Co ma wpływ na wysoką pozycję witryny w wyszukiwarce Google?

Znamy większość najważniejszych czynników mających kluczowy wpływ na pozycję naszej witryny w wyszukiwarce Google. Są to między innymi: słowa kluczowe i ich zagęszczenie, wysoka jakość linków, unikalna treść, szybkość ładowania witryny czy jej optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych. Warto pamięć, że istnieje także szereg innych parametrów, które znane są tylko programistom Google’a. Mają one istotny wpływ na to, co zobaczymy na stronie wyszukiwania. Gigant z Mountain View cały czas stara się ulepszać swój produkt. Aktualizacje algorytmów wyszukiwarki Google to w zasadzie norma – firma twierdzi, że są przeprowadzane praktycznie codziennie. Kilka w razy roku pojawiają się poprawki tzw. głównego algorytmu (core algorithm), które potrafią zatrząść pozycjami wielu witryn i zmienić sposób, w jaki podchodzi się do pozycjonowania strony. Zobacz, jak wyglądała aktualizacja algorytmu Google w marcu oraz kwietniu 2018. Za ich sprawą spora część witryn odnotowała widoczne zmiany w swoich pozycjach.

algorytmy google aktualizacja

Aktualizacja algorytmu Google – marzec 2018

Aktualizacja została oficjalnie potwierdzona przez Google 12 marca. Czego dotyczyła? Firma nie podała konkretnych informacji, ale według analizy Charlesa Floate, specjalisty SEO, w dużej mierze pozytywnie wpłynęła na widoczność stron związanych z e-commerce. Z drugiej strony spadki pozycji zaliczyły strony-wizytówki, charakteryzujące się niewielką ilością treści.

Analiza dokonana przez serwis Rocketmill.co.uk pokazała, że w przypadku rynku brytyjskiego swoje pozycje straciły strony internetowe popularnych tabloidów, takich jak The Sun czy the Mirror. Być może oznacza to kolejny krok Google’a w walce z fake newsami i clickbaitami, które są wykorzystywane przez brukowce. Jednocześnie witryny prezentujące dziennikarstwo wysokiej jakości poprawiły swoją widoczność.

Strony, które skupiły się na długofalowych działaniach content marketingowych utrzymały swoje pozycje. To kolejne potwierdzenie tego, że roboty Google biorą pod uwagę wysokiej jakości treść. Z tego powodu regularne dostarczanie interesującej zawartości może przynieść wiele korzyści w dłuższej perspektywie czasu.

Aktualizacja algorytmu Google - marzec i kwiecień 2018

Aktualizacja algorytmu Google – kwiecień 2018

Wieczorem 20 kwietnia pojawiła się oficjalna informacja o aktualizacji głównego algorytmu Google. Kolejne zawirowania w wynikach pojawiły się 25 i 26 kwietnia. Co warte zauważenia, podczas tej aktualizacji strony, które ucierpiały w marcowych poprawkach, odzyskały część straconych wyników (m.in The Mirror i Daily Express), jednak nie osiągnęły poziomów z lutego. Eksperci RocketMill.co.uk twierdzą jasno: nadal kluczem do wysokich pozycji w wyszukiwarce jest dbałość o wysokiej jakości treść, korzystanie z wartościowych linków oraz odpowiednia, techniczna podbudowa witryny, związana z user experience.

 

Jeśli szukasz specjalistów, którzy pomogą Ci w tworzeniu wartościowej i angażującej treści, zgłoś się do nas! Agencja content marketingowa  pomoże Ci w zwiększeniu Twojej widoczności w sieci.

tresci pod algorytm google

Image SEO – optymalizacja strony pod kątem wykorzystanych obrazów
Image SEO optymalizacja witryny pod kątem obrazków

Rola zdjęć w artykułach internetowych jest nieoceniona. Dużo łatwiej przyciągnąć uwagę czytelnika za pomocą obrazu, aniżeli krótkiego wycinku tekstu. O Read more

Słowa kluczowe w SEO copywritingu
Słowa kluczowe w SEO copywritingu

Słowa kluczowe - czym są? Słowa kluczowe w SEO copywritingu to nic innego jak wyrazy wpisywane w wyszukiwarkę w celu odnalezienia Read more

Nagłówki a SEO – jak je efektywnie stosować?
nagłówki a SEO

Nagłówki są jednymi z najważniejszych punktów na każdej stronie internetowej. Można je porównać do tradycyjnych tytułów, podtytułów czy śródtytułów, które Read more

Skuteczny tekst reklamowy – jak go stworzyć?
Skuteczny tekst reklamowy

Skuteczny tekst reklamowy - dlaczego warto? Stworzenie skutecznego tekstu reklamowego nie jest łatwe. Żyjemy w czasach, w których nadmiar informacji Read more

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *