Content marketing a SEO – czy to się opłaca?

“Content is king” – to słowa, które Bill Gates użył w swoim artykule już w 1996 roku. Mimo, że od tego momentu minęło 21 lat, to stwierdzenie jest nadal jak najbardziej aktualne.  Firma Google poprzez wprowadzenie algorytmów “Panda” oraz “Pingwin” zrobiła niemałe trzęsienie w branży SEO. Stare metody pozycjonowania odeszły do lamusa, a popularniejsze stało się promowanie wysokiej jakości i unikalnej treści. Rynek musiał się dostosować, a Ci którzy temu nie podołali, szybko wylądowali na szarym końcu wyników wyszukiwania. Tym sposobem jednym z najważniejszych elementów pozycjonowania stał się content marketing, a SEO tworzy z nim idealne dopełnienie.

content marketing a seo

Content marketing a SEO – jak wpływa to na pozycję w wyszukiwarce?

Strona posiadająca dopracowaną, bogatą i pomocną dla użytkownika zawartość już na wstępie jest dobrze oceniana przez algorytmy Google. Dodatkowo, dzięki wartościowym i zaufanym linkom pochodzącym z wysokiej jakości domen nasza witryna ma jeszcze większe szanse na znalezienie się na wysokich pozycjach. W ten sposób budujemy coraz to głębsze relacje z odbiorcami, jednocześnie zwiększając swoją wiarygodność i stale napędzając ruch na stronie. Nie umyka to uwadze robotów Google, dlatego warto zastanowić się jakie działania mają największy wpływ na wysoką pozycję?

Długa i wyczerpująca treść

Już w 2012 badania przeprowadzone przez SerpIQ wykazały, że wysokie pozycje w wyszukiwarce należą do tekstów posiadających około 2000 znaków i więcej. Trend ten jest nadal aktualny. Więcej tekstu oznacza bardziej dogłębne potraktowanie tematu i szczegółowe zagłębienie się w jego aspekty – staje się on atrakcyjniejszy dla odbiorców i daje im możliwość zdobycia odpowiedniej wiedzy oraz odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Angażująca treść generuje większy ruch i pozwala na uzyskanie nowych linków do innych wartościowych witryn. Jednocześnie wiąże się to z oczekiwaniami internautów – liczą oni na to, że strony znajdujące się na wyższych pozycjach zapewnią im interesującą i pomocną zawartość. Nie warto zaniedbywać tego elementu, gdyż zdecydowanie wpływa on na wysoką pozycję witryny.

Słowa kluczowe i frazy

Pisząc teksty na stronę pamiętajmy także o nasyceniu go słowami kluczowymi. Jednak zgodnie z najnowszymi trendami warto zachować umiar i postawić na artykuły eksperckie. Zamiast na tekście z dużą ilością fraz, lepiej skupić się na umieszczeniu słów kluczowych  w nagłówku strony, jej adresie URL oraz tytule artykułu H1 – podpowiada Anna Zalewska, manager działu Content Marketingu w agencji Widoczni. Google podczas weryfikacji treści strony bada także tekst pod względem zawartości synonimów. Ma to na celu precyzyjną kategoryzację tematu strony. Niektóre frazy mogą mieć kilka znaczeń, a zawartość synonimów zdecydowanie pomaga je doprecyzować – dodaje.

Regularność i aktualność

Regularnie tworzona treść jest bardzo dobrze traktowana przez algorytmy Google. Zwiększa ona ruch na naszej witrynie – każdy kolejny tekst to nowa podstrona, która zostaje zaindeksowana i jednocześnie kolejne słowa kluczowe, które mogą zostać wyszukane przez użytkowników. Ważna jest również aktualność treści – wiadomym jest, że szukając jakichkolwiek informacji chcemy poznać najnowsze doniesienia. Google zaleca również, aby aktualizować regularnie starsze materiały, które po pewnym czasie uległy przedawnieniu. To niezwykle ważne aspekty, które bardzo dobrze wpłyną na wysoką pozycję strony.

Unikalność

Kolejny i równie ważny element układanki. Roboty Google zdecydowanie nie lubią duplikatów. Jeśli tylko rozpoznają, że dany tekst pochodzi z innej strony, natychmiast pozycja naszej witryny spada w wynikach wyszukiwania. Dodatkowo, będzie to dobry znak dla naszych odbiorców, gdyż będą mieli oni pewność, że podobnej zawartości nie znajdą nigdzie indziej. Dlatego warto dbać o to, żeby każdy kolejny tekst był unikalny i niepowtarzalny, bo zdecydowanie wpłynie to na dobre pozycjonowanie. Doskonały content to nie wszystko. Google ocenia również jego przejrzystość. Z uwagi na czytelnika oraz na wyszukiwarkę powinno się stosować możliwie dużo wypunktowań i pogrubień, które ułatwią odbiór tekstu. Dodatkowym elementem wzbogacającym treść mogą być elementy wizualne (zdjęcia, video, infografiki), które także wspierają budowę pozycji strony – radzi Anna Zalewska.

Para idealna

Content marketing a SEO  – zależności pomiędzy nimi są znaczne i mają bardzo duży wpływ na pozycjonowanie naszej strony. Jeżeli chcemy zapewnić sobie jak najwyższe miejsce w wynikach wyszukiwania,  te dwa elementy koniecznie muszą iść ze sobą w parze. Nie warto bagatelizować zawartości, gdyż niezliczone przykłady pokazały jak wiele można na tym stracić. Content ciągle jest królem i jak na razie nie widać końca jego panowania.

Badanie SerpIQ: http://blog.serpiq.com/how-important-is-content-length-why-data-driven-seo-trumps-guru-opinions/

 

content marketing a seo roznice

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *