Bez wątpienia, rynek e-commerce rozwija się w naszym kraju dynamicznie. Według ostatniego raportu Bisnode Polska Wzrost liczby sklepów internetowych w Polsce w 2018 roku liczba sklepów online przekroczyła ponad 30 tysięcy. Z danych tych wynika również, że na polskim rynku e-commerce tylko w okresie 12 miesięcy pojawiło się 1,8 tysięcy nowych podmiotów. Nie ma wątpliwości, że prowadzenie sprzedaży w sieci stanowi dużą szansę dla przedsiębiorców. Aby jednak dobrze wykorzystać potencjał branży e-commerce, a tym samym wyróżnić się na tle dużej konkurencji, należy zadbać o właściwą prezentację oferowanych produktów. O czym trzeba pamiętać?

Treści do sklepu online

Unikalne treści

Bez względu na to, czy oferujemy produkty handmade, czy też sprzedajemy towar sprowadzony bezpośrednio z hurtowni, zawsze powinniśmy stawiać na unikalne treści. O tym, jak duplicate content wpływa negatywnie na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania pisaliśmy już niejednokrotnie. Z racji tego, że błąd ten jest stale popełniany, warto jednak raz jeszcze podkreślić, że kopiowanie treści z innych stron jest bardzo źle odbierane przez algorytmy Google’a. Prezentując produkty w sklepie online, musimy stawiać wyłącznie na unikalne opisy. Tymczasem wielu sprzedawców decyduje się na ich skopiowanie prosto z witryny producenta, chcąc szybko zamieścić treści na stronie. Dotyczy to zwłaszcza produktów, w których kluczowe są parametry techniczne i specyfikacja.

Ciekawe opisy produktów

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, jak tworzyć opisy produktów. Istnieje co prawda kilka reguł, dostarczających cenne wskazówki w tym zakresie, jednak bez względu na to która z nich zostanie wybrana, w pierwszej kolejności należy zastanowić się kto jest odbiorcą naszej oferty. We wcześniejszych artykułach odwoływaliśmy się już do znanego z psychologii terminu tzw. efektu coctail party. Mówi on, że ludzie w dobie nadmiaru informacji, wyszukują głównie tych, które dotyczą ich samych. Przykładowo: jeśli znajdziemy się w głośnej sali i ktoś na drugim końcu pomieszczenia wypowie nasze imię lub nazwisko, to istnieje duża szansa, że je usłyszymy. Pomimo tego, że przez panujący zgiełk nie jesteśmy nawet w stanie dobrze skupić się na rozmowie, to z kolei informacje dotyczące naszej osoby bardzo szybko wyłapujemy spośród niezliczonych dźwięków. W takiej sytuacji niezwykle pobudzony jest obszar mózgu, który odpowiada za samoświadomość. To istotna wskazówka w trakcie tworzenia treści, w których należy ściśle określić odbiorcę. Prezentując produkty w sklepie online, musimy na początku postawić sobie pytania:

  • do kogo są one skierowane?
  • dlaczego dana osoba powinna się nimi zainteresować?

Odpowiedzi na nie okażą się wyjątkowo przydatne w trakcie tworzenia opisów produktów. To oczywiste, że oferta kierowana np. do nastolatków wymaga innych treści, niż ta dedykowana dla specjalistów z branży budowlanej. Bardzo często zdarza się również tak, że treści dostarczają wiele detali na temat danego artykułu, natomiast nie mówią wprost o tym, dlaczego akurat my powinniśmy go zakupić. Opisy produktów powinny wzmagać chęć do ich nabycia i wytwarzać taką potrzebę w nabywcy. Wiele osób decyduje się sięgać po technikę storytellingu, która doskonale oddziałuje na wyobraźnie potencjalnych odbiorców. Oczywiście istnieje grupa produktów, skierowanych do określonego grona odbiorców, w których najważniejsze jest skoncentrowanie się na parametrach technicznych. Niemniej, takie opisy mogą być jednocześnie merytoryczne, a zarazem tworzyć wyobrażenie na temat tego, co zyskujemy kupując dany towar.

Czytelność treści

„Ściana” tekstu zapewne nie przykuje uwagi potencjalnego kupującego. Nawet jeżeli prezentacja produktu musi uwzględniać wiele informacji, nie należy upychać ich wszystkich obok siebie. Dzielenie opisu na części, stosowanie wypunktowań czy pogrubień wpłyną z pewnością pozytywnie na postrzegania osób odwiedzających nasz sklep online. Pozwolą też szybciej odnaleźć przydatne ze swojego punktu widzenia informacje. W przypadku niektórych opisów produktów powinniśmy wyraźnie oddzielić takie partie tekstu jak m.in.. „sposób użytkowania”, „najczęściej zadawane pytania”, „sposób montażu”, „zestaw obejmuje” czy „przeciwwskazania”. Tak jak na przykładzie poniżej:

Źródło: https://www.manufakturachodzieska.pl/produkt/620-filizanka-alicja-0-25l

Odpowiednie zdjęcia produktowe

Zdjęcia czy filmy wideo stanowią doskonałe uzupełnienie części tekstowej. Odgrywają one również kluczową rolę w prezentacji produktów w sklepach internetowych. Dlatego należy zadbać o ich wysoką jakość, zwłaszcza w sytuacji gdy dany towar posiada dużo istotnych detali. Aby nabywca mógł się z nimi dokładnie zapoznać, a tym samym dokonać zakupu na naszej stronie, powinien mieć do dyspozycji kilka zdjęć produktu (z różnych stron), ale co istotne, posiadać opcję precyzyjnego powiększania fotografii. Dodatkowo warto również pamiętać o właściwej optymalizacji wszelkiego rodzaju obrazków, za pomocą atrybutów alt i title. Są one odczytywane przez algorytmy wyszukiwarki, a tym samym mają istotne znaczenie dla pozycjonowanie witryny w sieci.

Fotografie do opisówŹródło: https://pomyslowalazienka.pl/p/142/3276/ekskluzywna-kabina-prysznicowa-madox-90×90-90×90-cm-kabiny-prysznicowe-kwadratowe-kabiny-prysznicowe.html

 

Wezwanie do działania – Call to action

W prezentacji produktów w sklepach internetowych nie należy zapominać o przyciskach CTA. W tym przypadku mowa o takich zwrotach jak np. „Dodaj do koszyka”, „Kupuj teraz” czy „Wybierz metodę dostawy”. Wszystkie te przyciski, które prowadzą do sfinalizowania transakcji, powinny być bardzo dobrze wyeksponowane. Za pomocą wyrazistego koloru, czcionki i rozmiaru musimy sprawić, że klient od razu je zauważy, a tym samym szybko i komfortowo zakupi wybrany produkt.

Przyciski CTA

Źródło: https://lazienkimarzen.pl/produkt/almatea-kdd-kabina-prysznicowa/

Prezentacja produktów w social mediach i na blogu

Social media to skuteczne kanały sprzedaży. Za ich pośrednictwem mamy okazję trafić do ściśle określonej grupy potencjalnych klientów. Media społecznościowe otwierają wiele możliwości w zakresie promocji naszego sklepu internetowego, jak również ciekawej prezentacji produktów. Poza publikowaniem atrakcyjnych zdjęć i nagrań wideo, kluczowa jest również umiejętność pisania postów sprzedażowych. Za pomocą krótkich chwytliwych treści, wzmocnionych za pomocą ciekawej fotografii czy filmiku, można skutecznie wzbudzić pożądaniem danym produktem. W ostatnim czasie, dużą popularnością w tym zakresie cieszy się również tzw. content efemeryczny. Obejmuje on wszystkie treści, które są dostępne dla odbiorcy tylko przez jakiś czas np. Instagram Story, a tym samym wymagają od użytkowników skupienia w danym momencie.

Blog to skuteczne narzędzie content marketingu, które może m.in. przynieść sklepowi online duże korzyści wizerunkowe, a także poszerzyć znacznie jego grono odbiorów. Za pomocą tworzonych artykułów, warto również dokonać prezentacji produktów z oferty. Nie mamy tutaj na myśli nachalnej reklamy lub też publikowania treści, które są właściwie parafrazą opisu danego artykułu z naszego sklepu. Prowadząc bloga, możemy tworzyć ciekawe merytoryczne artykuły, a jednocześnie subtelnie wspominać o produktach z asortymentu sklepu. Przykładowo: pisząc tekst pt. „Armatura łazienkowa – najnowsze trendy” powinniśmy dawać przykłady (w formie zdjęć i odnośników) poszczególnych rozwiązań, dostępnych w naszej ofercie.

Jeśli chcesz zadbać o skuteczną prezentacje produktów w sklepie internetowym, skorzystaj z naszego wsparcia. Powierzając tworzenie treści agencji Conture z Poznania, masz szansę dotrzeć ze swoją ofertą do większego grona odbiorców.

Jak tworzyć opisy produktów

Jeden komentarz

  1. Pingback: Kilka słów o optymalizacji obrazków - Conure - content marketing, blog

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *