Blog a SEO – optymalizacja i pozycjonowanie

Prowadzenie bloga stało się modną aktywnością, realizowaną z pasji, ale i z myślą o uzyskaniu konkretnej korzyści. Blogi firmowe mają na celu zgromadzenie czytelników, będących docelowo potencjalnymi klientami firmy. Tworzenie treści nie może jednak skupiać się na czysto reklamowych hasłach, które skutecznie zniechęcą czytelników do lektury artykułów czy porad. Blog pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie firmy tylko wtedy, kiedy treści pod SEO nie będą redagowanie sztucznie i na siłę. Czy warto prowadzić bloga firmowego i zamieszczać na nim teksty uwzględniające SEO

blog a seo

Treści SEO friendly zwiększą widoczność bloga i tym samym firmy w sieci, ale warunkiem powodzenia jest posługiwanie się konkretnymi metodami. Blog firmowy będzie wspierał pozycjonowanie strony kiedy będzie prowadzony regularnie. Przestarzałe treści wzbudzą podejrzenie czytelników i dadzą jasny sygnał, że firma zaniedbuje miejsce, na którym powinno jej zależeć. Coraz więcej firm uświadamia sobie potrzebę i korzyści płynące z prowadzenia bloga firmowego. Jest to silne i skuteczne narzędzie marketingowe i promocyjne, a także pomost pomiędzy firmą i jej klientami.

Jak zwiększyć widoczność firmy za pomocą treści SEO?

Podejmując decyzję o promowaniu swojej firmy za pomocą tworzenia treści pod SEO należy pamiętać o tym, że roboty Google potrafią wychwycić coraz więcej nieprawidłowości. Dlatego też tak ważne jest przygotowanie unikalnego contentu wysokiej jakości. Wszystkie publikowane na stronie internetowej materiały powinny być interesujące dla odbiorców i zaspokajać ich głód wiedzy. Nie warto powielać treści, które z łatwością czytelnik może znaleźć na konkurencyjnej stronie. Dlaczego? Takie działanie pokaże, że firma nie ma nic innego do zaoferowania swoim czytelnikom i klientom. Pamiętamy także o tym, że artykuły pisane pod SEO wcale nie muszą być szablonowe i przewidywalne.

blog a SEO

Na co zwracać uwagę tworząc treści SEO?

Przede wszystkim kluczowa jest regularność ich tworzenia. Warto z góry założyć sobie dni, w których artykuły, porady i ciekawostki będą publikowane na stronie internetowej lub blogu. Dobrze jest dodawać nowości 1-2 razy w tygodniu i tym samym zadbać o ciągłość swoich działań. Wartościowy content marketing z zaznaczonymi słowami kluczowymi potrafi zdziałać więcej, niż niejedna reklama. Dlaczego warto zdecydować się na content marketing? Angażujące treści, odpowiadające na potrzeby informacyjne klientów, będą pierwszym krokiem zbliżającym ich do podjęcia decyzji zakupowej. W artykułach i case study publikowanych na blogu powinniśmy dodawać słowa kluczowe, będące kierunkowskazem do proponowanych przez nas produktów i usług. Wpisy na blogu muszą być tworzone zgodnie z zasadami SEO i jednocześnie dostarczać wartościową wiedzę dla naszego odbiorcy.

Najważniejsze zasady tworzenia treści pod SEO

Świadomość zasad, które ułatwiają wypozycjonowanie bloga ułatwi nam zadanie i pozwoli szybciej osiągnąć sukces. Na co powinniśmy zwracać uwagę, tworząc treści SEO?

  • dodawanie słów kluczowych już podczas redagowania tytułu artykułu lub wpisu,
  • pogrubianie wybranych wcześniej słów kluczowych i ich zagęszczenie w tekście,
  • stosowanie odpowiednich nagłówków i ich hierarchii – H1, H2, H3, etc.,
  • dodawanie atrybutów ALT – opisów alternatywnych do zdjęć ,
  • tworzenie treści posiadających więcej niż 300 wyrazów i odpowiedniej długości akapitów,
  • posługiwanie się linkami – zewnętrznymi i wewnętrznymi, które będą odnosiły czytelnika do innych treści w danej tematyce,
  • tworzenie odpowiedniego adresu URL naszego wpisu.

Jeżeli nie czujesz się na siłach redakcyjnych i wolałbyś oddać to zadanie w ręce profesjonalistów, z pewnością nie pożałujesz. Jak wybrać dobrą agencję content marketingową? Tutaj również panuje kilka zasad, które warto poznać. Blog firmowy wymaga naszej szczególnej uwagi, ponieważ pełni rolę wizytówki firmy. Nie można pozwolić sobie na potknięcia, czy też pustki informacyjne. Agencja content marketingowa przed rozpoczęciem współpracy powinna pochwalić się swoim portfolio i stworzyć próbkę materiału na potrzebę naszej branży. Pisanie bloga firmowego wymaga od nas znajomości zasad SEO, jednak na szczęście można powierzyć ten temat osobom pracującym z tym na co dzień.

skuteczne wpisy blog

2 komentarze

  1. Pisząc treści można zwracać uwagę na wiele apsektów, ja mimo wszystko wolę się skupiać na potrzebach klientów, bo to zawsze znabajdzie swoje odbicie w potrzebach innych klientów i ich wyszukiwaniach. Puki co w ten sposób działam i intuicja mnie nie opuszcza.

    Robert Marketingowy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *