Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/conturepiu/www/conture.pl/www/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/init.php on line 215

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/conturepiu/www/conture.pl/www/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/recommendations.php on line 264

Czym jest blog firmowy?

Blogi w internecie znacznie ewoluowały od momentu swojego powstania w latach 90 XX w. Początkowo były one wirtualnymi dziennikami, w których blogerzy publikowali swoje przemyślenia. Stopniowo ulegały one specjalizacji, każdy blog zaczął zajmować się konkretną tematyką, związaną z zainteresowaniami twórcy. Następnie nadszedł czas, w którym zainteresowały się nimi firmy, co okazało się strzałem w dziesiątkę. Dobrze prowadzony blog przyciąga dużo klientów i umożliwia budowanie wyjątkowej, dwustronnej relacji. To miejsce, w którym firma może podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem i odpowiedzieć na potrzeby i problemy swoich odbiorców. Oto poradnik przeznaczony w szczególności dla dostawców sprzętu dla gastronomii. Pokaże on, w jaki sposób blog firmowy może zachęcić właścicieli lokali i firm cateringowych do zakupu sprzętu. Zobacz przydatne wskazówki, dzięki którym wartość tekstu rośnie i jest on chętnie czytany przez odbiorców.

blog firmowy jak prowadzic

Jak tworzyć wpisy na bloga firmowego?

Cała idea content marketingu polega na dzieleniu się z użytkownikami wartościową i ciekawą treścią. Nie inaczej powinno być w przypadku bloga firmowego. Powinniśmy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów i dostarczać im teksty, które rozwiążą nurtujące ich problemy i dylematy. Biorąc pod uwagę specyfikę branży gastronomicznej, zastanówmy się, czego w internecie mogą poszukiwać właściciele restauracji, kawiarni czy firm cateringowych i jak powiązać to z naszą ofertą?

Tutaj powinniśmy zwrócić swoją uwagę na narzędzia, które umożliwiają nam sprawdzenie najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych. W ten sposób będziemy wiedzieć, czego mogą oczekiwać od nas klienci. Potencjalne pytania mogą dotyczyć wystroju wnętrz, najlepszego sprzętu w danej cenie, sposobów na szybsze przygotowywanie posiłków czy porad związanych z przechowywaniem jedzenia. Jeśli dowiemy się, że tego typu informacje są pożądane – czas na nasze działanie.

blog firmowy dla dostawców sprzętu dla gastronomii

Tworzymy artykuł na dany temat, wykorzystując naszą wiedzę i doświadczenie. Warto zadbać o jego merytoryczność, a jednocześnie przystępność. Specyfika internetu ma to do siebie, że z jednej strony ceni się wysoką jakość tekstu, a z drugiej oczekuje się, że nie będzie on przesadnej długości i nie będzie wymagać od czytelnika dużego wysiłku. Tworząc tekst, pamiętajmy, aby rozwiązaniem problemu była oferta naszej firmy. W ten sposób w szybki sposób odpowiemy na potrzebę odbiorcy i podsuniemy mu pomysł wprost z naszego sklepu.

Blog firmowy a SEO

Kolejnym elementem naszej układanki powinno być zadbanie o widoczność naszego bloga firmowego w sieci. Pomoże w tym odpowiednie nasycenie artykułów właściwymi słowami kluczowymi, a także optymalizacja meta opisów czy nagłówków. W ten sposób, klient, który wpisze swój problem do Google, na samej górze zobaczy nasz artykuł proponujący rozwiązanie. Zadbanie o kwestie SEO na naszym blogu firmowym, może przynieść wiele korzyści i regularnie zwiększać liczbę klientów.

 

Szukasz pomocy w prowadzeniu bloga firmowego? Postaw na agencję marketingową Conture z Poznania! Pomożemy Ci w tworzeniu skutecznych i wartościowych wpisów, które odpowiedzą na potrzeby Twoich klientów! Zgłoś się do nas już teraz!

blog firmowy restauracji

Jeden komentarz

  1. Nie ma co przyjmować zbyt wielu parametrów do swojej pisaniny, jeśli przyjmiemy że będziemy słuchać swoich klientów i częściowo choćby relacjonować ich oczekiwania to tak naprawdę mamy wszystko czego oczekuje od nas rynek. To takie oczywiste bo proste i naturalnie wypełni również przestrzeń bloga firmowego.

    Robert Marketingowy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *