Współczesny biznes opiera się przede wszystkim na relacjach.  W relacji pomiędzy klientem a marką najważniejsze jest dziś zaufanie. Na to zaufanie trzeba pracować latami. I nic nie jest w stanie tego przyspieszyć. Klienci są dziś bardziej świadomi, a przez to i bardziej wymagający. Oczekują znacznie więcej. Chcą utożsamiać się z marką, ale tylko wtedy, kiedy dostają coś w zamian. I nie chodzi już tylko o produkt zgodny z opisem. Cenią sobie relacje partnerskie i chętnie utożsamiają się z marką pretendującą do miana eksperta. Blog ekspercki daje ku temu najlepsze okazje.

blog ekspercki jak pisac

1. Wychodzisz naprzeciw oczekiwaniom odbiorców

Blogowanie stanowi obecnie jeden z najważniejszych elementów zdobywania czytelników, a co za tym idzie – klientów. Stanowi kluczowy element inbound marketingu. Czytelnicy sami trafiają na Twoją stronę, wpisując w wyszukiwarkę określone hasła. Ważne, aby znaleźli u Ciebie to, czego szukają. Musisz postawić na treści eksperckie, dostarczające im wiedzy i rozwiązujące nurtujące ich pytania. Niech Twoje artykuły będą dla nich odpowiedzią. Reszta przyjdzie sama.

2. Blog ekspercki – budujesz długotrwałe relacje

Ogrom publikowanych na co dzień treści w Internecie sprawia, że coraz trudniej nam znaleźć naprawdę wartościowe i merytoryczne teksty. Dzięki publikowanym cyklicznie fachowym artykułom na blogu, zdobędziesz szacunek i zaufanie wśród swoich odbiorców, budując tym samym pozytywne i trwałe więzi. Czytelnicy będą chcieli śledzić Twoje kolejne wpisy i udostępniać je dalej. Stworzenie takich trwałych relacji przyniesie ogrom korzyści, procentując także w przyszłych wyborach konsumenckich. Pamiętaj, aby nawiązywać dialog ze swoimi czytelnikami. Oprócz publikacji wartościowych artykułów, daj im możliwość komentowania i prowadzenia dyskusji. Odpowiadaj na zadawane pytania, dziel się wiedzą i praktycznymi poradami – dzięki temu Twoi odbiorcy poczują się ważni i szanowani, a to najważniejszy krok do zdobycia ich zaufania.

3. Jesteś widoczny w wyszukiwarkach

Strony firm oraz osoby, które prowadzą blog ekspercki, zdecydowanie lepiej się pozycjonują, uzyskując tym samym więcej odwiedzin i co za tym idzie – więcej klientów. Systematyczne publikowanie treści zawierającej odpowiednie słowa kluczowe pozytywnie wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce Google. Bardzo dobrze sprawdzi się również linkowanie pomiędzy stroną a blogiem. Content marketing to dziś niezwykle ważny element skutecznej promocji witryn w naturalnych wynikach wyszukiwania. Pamiętaj, aby działać kompleksowo. Publikowane na blogu treści udostępniaj w mediach społecznościowych, dzięki czemu jeszcze szybciej dotrzesz do pożądanej grupy docelowej.

Blog ekspercki to narzędzie, które pomaga budować renomę i prestiż. Dzięki temu wzmacniasz swoją pozycję w branży i wyróżniasz się na tle konkurencji. Pokaż, że Twoja wiedza pomoże rozwiązać problemy nurtujące czytelników. Udowodnij, że znasz się na swoim fachu. Twoi odbiorcy szybko to docenią, a Ty zyskasz z czasem nowe grono zaufanych klientów.  

Chcesz założyć swój blog, ale nie wiesz od czego zacząć?
Skontaktuj się z nami!
Napisz na kontakt@conture.pl lub zadzwoń: 696-436-156

blog ekspercki dlaczego warto

 

Czy warto postawić na synonimizację treści?

Niejednokrotnie podkreślaliśmy, że unikalne treści stanowią kluczowy czynnik dla SEO. Kopiowanie tekstów, zarówno z innej strony, jak i w obrębie Read more

Emoji – czy warto je stosować?
Emoji

Za sprawą social mediów emoji stały się nieodłącznym elementem komunikacji internetowej. Co ciekawe, pierwsze emotikony powstały już w 1982 roku, Read more

5 podstawowych błędów SEO

Wzrost widoczności w wynikach wyszukiwania, dotarcie do potencjalnych klientów, a co za tym idzie: zwiększenie zysków sprzedaży. To jedne z Read more

Duplicate content – dlaczego warto tworzyć unikalne treści?
unikalne treści SEO

Brak fizycznego kontaktu i możliwości obejrzenia kupowanego produktu - tak najczęściej swoją decyzję argumentują internauci, którzy nie dokonują zakupów online. Read more

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *