Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

Pisanie artykułów poradnikowych – praktyczne wskazówki

Artykuły poradnikowe stanowią doskonały sposób na przyciągnięcie użytkowników i przekazanie im wartościowej treści, której aktywnie poszukują. Takie działanie może wpłynąć na znaczną poprawę zarówno ruchu na stronie, jak i wskaźnika konwersji. Musisz pamiętać, że pisanie artykułów poradnikowych to proces, który wymaga przygotowania i opracowania skutecznej koncepcji. Jak zrobić to dobrze?

artykuly poradnikowe

Określ grupę docelową

Jedną z ważniejszych kwestii przy pisaniu profesjonalnych artykułów poradnikowych jest ustalenie, do kogo mają one trafić. Ma to znaczenie głównie ze względu na dobór stylu oraz języka. Inaczej formułuje się poradniki przeznaczone dla profesjonalistów, a inaczej dla laików. Oczywiście na stronę zaglądają różne osoby i często zdarza się, że artykuł może powędrować do użytkowników spoza Twojej grupy docelowej. Nadal jednak o niebo lepszym wyjściem będzie stworzenie kilku specyficznych tekstów, niż wyłącznie ogólnych treści, które nie trafią tak naprawdę do nikogo.

Podaj czytelnikom łatwe i skuteczne rozwiązanie

Dlaczego ludzie zaglądają do poradników? Na pewno nie z powodu braku innych rzeczy do czytania. Użytkownik wchodząc na Twoją stronę, chce uzyskać szybką receptę na trapiący go problem. Priorytetową i kluczową kwestią jest dostarczenie mu tej recepty w jak najbardziej przystępnym wydaniu. Sposobów może być wiele:

  • przygotuj listę wskazówek, którymi warto podążać dla osiągnięcia danego efektu,
  • przedstaw konkretne przykłady,
  • powołaj się na wiarygodne źródła lub własne doświadczenie w danym temacie,
  • zadbaj o czytelny układ tekstu,
  • przeprowadź czytelnika przez cały proces.

Te kilka przydatnych rad warto wdrożyć na etapie planowania poradnika. Jest to oczywiście pewien ideał, do którego należy dążyć, aby takie treści były czytelne i przystępne dla odbiorcy.

Zadbaj o unikalność treści

Musisz pamiętać, że dobry tekst nie powinien być odtwórczy. Naturalnie istnieją tematy, których prostota i popularność sprawia, że trudno wykroczyć poza dostępne opisy. Nadal jednak warto zadbać o unikalny akcent artykułu. Kiedy już wymyślisz ów wyróżnik, postaw sobie pytanie: Dlaczego mój poradnik jest lepszy niż inne, podobne teksty? Jeżeli odpowiedź na nie przyjdzie Ci z łatwością, możesz mieć pewność, że docenią go także czytelnicy. Pisanie artykułów poradnikowych to aktywny proces, którego efekt musi być ciekawy i w miarę możliwości niepowtarzalny.

Pisanie artykułów poradnikowych musi uwzględniać cel poszczególnych działań

Choć, jak już zostało powiedziane, użytkownicy w poradnikach szukają szybkiego rozwiązania problemu, to warto spróbować zatrzymać ich na chwilę, aby wytłumaczyć sens podejmowania konkretnych działań. Jeżeli mówisz odbiorcy, co ma robić, to konieczne jest również dopowiedzenie, dlaczego powinien podjąć taką, a nie inną czynność. Jakie powody sprawiają, że przybliży ona do upragnionego celu? Pisanie porad bez ich wyjaśnienia może spowodować niską wiarygodność. A to przełoży się bezpośrednio na niewielkie oddziaływanie treści.

Teksty SEO kluczem do sukcesu

Kolejnym niesłychanie ważnym aspektem jest uwzględnianie w tekstach najnowszych standardów SEO. Jest to stały proces, którego nie możesz zaniedbać. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania wpłynie na ogromne zwiększenie liczby użytkowników. Ma to oczywiście znaczenie w przypadku wszystkich treści na www, jednak pisanie artykułów poradnikowych to proces szczególnie ważny. Popularne wyszukiwarki wykorzystywane są często do rozwiązywania problemów. Jeżeli zadbasz o dobre pozycjonowanie witryny, możesz odnieść spektakularny sukces. Najważniejszym składnikiem tego działania jest odpowiednie formułowanie treści i korzystanie z popularnych słów kluczowych.

Pisanie poradników to działanie, które najlepiej powierzyć specjalistom od SEO. Profesjonalna agencja content marketingowa z Krakowa zapewni najwyższą jakość tekstów i przyciągnie potencjalnych klientów.

artykuły poradnikowe dlaczego warto