Błędy w content marketingu – jak się przed nimi uchronić?

Każdy z nas popełnia błędy. I nie ma w tym nic złego, gdyż to właśnie one są najlepszym nauczycielem człowieka. Czasami warto jednak wyciągnąć wnioski z porażek innych, aby uchronić się przed doświadczeniem tego samego. Z tego powodu prezentujemy najczęściej popełniane błędy w content marketingu. Zrozumienie ich i wyeliminowanie już na starcie, z pewnością uchroni nas przed frustracją oraz nieprzyjemnymi konsekwencjami.

bledy w content marketingu

Traktowanie content marketingu jako jednorazowego działania

Błędy w content marketingu często biorą się z tego, że wiele osób nie do końca zdaje sobie sprawę, czym tak naprawdę jest idea marketingu treści. Traktują ją jako jednorazowe działanie, które przynosi natychmiastowe wyniki. Prawda jest jednak taka, że napisanie jednego czy dwóch tekstów nie jest jeszcze content marketingiem. Dlaczego?

Content marketing to długotrwały proces, którego wdrożenie powinno zostać zaplanowane ze sporym wyprzedzeniem. Polega on na ciągłym dostarczaniu interesujących treści, dzieleniu się swoją wiedzą i doświadczeniem oraz bieżącym monitorowaniu potrzeb odbiorców. Skutki wykorzystywania tej strategii są odroczone w czasie – przekonamy się o nich dopiero po kilku miesiącach regularnego dostarczania treści. Nie można o tym zapominać, gdyż z tego powodu wiele osób rezygnuje z wykorzystywania content marketingu w swojej działalności, uważając, że nie przynosi on żadnych korzyści.

Pamiętajmy, aby przed rozpoczęciem przygody z content marketingiem, ustalić nasze cele i strategię. Zastanówmy się:

  • jakiego rodzaju treści będziemy tworzyć?
  • za pomocą jakich kanałów będa one dostarczane?
  • z jaką częstotliwością będziemy je publikować?
  • do kogo będziemy kierować nasz przekaz?
  • jakiego ruchu na naszej stronie oczekujemy?

Warto także skorzystać z narzędzi do mierzenia skuteczności content marketingu. Pozwolą nam one korygować ewentualne błędy i wprowadzać poprawki.

błędy w content marketingu

Wykorzystywanie content marketingu wyłącznie w celach reklamowych

To kolejny błąd, który mija się z ideą content marketingu. Polega on na tworzeniu treści, które są przesiąknięte reklamą i składają się z co rusz powtarzanych, sprzedażowych haseł. Niestety, nie jest to dobre podejście. Content marketing to przede wszystkim interesująca i ciekawa zawartość, tworzona z myślą o potrzebach naszego odbiorcy. Zapoznając się z naszymi treściami, oczekuje on dawki merytorycznej wiedzy, praktycznych porad oraz zaskakujących ciekawostek. Tekst, którego celem jest wychwalanie danego produktu, może takiego czytelnika szybko zniechęcić i szybko przegonić z naszej witryny.

Warto o tym pamiętać i tworzyć treść w taki sposób, aby ulokowany w niej produkt czy usługa były jej integralną i naturalna częścią. Pokażmy naszą ofertę w nietypowy sposób, zaprezentujemy ciekawe pomysły, np. nieszablonowe sposoby użycia produktu. Sprawmy, aby internauta, który cały czas jest zalewany ogromną ilością reklam, znalazł u nas chwilę spokoju i wytchnienia.

Błędy w content marketingu – brak wiedzy o odbiorcach

Aby tworzone przez nas treści były spełniały swoje zadanie i skutecznie przyciągały odbiorców, musimy wiedzieć kim oni są i jakie są ich potrzeby. Pisanie merytorycznych artykułów, pełnych wysublimowanych zwrotów i specjalistycznego słownictwa do grupy uczniów liceum nie jest dobrym pomysłem. Tak samo luźny i zabawny tekst, wypełniony internetowym slangiem i obrazkami z śmiesznymi kotami, raczej nie trafi do poważnego przedsiębiorcy, szukającego porad finansowych. Jak sobie z tym poradzić? Zacznijmy od ustalenia naszej grupy docelowej, a konkretniej, od stworzenia persony – szczegółowego opisu naszego przykładowego odbiorcy. Pomoże nam to w zrozumieniu, do kogo tak naprawdę piszemy.

Psst! Chcesz uniknąć błędów w swojej strategii content marketingowej? Skontaktuj się ze specjalistami z agencji marketingowej Conture z Poznania. Możesz liczyć na wyjątkowe i angażujące treści, które zainteresują Twoich odbiorców.

 

bledy w tworzeniu tresci

 

2 komentarze

  1. W zasadzie golym okiem widac ktore portale osiągają dobre wyniki w wyszukiwarce i jak wyglądają ich blogi… a czy content marketing to takze filmy na yt? czy one tez maja duze odzwierciedlenie co do ruchu na stronie i buduja trwałą pozycje?

    Kasia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *