Słowa kluczowe – czym są?

Słowa kluczowe w SEO copywritingu to nic innego jak wyrazy wpisywane w wyszukiwarkę w celu odnalezienia konkretnych informacji, takich jak miejsca, usługi, produkty czy porady. To podstawowy łącznik między nami, a potencjalnym odbiorcą – to właśnie poprzez nie dociera on do oferowanych przez nas treści. Zbagatelizowanie tej kwestii może przynieść negatywne skutki i słabą pozycję w wyszukiwarkach. Słowa kluczowe możemy podzielić na dwie grupy:

slowa kluczowe a seo

Ogólne słowa kluczowe

Są to słowa kluczowe składające się najczęściej z jednego lub dwóch wyrazów. Przykładem mogą być frazy takie jak:

  • kurtki zimowe,
  • fryzjer,
  • smartfony.

Tego typu wyrażenia używane są przez osoby bez sprecyzowanych potrzeb. Ich wykorzystywanie jest z reguły trudne, gdyż mała szczegółowość wiąże się z dużą konkurencją na wysokich pozycjach.

Słowa kluczowe z długiego ogona (long-tail)

Druga grupa to słowa kluczowe z tzw. długiego ogona. Frazy te są znacznie bardziej szczegółowe, składają się z ponad 2 wyrazów, a osoby, które je wpisują, mają już sprecyzowane potrzeby. Przykładami mogą być:

  • kurtki zimowe męskie pikowane 2017,
  • fryzjer damski poznań głogowska opinie,
  • najlepsze smartfony do 1000 zł 2017.

Słowa kluczowe long-tail są łatwiejsze w pozycjonowaniu, ponieważ ich szczegółowość sprawia, że na wysokich pozycjach jest o wiele niższa konkurencja.

Warto pamiętać o jednej, ważnej zależności: im więcej wyrazów ma dana fraza, tym rzadziej jest wyszukiwana. Jednocześnie, im więcej wyrazów tym mniejsza konkurencja i większa łatwość jej wypozycjonowania.

Jak stosować słowa kluczowe w praktyce? Aby to zrozumieć musimy najpierw wyjaśnić pojęcie SEO copywritingu.

Czym jest SEO copywriting?

SEO copywriting to pisanie tekstów, które spełniają założenia content marketingu i jednocześnie są narzędziami skutecznego pozycjonowania. Jest to różnego rodzaju treść dostępna na stronach internetowych, taka jak artykuły, poradniki, felietony czy opisy produktów. Jedną z kluczowych cech jest jej odpowiednie wypośrodkowanie – teksty muszą być przystępne i pożądane przez naszych odbiorców, a także powinny spełniać sprecyzowane wymagania algorytmów Google. Jeśli nie weźmiemy pod uwagę odpowiedniego balansu między tymi dwiema kwestiami, nasz tekst może stać się nieatrakcyjny dla wyszukiwarek i bardzo szybko zniknąć w głębinach wyników wyszukiwania. W odwrotnej sytuacji, będzie zbyt skupiony na algorytmach i zaprezentuje treść w sztuczny, i nieciekawy sposób, co natychmiast odrzuci naszych czytelników.

Poza znalezieniem “złotego środka” warto mieć na uwadze także inne, równie ważne założenia SEO copywritingu, które w szczegółowy sposób opisaliśmy w naszym tekście “Content marketing a SEO – duet idealny?”. Zapoznanie się z nimi sprawi, że tworzone przez nas treści zostaną docenione zarówno przez odbiorców jak i przez wyszukiwarki. Połączmy teraz nasze dwa zagadnienia i przeanalizujmy jak dobierać słowa kluczowe w seo copywritingu?

Jak dobierać słowa kluczowe w seo copywritingu?

Aby nasze działania SEO były skuteczne musimy dobrać odpowiednie słowa kluczowe. Powinniśmy kierować się tym, jakie frazy są najczęściej wpisywane w wyszukiwarki. Przeanalizujmy wszystkie kombinacje, które może wyszukać nasz potencjalny odbiorca. Musimy postawić się na jego miejscu. Co wpiszemy mając określoną potrzebę? W tym momencie przydatne jest skorzystanie z odpowiednich narzędzi. Dostęp do danych, mówiących o najpopularniejszych frazach, otrzymamy dzięki narzędziom takim jak Answer The Public, Keyword Tool czy Uber Suggest, które zdecydowanie ułatwiają zbudowanie odpowiedniej frazy.

Warto mierzyć nasze siły na zamiary – pozycjonowanie się pod ogólną frazę, która jest pełna konkurencji nie ma sensu, gdyż może to przekroczyć nasze możliwości finansowe i czasowe. W tym celu warto sięgnąć po słowa kluczowe z długiego ogona – z racji ich mniejszej popularności o wiele łatwiej będziemy mogli zagrzać miejsce na wyższych pozycjach i przy okazji przyciągniemy klientów, którzy mają konkretne, szczegółowe potrzeby. Słowa kluczowe w SEO copywritingu spełniają bardzo ważne zadanie, dlatego powinniśmy poświęcić czas na ich odpowiedni dobór oraz późniejsze wykorzystywanie w tworzonych przez nas tekstach.

Słowa kluczowe w SEO copywritingu

Jak wykorzystywać słowa kluczowe w SEO copywritingu?

Czasy, w których słowa kluczowe umieszczano w co drugim zdaniu już dawno są za nami. Algorytmy Google są coraz bardziej inteligentniejsze i potrafią wyłapywać je z kontekstu. Z tego powodu bardzo ważny jest umiar. Nie przesadzajmy z ich ilością i sprawmy, aby każde użycie frazy miało sens i idealnie wkomponowało się w tekst. Zdecydowanie dobrym posunięciem jest jej używanie w nagłówkach H1 czy H2, które mają sporą moc jeśli chodzi o kwestię SEO. Oczywiście nie musi to być tylko treść artykułu. Dobrym pomysłem jest także wykorzystanie słów kluczowych w tytule strony, adresie URL czy meta description (opisie, który pojawia się w wynikach wyszukiwania).

W całym tym zamieszaniu związanym ze słowami kluczowymi mogą przydać się różnorodne narzędzia. Jednym z nich, dostępnym na platformie WordPress, jest wtyczka Yoast SEO. Jej działanie polega na sprawdzeniu, które z kryteriów SEO już spełniliśmy, a które należy jeszcze poprawić. Użycie jej znacznie przyspiesza pracę nad tekstem i ułatwia jego optymalizację pod kątem pozycjonowania.

Pamiętaj, że jeżeli poszukujesz pomocy w tworzeniu treści pod SEO, możesz zgłosić się do nas!

seo a copywriting

O skutecznym tworzeniu tekstów SEO rozmawiamy z Szymonem Słowikiem
copywriting seo

Nie ma wątpliwości, że coraz więcej marek decyduje się na wdrożenie działań z zakresu pozycjonowania i content marketingu. Oba obszary Read more

Słowa kluczowe w tekstach SEO
profesjonalne treści seo

Obecność fraz w tekstach na stronie internetowej ma ogromne znaczenie. Dobrze dobrane i użyte słowa kluczowe mogą pomóc w poprawie Read more

Jak pisać teksty SEO? Poradnik dla nowicjuszy
Jak pisać teksty seo? Poradnik dla nowicjuszy

Treści uwzględniające zasady SEO to obecnie podstawa przy prowadzeniu wszelkich stron internetowych nastawionych na pozyskiwanie nowych użytkowników. Aby być widocznym Read more

Pisanie artykułów poradnikowych – praktyczne wskazówki
artykuły poradnikowe

Artykuły poradnikowe stanowią doskonały sposób na przyciągnięcie użytkowników i przekazanie im wartościowej treści, której aktywnie poszukują. Takie działanie może wpłynąć Read more

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *