Artykuł sponsorowany – jak go napisać, żeby wzbudzał zainteresowanie?

artykuł sponsorowany - jak napisać

Od czego zacząć pisanie artykułów sponsorowanych?


Dobry artykuł sponsorowany to świetny sposób na zareklamowanie konkretnego produktu lub marki. Obecnie materiały marketingowe docierają do nas ze wszystkich stron.  Z tego powodu odbiorcy niechętnie patrzą na mało wartościowe formy reklamy, nie dostarczające żadnych dodatkowych treści. Dlatego właśnie artykuły sponsorowane są doskonałym sposobem na zaciekawienie potencjalnych klientów. Tylko jak je pisać, aby nie zniechęcać czytelnika, ale zaciekawić go produktem lub marką?

Artykuły sponsorowane – co to takiego?


Na samym początku warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czym tak właściwie jest artykuł sponsorowany. To jeden z wielu sposobów reklamy, który jest coraz częściej wykorzystywany przez firmy z różnych branż. Jeśli zajmujesz się content marketingiem lub szukasz skutecznego sposobu, aby wypromować własną markę w sieci, to powinieneś pamiętać, że naprawdę dobrze skonstruowany artykuł sponsorowany nie może opierać się tylko na hasłach promocyjnych.

Powinien on zawierać treści wartościowe dla odbiorców i dostarczać im interesujących informacji na temat branży i produktów określonego typu. Jeśli nie będziesz trzymać się tej zasady, Twój tekst, nieważne jak dobrze i profesjonalnie napisany, będzie nieatrakcyjny dla odbiorcy i zostanie przez niego pominięty, tak samo jak wszystkie inne nachalne treści reklamowe.

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany?


Jako agencja content marketingowa w Poznaniu wiemy, że stworzenie dobrego artykułu sponsorowanego wcale nie jest takie proste, jak mogłoby się wydawać. Jeśli chcesz stworzyć tekst, który przyniesie wymierne efekty i pozytywnie wpłynie na rozpoznawalność Twojej marki w sieci, powinieneś trzymać się podstawowych zasad dotyczących tworzenia wartościowego contentu nastawionego na reklamę:

    • Dobry artykuł sponsorowany musi mieć odpowiedni temat. Powinien być ściśle powiązany z produktem lub marką, którą chcemy zareklamować, ale nie powinien odnosić się tylko i wyłącznie do nich. Najlepiej wybrać jakiś temat poboczny, np. jeśli chcemy polecić producenta farb i lakierów do drewna, warto napisać tekst np. o wykonywaniu samodzielnie elementów dekoracyjnych z surowego drewna.
    • Należy posługiwać się odpowiednio dobranym do potencjalnych odbiorców językiem. Ułatwi to zrozumienie artykułu sponsorowanego i sprawi, że informacje w nim będą bardziej interesujące. W większości przypadków nie należy wykorzystywać słownictwa specjalistycznego czy żargonu branżowego.
    • Profesjonalnie napisany artykuł sponsorowany powinien być obiektywny i wiarygodny. Dobrze, jeśli zawiera konkretne porady i wskazówki związane z tematem. Muszą być one jednak obiektywne i neutralne, a nie odnosić się bezpośrednio do reklamowanego produktu.

      Jak pisać artykuły sponsorowane
    • Artykuł sponsorowany nie może być zbyt długi, szczególnie jeśli ma być to artykuł internetowy. W sieci odbiorcy szukają krótkich, wartościowych treści, które dostarczą im konkretnych informacji na dany temat, dlatego bardzo rzadko czytają długie artykuły w całości.
    • Mimo iż artykuł sponsorowane powinny pozostawać neutralne, to bardzo ważne jest, aby w umiejętny sposób budować pozytywny wizerunek marki i wykorzystywać język korzyści, zachęcać do sprawdzenia bardziej szczegółowych informacji o produkcie i jego wypróbowania.
    • Pisząc artykuł reklamowy należy również pamiętać, aby reklamowana marka nie była jedyną, o której wspomnisz w całym tekście. Warto w całym tekście kilka razy odnieść się do konkurencji i wspomnieć o ich produktach. Doda to całemu tekstowi naturalności.
    • Nie zapominaj o SEO! Dobry artykuł sponsorowany musi być odpowiednio nasycony frazami kluczowymi i wykorzystywać SEO.

Agencja content marketingowa wsparciem w tworzeniu treści

Jeśli nie wiesz, jak napisać dobry artykuł sponsorowany,  powyższe wskazówki powinny pomóc Ci w stworzeniu wartościowej treści, która przyczyni się do wzrostu rozpoznawalności Twojej marki lub produktu. Jeśli nie jesteś pewien swoich możliwości w tym zakresie możesz skorzystać z profesjonalnych usług agencji content marketingowej. Dla takich firm pisanie artykułów to chleb powszedni, dzięki czemu na pewno znajdą sposób, aby w profesjonalny i nienachalny sposób przedstawić Twoją markę.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *