Dlaczego konwersja jest ważna?

Konwersja jest kluczowym i finalnym składnikiem procesu komunikacji z użytkownikiem za pomocą kampanii marketingowych lub działań opartych o tworzenie unikalnego contentu. To ona określa, w jakim stopniu publikowane treści przekładają się na pożądane działanie potencjalnego klienta.  Może pociągać za sobą wiele różnych aktywności, takich jak zakup produktu, zapisanie się do newslettera lub inne czynności, które są niezbędne dla rozwoju witryny. Dążąc do znacznej poprawy w poziomie tego wskaźnika, trzeba odpowiedzieć na pytanie: Jak tworzyć skuteczny content, który pozytywnie wpłynie na konwersję?

skuteczny content jak tworzyc

Po pierwsze – dbaj o SEO

Odpowiednie pozycjonowanie strony internetowej to podstawa do zwiększenia jej popularności. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że jest to rzecz niezbędna dla skutecznego content marketingu. Dobieranie odpowiednich słów kluczowych oraz tworzenie unikalnych treści to czynniki, które wpływają pozytywnie na popularność witryny w wyszukiwarkach internetowych. Google posiada algorytmy które mają na celu zaprezentowanie odbiorcy jak najbardziej trafnych wyników, a do tego niezbędna jest odpowiednia organizacja treści. Kiedy już witryna będzie widoczna w sieci możesz przejść do dalszych etapów – czyli przyciągnięcia, zainteresowania i zatrzymania odbiorców.

Jak tworzyć skuteczny content który poprawi konwersję

 

Zainteresuj potencjalnych klientów

Bardzo ważnym czynnikiem, który warunkuje to, czy użytkownik kliknie w link i zaangażuje się w treść jest tytuł i poszczególne nagłówki. Stworzenie odpowiednich haseł sprawi, że artykuł zostanie przeczytany, co zwiększy szanse na zachęcenie odbiorcy do działania. Drugą ważną kwestią jest organizacja wizualna treści. Podstawą do pozytywnego odbioru prezentowanego artykułu jest prawidłowy podział tekstu. Poszczególne akapity nie mogą być zbyt długie. Ponadto, nagłówki powinny zdradzać część przydatnych informacji, ale też zachęcać do dalszego czytania. Dobrą praktyką jest również umieszczanie list wypunktowanych w miejscach, gdzie wymieniane są ważne treści oraz wyróżnianie słów kluczowych. W ten sposób odbiorca zyskuje łatwy dostęp dokładnie do tego, czego w danej chwili potrzebuje.

Jak tworzyć skuteczny content? Zatrzymaj odbiorców na dłużej

Kiedy już udało się przyciągnąć użytkowników pozostaje zaprezentować im materiał, który zainteresuje, zainspiruje oraz skłoni do działania. Istnieje wiele technik tworzenia angażujących treści. Najważniejsze jest dostarczenie czytelnikowi informacji, których potrzebuje bez zbędnych ogródek i unikanie przeładowania tekstem. Ilość treści w internecie sprawia, że użytkownicy nastawieni są na informację, a czas skupienia uwagi jest bardzo krótki. Trzeba więc zapewnić im kluczowe fakty w przystępnej formie. Jeżeli celem jest zatrzymanie użytkownika na dłużej, warto wykorzystać potencjał storytellingu, który nadal jest bardzo przydatną techniką w angażowaniu odbiorców. Wiadomo, że człowiek wyraża większe zainteresowanie opowieściami, które go zaciekawią i wciągną, niż zwykłymi opisami, czy artykułami tematycznymi.

Opierając się na powyższych zasadach możesz jak tworzyć skuteczny content, który wpłynie na poprawę konwersji. Dzięki temu masz szansę zyskać klientów i zatrzymać ich na dłużej. Jeżeli potrzebujesz pomocy przy tworzeniu angażujących treści skorzystaj z usług agencji content marketingowej z Poznania i zacznij zmieniać swoją stronę już dziś!

 

content ktory poprawi konwersje

 

Aktualizacja BERT – jak zmieni wyniki wyszukiwania?
nowy algorytm

Pod koniec października Google zdecydował się na wprowadzenie nowej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki o nazwie BERT. Wówczas wdrażana była ona wyłącznie Read more

O aktualnych trendach w content marketingu rozmawiamy z Grzegorzem Miłkowskim
aktualne trendy w content marketingu

Content marketing stał się w ostatnich latach powszechną formą komunikowania się firm ze swoimi klientami. Co więcej, wraz z rozwojem Read more

Trust Rank – co to jest i jaki ma wpływ na SEO?
trust rank a SEO

Nie od dzisiaj wiadomo, że Google promuje strony zorientowane na użytkownika, a więc takie, które zawierają najwyżej jakości treści. Odzwierciedleniem Read more

Linkowanie – podział i najważniejsze zasady
najważniejsze zasady linkowania

Nie ma wątpliwości, że linkowanie jest kluczowym elementem pozycjonowania. W ciągu ostatnich lat zmieniły się jednak zasady jego stosowania. Nie Read more

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *