Nowoczesna reklama nie jest już wyłącznie doraźnym korzystaniem z narzędzi marketingowych oraz umieszczaniem perswazyjnych materiałów na ulicach, w mediach oraz przestrzeni internetowej. Aby odnieść sukces, niezbędna jest spójna strategia, która obejmuje stałe dbanie o wizerunek marki. Skutecznym rozwiązaniem, chętnie wykorzystywanym przez firmy, są artykuły sponsorowane. Największą ich zaletą jest brak “nachalności” obecnej w tradycyjnych treściach reklamowych. Czy warto inwestować w artykuły sponsorowane (i dlaczego tak)?

Artykuły sponsorowane - czy warto w nie inwestować?

Siła oddziaływania artykułów sponsorowanych

Czytelnicy oczekują w internecie rzetelnych i sprawdzonych treści. W erze fake newsów, clickbaitów i wielu innych metod zwodzenia użytkowników, są oni spragnieni wartościowych artykułów. Nawet w przypadku, gdy będą sponsorowane przez konkretną firmę. Według badań Grupy On Board Think Kong niemal 60 proc. odbiorców ma takie samo lub wyższe zaufanie do tekstów sponsorowanych i pozostałych materiałów umieszczanych na stronie.

Takie teksty mieszczą się w zakresie działań reklamy natywnej. W skrócie chodzi o to, żeby przekaz marketingowy był włączony w szerszy kontekst i stanowił część zwykłych treści medialnych. Nie oznacza to ukrywania za wszelką cenę faktu, że artykuł służy celom reklamowym. Użytkownicy oczekują transparentności i chętnie polegają na materiałach sponsorowanych nawet wtedy, kiedy wiedzą, z czym mają do czynienia.

Reklama natywna pozostawia użytkownikowi wybór

Artykuły sponsorowane w naturalny i merytoryczny sposób przekazują wiedzę na temat danego produktu lub usługi. To zaś sprawia, że użytkownik otrzymuje ciekawą treść, na podstawie której może podjąć samodzielną decyzję. To niezwykle istotna część całego procesu. Takie teksty działają głównie dlatego, że nie bombardują czytelnika perswazyjnymi formułkami. Otrzymuje on zestaw informacji, które może wykorzystać i mieć poczucie niezależnie podjętej decyzji. To sprzyja dobremu wizerunkowi marki.

Pozycjonowanie strony z wykorzystaniem artykułów sponsorowanych

Umieszczanie artykułów sponsorowanych na różnych portalach przyczynia się do promowania witryny marki. Reklama firmy w internecie ma za zadanie przyciągnąć użytkowników do strony, ale również poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania. Odpowiednio formułowane treści w artykułach sponsorowanych mogą przyspieszyć ten proces, zachęcając użytkowników do odwiedzania strony i szukania materiałów za pomocą danych słów kluczowych.

Artykuły sponsorowane mogą trafić do konkretnej grupy odbiorców

Dużą zaletą artykułów sponsorowanych na blogach i zewnętrznych portalach jest również możliwość dotarcia do sprecyzowanej grupy odbiorców. Publikacje w branżowych mediach mogą przyciągnąć tych użytkowników, którzy będą zainteresowani produktem lub usługą. To znacząco zwiększa skuteczność działań marketingowych i działa na podobnej zasadzie, co profilowanie w klasycznych reklamach w sieci.  

Sponsorowane teksty pozwalają na więcej

Na koniec pozostała być może jedna z najważniejszych kwestii – sponsorowane treści są efektywne, w znaczeniu stosunku kosztów do zysków. Umieszczenie dobrych artykułów na odpowiednio wyselekcjonowanych portalach może przynieść znacznie większe korzyści niż działania w tradycyjnych mediach, które są o wiele bardziej kosztowne. To zaś sprawia, że jest to doskonały sposób na promocję zwłaszcza dla mniejszych firm. Nie posiadając dużych środków, chcą one często dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców.

Profesjonalne podejście niezbędne dla odniesienia zamierzonych efektów

Reklama natywna to efektywne narzędzie marketingowe, które może poprawić wizerunek marki i wzbudzić zaufanie klientów. Ważne jest jednak, żeby wiedzieć, jak napisać dobry artykuł sponsorowany. Najbezpieczniejszą opcją jest skorzystanie z oferty profesjonalnych agencji content marketingowych lub redakcji. Ich niezależne podejście do tematu sprawi, że czytelnik nie będzie odbierał tekstu w kategoriach przekazu perswazyjnego.

Jeżeli chcesz zwiększyć popularność firmy, zleć pisanie artykułów sponsorowanych specjalistom. Profesjonalni copywriterzy pracujący w Agencji Content Marketingowej z Warszawy, dostarczą treści wysokiej jakości, które sprawdzą się w praktyce i pozwolą na uzyskanie wymiernych korzyści.

Artykuły sponsorowane - czy warto w nie inwestować?

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *