Twój sklep internetowy działa bez zarzutu. Wybrana platforma eCommerce spełnia wszystkie Twoje wymagania, oferujesz dobrej jakości produkty w konkurencyjnych cenach, a strategia SEO/SEM i social media generuje satysfakcjonujący ruch w eCommerce. Okazuje się jednak, że wyniki sprzedażowe i konwersja są, mówiąc delikatnie, niesatysfakcjonujące. Co może być powodem?

jak zwiekszyc konwersje w sklepie

 

Po pierwsze, zwróć uwagę na aspekty User Experience sklepu internetowego. Czy jesteś pewien, że Twój eCommerce jest dla klientów przejrzysty, nawigacja zrozumiała, a finalizacja zakupu nie sprawia problemów? Jeżeli tak, to może problemem jest…nuda? Czasy, w którym dobry produkt obroni się sam, minęły bezpowrotnie. Jak zapewne wiesz, odpowiednie jego opakowanie jest równie ważne i nie mówię tu o ładnym pudełku, a raczej o atrakcyjnej ekspozycji wizualnej i inspirującej oprawie…słowem. Content marketing to bowiem nie tylko artykuły blogowe i ich dystrybucja, ale – używając naszej definicji – wszystkie działania, które mają na celu pozyskiwanie klientów i budowanie z nimi relacji poprzez publikację różnego rodzaju treści w przestrzeni internetowej. Dodawać nie trzeba, że treści te powinny być interesujące i wartościowe dla użytkownika. Dziś skupimy się na tym, co w sklepie samym, czyli tych jego elementach, które możemy wykorzystać marketingowo.

Zrób ze słów differentia specifica swojego eCommerce. Wyróżnij się na tle konkurencji, zachwycaj klientów i…sprzedawaj więcej! W jaki sposób? Które elementy e-sklepu mogą posłużyć do zwiększenia konwersji w eCommerce dzięki angażującym treściom? Wszystkiego tego dowiesz się z poniższego tekstu!

w eCommerce

1.Opisy produktów w eCommerce. Jak robić to dobrze?

Co prawda tekst o dobrych opisach produktów jest już na blogu Conture (znajdzie go TUTAJ), ale na pewno warto przypomnieć raz jeszcze, co je cechuje.

  • Powinny wyczerpywać potrzeby użytkowników, czyli zawierać wszystkie informacje, których potencjalny klient mógłby oczekiwać.
  • Powinny nie tylko informować, ale również zachęcać do zakupu. Opis produktu, to pole do popisu dla wprawnych copywriterów potrafiących informować językiem korzyści.
  • Muszą być oryginalne i nie chodzi wcale o wyszukane słownictwo. Nie kopiuj opisów produktu z katalogu hurtownika lub stron konkurencji. Wyszukiwarki tego nie lubią…BARDZO nie lubią.
  • Odpowiednia struktura linku (zawierająca nazwę produktu) i samego tekstu z uwypukleniem najważniejszych cech produktu.
  • Zawartość słów kluczowych, które ułatwią wyszukanie produktu.
  • Syntetyczna treść – sugerujemy zakres 500-700 znaków ze spacjami.

Jak działa to w praktyce?

Wchodzę na kartę produktu sklepu X. Widzę nazwę, cenę, całkiem ładne zdjęcia i informację, że wypatrzony przeze mnie t-shirt zrobiony jest w 100% z bawełny.

Na karcie produktu w sklepie Y, oprócz powyższych elementów znajduje się jeszcze krótka narracja o sposobie powstania koszulki i rekomendacje od stylisty. Dodatkowo bez problemu odnajduję kraj pochodzenia materiału, informacje o użytkowaniu i tabelę rozmiarów. Co więcej – już na karcie produktu jestem informowany o cenie dostawy. Ostatecznie w sklepie Y zapłacę o kilka złotych więcej, ale profesjonalizm w przygotowaniu opisu skłoni mnie, aby zaufać właśnie tej firmie.

w eCommerce

2. Blog – bądź ekspertem w swojej branży.

Tak, tak – wiem, że informację o korzyściach płynących z prowadzenia bloga w eCommerce również pojawiały się już w przynajmniej 2 miejscach (tutaj na blogu WAYNET i tutaj na blogu Conture). W kilku słowach napiszę jednak, dlaczego bloga w sklepie internetowym prowadzić warto, a nawet trzeba!

  • Blog to doskonałe miejsce do umieszczania artykułów wspierających SEO naszego e-sklepu. Pamiętaj, że wyszukiwarki premiują aktualnie treści, które nie tylko zawierają słowa kluczowe, ale przede wszystkim są wartościowe dla użytkowników.
  • Wykreuj się na eksperta branży, w której prowadzisz sprzedaż. Artykuły z interesującą, inspirującą i niepowtarzalną treścią, to doskonałe miejsce, aby pokazać potencjalnym klientom, że “znasz się na rzeczy” i warto Ci zaufać.
  • Blog to dodatkowe miejsce na promocję tego, co sprzedajesz. Oferujesz rewelacyjny produkt, o którym możesz opowiadać naprawdę długo? Zrób to na blogu! Przy okazji odeślij użytkowników do sklepu. Produkt jest przecież naprawdę świetny, więc czemu mieliby oni go nie kupić? 😉
  • Dzięki stałemu prowadzeniu bloga i informowaniu o “zakulisowych” działaniach sklepu, nadasz swojemu e-biznesowi ludzkiej twarzy, co pozytywnie wpłynie na Twój image w oczach klientów.
  • Twórz relacje! Dzięki miejscu, w którym możesz wykazać się wiedzą, zainspirować klientów i doradzić im w kwestiach związanych z Twoją branżą,

Prowadzenie bloga jest czasochłonne, ale niezwykle korzystne – i to z kilku względów – dla Twojego eCommerce. Oczywiście, jeżeli sam nie masz czasu, aby tworzyć treści od A do Z, możesz skorzystać z oferty Conture i digitalowych piór naszych specjalistów.

3. Kompendium wiedzy – wszystko to, czego potrzebuje klient w jednym miejscu.

Kompendium wiedzy w eCommerce może przypominać blog, ale powinno pełnić tylko jedną funkcję, a mianowicie funkcję informacyjną (w przeciwieństwie do bloga, gdzie cel i tematyka poszczególnych wpisów mogą być różne). Rozwiązanie to jest szczególnie przydatne w specjalistycznych branżach (np. IT lub branży budowlanej). Wchodząc do kompendium wiedzy, użytkownik chce rozwiać swoje wątpliwości dotyczące np. doboru kleju do płytek lub kompatybilności urządzeń z konkretnymi systemami.

Kompendium wiedzy, to sposób sprzedaży przez pomoc. Niczego nie oferujemy, ale dając użytkownikowi nieodpłatną wartość (wiedzę), skłaniamy go nie wprost do odwiedzin w naszym sklepie.

w eCommerce

4. FAQ

FAQ (Frequently Asked Questions) to dział sklepu internetowego, w którym odpowiadamy na najczęściej padające pytania od naszych klientów, z którymi spotyka się nasz dział obsługi klienta.

Wykorzystaj tę część sklepu, aby pomagać użytkownikom, a przy okazji odciążyć BOK. FAQ jest również świetnym miejscem, do stworzenia przewagi konkurencyjnej dla swojego sklepu internetowego. Do czego wykorzystać FAQ i jak robić to dobrze?

  • Zyskuj na zaufaniu dzięki pełnej transparentności Twoich usług i produktów.
  • Zaskakuj klientów błyskotliwymi, nieszablonowymi odpowiedziami, które jednocześnie odpowiadają na wątpliwości użytkowników,
  • Ułatw nawigację w sklepie i wpłyń pozytywnie na SEO dzięki odpowiedniemu formatowaniu pytań i odpowiedzi, w których obok słów kluczowych możesz zawrzeć odnośniki do miejsc w e-sklepie, które odpowiadają poruszanemu w FAQ zagadnieniu.
  • Rozwiewaj wątpliwości i opory przed zamówieniem. Zrobisz to dzięki szczerym, pomocnym odpowiedziom.

Wykorzystaj moc słowa do rozwoju Twojego sklepu internetowego. Te pozornie niewielkie zabiegi mogą mieć olbrzymie znaczenie w ostatecznym rozrachunku związanym z rentownością w eCommerce, lojalnością klientów i ich zaangażowaniem. Wynik gry, to nie tylko wzrost sprzedaży, ale przede wszystkim wytworzenie społeczności skupionej wokół sklepu, spośród której z biegiem czasu i w sposób samoistny wyłonią się fani i ambasadorzy marki. To jedna z najlepszych rzeczy, która może przytrafić się Twojemu e-sklepowi i tego – drogi Czytelniku – ze szczerego serca Ci życzę 🙂

waynet

Maciej Sowa – marketing manager w agencji eCommerce WAYNET,
PrestaShop official partner. Znajdziesz go tutaj: LinkedIn

 

 

 

konwersja w e-commerce

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *