich miejscach. Może to być w pierwszej linii opisu, w nagłówkach lub w treści, w zależności od struktury danej strony. Ważne jest, aby słowa kluczowe były naturalnie wplecione w opis kategorii, bez zakłócania czytelności.

Najczęstszym błędem przy optymalizacji opisów kategorii jest używanie zbyt szczegółowego i technicznego języka. Potencjalni odwiedzający mogą mieć problem ze zrozumieniem treści, w której zawarta jest masa fachowego słownictwa. 

Niektóre istniejące opisy można w łatwy sposób poprawić. W tym celu należy dokładnie przeanalizować ich treść i sprawdzić, czy jest ona dostosowana do potrzeb odbiorców. Niestety, nie zawsze jest to możliwe. Opisy zawierające rażące błędy, pisane zbyt profesjonalnym językiem lub przeciwnie bardzo patetyczne, trudno jest przeredagować. W takim przypadku konieczne jest stworzenie ich od podstaw. Pamiętaj, że nie musisz robić tego na własną rękę, zgłoś się do nas!