Storytelling – skuteczne narzędzie marketingowe

Storytelling od wielu lat jest wykorzystywany w strategiach marek. Pojawia się w przekazach reklamowych, jest obecny zarówno na stronach internetowych, w mediach społecznościowych, a także w email marketingu. Większe firmy tworzą spoty reklamowe, które czasami przybierają formę mini serialu, śledzonego przez tysiące ludzi. I co najważniejsze – to działa! W świecie wszechobecnego natłoku reklam, storytelling to strategia, która znacznie się wyróżnia i przyciąga ludzi. Sprawdź czym ona jest i co świadczy o jej sile.

storytelling jak wykorzystac

Czym jest storytelling?

Storytelling to budowanie angażujących historii i opowieści, a następnie wykorzystywanie ich w marketingu. Odwołuje się on do wyobraźni oraz emocji odbiorcy i pokazuje mu ważne – z punktu widzenia danej firmy – wartości i idee. To znacznie bardziej wyrazisty przekaz niż zwykła reklama. Odpowiednio przygotowany jest w stanie zostać w pamięci odbiorcy na bardzo długo i jednoznacznie wzbudzić pozytywne skojarzenia z marką. Tym samym daje to możliwość zbudowania silnej więzi z konsumentem, który bardzo chętnie zobaczy kontynuację naszej historii. Nie da się ukryć, że storytelling to trudna sztuka. Wymaga kreatywności, a także odpowiedniego podejścia do odbiorcy. Dobra opowieść zapewni naszemu adresatowi całą gamę różnorodnych emocji, pobudzi jego wyobraźnie i na krótki moment przeniesie go do innego świata – świata wykreowanego przez naszą markę. Jak w takim razie stworzyć skuteczną i angażującą historię?

Storytelling – najważniejsze zasady

Emocje

To jeden z kluczowych elementów storytellingu. Historia musi zostać stworzona w taki sposób, aby jak najlepiej oddziaływać na emocje odbiorcy. Warto zapewnić mu odpowiednią dawkę radości i wzruszeń. Sprawić, że będzie utożsamiać się z wykreowanym przez nas bohaterem i oczekiwać finału jego historii. Nie bójmy się umieścić naszego konsumenta na huśtawce emocji – właśnie w ten sposób zapamięta nas i nasz przekaz!

Storytelling - w czym tkwi jego siła?

Autentyczność

Historia, którą stworzymy musi być szczera i autentyczna. Nie możemy pozwolić, aby stała się wyłącznie marketingowym przekazem, napędzanym przez arkusze kalkulacyjne i słowa kluczowe niezbędne w seo copywritingu. Każda opowieść powinna posiadać swojego ducha, wzbudzać ciekawość – i co najważniejsze – zawierać odpowiednie przesłanie. Może to być jakaś idea, styl życia czy wartość, które pozwolą naszym konsumentom utożsamić się z naszą firmą. Koniecznie, aby było to wiarygodne i widoczne w podejmowanych przez naszą markę działaniach.

Długość

Warto odpowiednio zaplanować długość naszej historii. Z pewnością będzie się ona różniła w zależności od charakteru grupy docelowej. Z jednej strony nie powinna być za długa, tak aby uszanować czas odbiorców i nie ryzykować tym, że zrezygnują w połowie czytania. Z drugiej strony nie może być za krótka, gdyż odpowiednie tempo i budowanie narracji jest istotne, aby całość okazała się skuteczna. O najbardziej optymalnej długości najlepiej przekonamy się za pomocą metody prób i błędów.

Storytelling to warta uwagi strategia, która wykorzystana w odpowiedni sposób, może przyczynić się do napływu nowych, zaangażowanych w działalność naszej marki, klientów. Pamiętaj, że jeśli szukasz pomocy w tworzeniu ciekawych opowieści, możesz skontaktować się z agencją marketingową, która chętnie pomoże Ci stworzyć wyjątkową historię.

storytellingw sprzedazy

Jak pisać dobre teksty na stronę internetową?
Jak pisać dobre teksty na stronę internetową?

Jak powinna wyglądać treść w Internecie? O tym, jak ważna jest zawartość każdej strony internetowej nie trzeba nikogo uświadamiać. Specyfika Read more

Konwersja – czym jest i w jaki sposób ją mierzyć?
Konwersja - czym jest i w jaki sposób ją mierzyć?

Czym jest konwersja? Potencjalny klient pojawia się na naszej stronie. Być może znalazł ją w wynikach wyszukiwania Google albo trafił Read more

Artykuły sponsorowane – kilka słów
artykuły sponsorowane content marketing oferta poznań

Dlaczego teksty sponsorowane są popularne? Artykuły sponsorowane popularność zdobyły bardzo szybko. Ludziom znudziło się słuchanie bezpośrednich komunikantów: „kup mnie, jestem Read more

Jak zwracać się do czytelnika, czyli sposób komunikacji z odbiorcą
jak zwracać się do czytelnika

Jak wybrać odpowiedni sposób komunikacji z odbiorcą? Zastosowanie odpowiedniej formy komunikacji skierowanej do naszych odbiorców jest niezwykle kluczowe. To właśnie Read more

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *