Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/conturepiu/www/conture.pl/www/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/init.php on line 215

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/conturepiu/www/conture.pl/www/wp-content/plugins/wordpress-23-related-posts-plugin/recommendations.php on line 264

Coraz więcej firm decyduje się na prowadzenie bloga firmowego. I nic w tym dziwnego. To świetny sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i budowanie trwałych relacji z nimi. Teksty blogowe stanowią doskonałą okazję do tego, aby przekazywać czytelnikom porady związane ze świadczonymi przez nas usługami i dostarczać odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Blog to także świetny sposób na prezentowanie aktualności z życia firmy i wchodzenie w interakcje z odbiorcami, którzy z czasem mogą stać się naszymi klientami. Jak tworzyć teksty blogowe, które przyciągną uwagę czytelników i pozyskają tym samym klientów? Zachęcamy do zapoznania się z naszym case study.

jak poprawic wizerunek marki

Case study – blog firmowy w branży ślubnej

Zgłosił się do nas klient, który od ponad roku prowadzi sklep internetowy oferujący różnego rodzaju dodatki ślubne. Konkurencja w branży jest zatem spora, a wśród niej znaleźć można ogólnokrajowe i reklamowane na każdym kroku brandy. Klient miał już założonego bloga firmowego, ale do tej pory niewiele się na nim działo. Dotychczasowe teksty tworzone były raczej po omacku. Nie było żadnej strategii content marketingowej, a treści nie były dostosowane do aktualnych potrzeb odbiorców i nie uwzględniały zasad SEO. Klientowi zależało na regularnym tworzeniu atrakcyjnych i angażujących czytelników treści, które będą jednocześnie wspierać proces pozycjonowania serwisu, a co za tym idzie – uzyskiwania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania.

Strategia content marketingowa dla bloga firmowego

Pracę rozpoczęliśmy zatem od przygotowania długofalowej strategii content marketingowej. Opracowaliśmy z klientem dokładny plan działań, określając rodzaj publikowanych przez nas treści, ich formę oraz częstotliwość publikacji. Ustaliliśmy, że oprócz przygotowywania tekstów, zajmiemy się również ich wprowadzaniem na platformę zarządzania treścią oraz regularną publikacją. W przygotowywaniu strategii content marketingowej niezwykle ważne było dla nas ustalenie celu bloga, który będzie uwzględniał potrzeby klientów.

W pierwszym etapie pracy nad tekstami skupiliśmy się przede wszystkim na przygotowywaniu tekstów poradnikowych, recenzji produktów oraz relacji z wydarzeń. Czyli najbardziej wartościowych treści, które posiadają największy potencjał do pozyskiwania ruchu na stronie w długim okresie. Kluczowa w tym przypadku jest jakość tekstu. Więcej o pisaniu dobrych tekstów na strony internetowe przeczytasz pod adresem http://conture.biuroprasowe.pl/59768/jak-pisac-dobre-teksty-na-strone-internetowa. Jako że klient był w ostatnim czasie uczestnikiem największych targów ślubnych w Polsce, postanowiliśmy rozpocząć cykl artykułów od relacji z tego właśnie wydarzenia. W następnej kolejności skupiliśmy się na tworzeniu treści typowo poradnikowych, uwzględniających przede wszystkim najnowsze trendy i najciekawsze rozwiązania w branży dodatków ślubnych.

Jak tworzyć teksty blogowe
Jak tworzyć teksty blogowe, które wpłyną na sprzedaż

Jak tworzyć teksty blogowe zoptymalizowane pod SEO

Każdy przygotowywany przez nas artykuł na bloga firmowego został zoptymalizowany pod wyszukiwarkę. Dzięki temu, że klient powierzył nam również proces wprowadzenia tekstów na platformę zarządzania treścią oraz ich publikację, mogliśmy mieć nad tym pełną kontrolę. Dzięki optymalizacji tekstów pod kątem SEO w krótkim czasie zwiększyliśmy liczbę pozyskanych użytkowników, który poszukiwali konkretnych produktów w wyszukiwarce Google. Jak tego dokonaliśmy?

    • W tworzonych przez nas artykułach zadbaliśmy o to, aby równomiernie rozmieszczać pozycjonowane frazy – nie tylko w formie exact match, ale także w ich odmianie. Zależało nam na optymalnym (zgodnie z założeniem optymalizacji tekstów pod kątem SEO), ale nie maksymalnym wykorzystaniu tych elementów wpływających na pozycję bloga.
    • Każdy artykuł miał ustawiony tytuł w nagłówku H1 z uwzględnieniem głównej frazy kluczowej.
    • W tekstach stosowaliśmy śródtytuły oznaczone jako nagłówki H2-H3 z odmienionymi frazami kluczowymi. Konstruowaliśmy je w formie pytań, które Internauci wpisują do wyszukiwarki.
    • Każdy artykuł zawierał tematyczne obrazki, które zostały uzupełnione o atrybuty “alt”.
    • Wszystkie teksty były odpowiednio formatowane. Zadbaliśmy o justowanie, boldowanie fraz kluczowych oraz istotnych z uwagi na tematykę artykułu sformułowań, a także wypunktowania. Zależało nam na tym, aby każdy tekst był atrakcyjny nie tylko pod względem merytorycznym, ale także wizualnym.
    • W każdym artykule zastosowaliśmy linkowanie wewnętrzne, kierując tym samym czytelników oraz roboty wyszukiwarki do podstron powiązanych tematycznie, a więc prowadzących do oferty naszego klienta.
  • Do każdego tekstu przygotowaliśmy znacznik Title oraz metatag description z uwzględnieniem słów kluczowych oraz tematyki danego artykułu.

Content to nie tylko treść

Aby stworzyć dobry artykuł blogowy, który pozyska klientów, nie wystarczy sama treść. Czytelników zdecydowanie bardziej angażuje ciekawa grafika, a także materiał wideo, czyli elementy image SEO. Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego w publikowanych przez nas tekstach zamieszczaliśmy różnego rodzaju zdjęcia – na przykład te z Instagrama, które przedstawiały gotowe rozwiązania, a więc oferowane przez klienta dodatki ślubne w zaaranżowanych salach weselnych. Zależało nam również na przekazywaniu kompleksowej wiedzy i cennych porad, dlatego w tekstach umieszczaliśmy także najciekawsze i powiązane tematycznie materiały wideo.

Efekty

Efekty wdrożonych przez nas rozwiązań przerosły nasze najśmielsze oczekiwania. W przeciągu trzech miesięcy ruch na blogu firmowym naszego klienta wzrósł aż o 88%. Na ten moment ruch z wyników naturalnych Google generuje ponad 65% całego ruchu na blogu. Klientowi zależało również na zwiększeniu zaangażowania użytkowników, co również udało nam się uzyskać. Zamieszczane przez nas artykuły są coraz częściej komentowane przez czytelników i udostępniane przez nich w kanałach social media, a rola User Generated Content w content marketingu jest nie do przecenienia.

Jeśli i Ty chcesz skorzystać z naszej wiedzy o tym, jak tworzyć teksty blogowe, skontaktuj się z najlepszą agencją content marketingową – Conture, wystarczy kliknąć w link: https://www.conture.pl/pl/kontakt.

jak podniesc wiarygodnosc firmy w internecie

Jeden komentarz

  1. Dzięki za wskazówki, przydadzą się przy Tworzeniu bloga do firmowej strony, jaką myślę zamówić w 360 Web https://360-web.pl/ . Wydaje mi się, że jak tak kompleksowo zadziałam, to przybędzie mi klientów. Jednocześnie wzmocnię swoją pozycję w Social Media , bo to ważny element reklamy. Jednak dzięki wiem, jak popracować nad blogiem.

    Monika Cafe

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *