Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

Jak tworzyć opisy kategorii?

opisy kategorii

Prowadzenie sklepu internetowego niesie wiele korzyści. Wiąże się to jednak z pewnymi żelaznymi regułami, które ostatecznie mogą zadecydować o sukcesie e-biznesu. Jedną z wielu kwestii, na które trzeba zwrócić uwagę, są opisy kategorii.

Jest to o tyle ważne, że – w odróżnieniu od punktów stacjonarnych, gdzie klientowi wszystko może bezpośrednio wyjaśnić sprzedawca – w przypadku działalności online, opisy kategorii stanowią jedyne źródło informacji dla potencjalnego nabywcy. No właśnie, ale czy tylko taki jest ich cel? Jakie dodatkowe funkcje niesie ze sobą ta treść? Jak stworzyć dobry opis kategorii?

Opisy kategorii

Opisy kategorii w obliczu SEO

Niemal każdy copywriter wie, jak istotną rolę w prowadzeniu biznesu internetowego odgrywa pozycjonowanie. Dla osób piszących teksty pod SEO, tworzenie opisów kategorii niesie ze sobą wiele zalet. Dają one możliwość wplatania do nich słów kluczowych, fraz przewodnich i głównych motywów. Taki zabieg znacząco poprawi proces pozycjonowania e-sklepu.

Pamiętaj o zachowaniu umiaru. Naszpikowanie tekstu słowami kluczowymi sprawi, że będzie on wyglądał nienaturalnie, stroniąc od walorów estetycznych. Opisy kategorii wszak nie są długie, toteż lokowanie zbyt dużej ilości fraz będzie wręcz sztuczne. Dodatkowo, istnieją mechanizmy Google, które potrafią wykryć pozycjonujący boom. Czy warto pisać pod SEO? Oczywiście, jednak z rozsądkiem.

Dobry opis kategorii przyciągnie klientów

Opis kategorii pełnić ma przede wszystkim funkcję informacyjną. Im bardziej szczegółowy – tym lepiej. Jakość treści ma tutaj ogromne znaczenie. Obecnie konsumenci są coraz bardziej świadomi. Oczekują konkretów, które pozwolą odróżnić produkt marki X od Y. Dlatego też, posługiwanie się przymiotnikami w stopniu najwyższym, typu “najlepszy”, “najdoskonalszy”, “naj-” po prostu nie działa. Zastanów się, co tak naprawdę tworzy wartość dodaną produktów wchodzących w skład kategorii i skupić się na przewadze konkurencyjnej, jaką mogą one stworzyć.

Oczywiście, wiele zależy od rodzaju opisywanego asortymentu. Jeżeli przedmiotem są produkty technologiczne, skoncentruj się przede wszystkim na zawartych w nich gadżetach. Z kolei opisując nową linię perfum, warto nawiązać do wrażeń sensorycznych, towarzyszących ich aplikacji. Język korzyści, jak to w sprzedaży, ma tutaj ogromne znaczenie.

Jak zatem kreować dobre opisy kategorii? Warto pytać. Naprowadź konsumenta i uświadom go, że produkt, który oferujesz jest mu naprawdę niezbędny. Uzmysłów mu jego potrzebę. Dobrze jest rozpocząć wątek od pytania, pozwalającego na utożsamienie się klienta z podobnymi kwestiami dotykającymi społeczność sklepu, np.: “czy podobnie jak my uważasz, że w procesie pielęgnacji skóry liczy się bezpieczeństwo i wysoka jakość kosmetyków?”. Ten zabieg skłoni odbiorcę do myślenia i zachęci do zgłębienia szczegółowej listy produktów. Wszak kto by nie chciał używać wyłącznie przetestowanych, certyfikowanych produktów?

Pamiętaj, że opis kategorii to szansa na wartościowy, unikatowy tekst, odróżniający w wyszukiwarce ofertę e-sklepu od innych. Opisy produktów często pochodzą od dostawców, co sprawia, że brzmią bardzo podobnie na odmiennych stronach. Dlatego tak ważne jest, aby test był nieszablonowy i zachęcał konsumentów do zapoznania się z asortymentem. Warto zadbać o to, by odróżnić się od konkurencji. Opisy kategorii stwarzają ku temu świetną okazję, dodatkowo pomagając w pozycjonowaniu.

O branży e-commerce i obsłudze klienta przeczytasz też TUTAJ.