Słynne słowa Billa Gates’a: content is a king zdają się nie tracić na aktualności. Z marketingu treści korzystają zarówno wielkie przedsiębiorstwa, jak i nowo powstałe sklepy internetowe. Z badań IAB Polska wynika, że już trzy lata temu ponad 80% marketerów deklarowało wykorzystywanie tego typu narzędzi. Nie ma wątpliwości, że z roku na rok znaczenie content marketingu w Polsce systematycznie się umacnia. W rezultacie każdego dnia w Internecie publikowana jest ogromna ilość różnego rodzaju treści. Jednocześnie istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że stworzone przez nas artykuły blogowe, posty na Facebooka czy opisy produktów nie zostaną zauważone, ze względu na wysoką konkurencję. Jak więc zadbać o wartościowy content, który dotrze skutecznie do odbiorców oraz zwiększy wyniki naszej sprzedaży?

wartościowy content - co to jest?

Czym są wartościowe treści?

Z pewnością wartościowe treści są przeciwieństwem tego, co określamy mianem thin content. Ale nie tylko. Ich definicja nie kończy się bowiem na na poprawności ortograficznej, interpunkcyjnej czy na niepraktykowaniu tzw. keyword stuffing itp. Wartościowy content powinien osiągać wysokie pozycje w Google oraz realizować wyznaczone cele marketingowe. Czym powinny odznaczać się zatem tworzone przez nas treści?

Unikalne i użyteczne

Wielokrotnie wspominaliśmy jak negatywne skutki niesie ze sobą duplicate content, czyli kopiowanie treści. Pod pojęciem unikalności nie kryje się jednak wyłącznie powielanie treści z innych witryn. Aby tekst był atrakcyjny dla czytelnika musi dostarczać mu przydatnych informacji, których nie znajdzie na stronie konkurencji. Parafrazowanie artykułów lub przytaczanie oczywistych twierdzeń jest więc niewystarczające. Warto na samym początku stworzyć listę tematów, które zainteresują naszego potencjalnego odbiorcę. Wartościowe treści są bowiem pojęciem subiektywnym, uzależnionym od określonych potrzeb. Obecnie większość osób próbuje uzyskać odpowiedzi na najbardziej nurtujące ich pytania za pomocą wyszukiwarki. Nie bez powodu dużą popularnością cieszy się określenie „doktor Google”.

Z pewnością należy ustalić, czego szukają nasi odbiorcy w sieci.  Z tego właśnie powodu bardzo często podkreślamy, jak istotną kwestią jest prawidłowe określenie grupy docelowej. Dzięki niej wiemy, co najbardziej interesuje lub jakie problemy trapią naszych odbiorców. Na tej podstawie publikowane przez nas treści powinny obejmować m.in. merytoryczną wiedzę, praktyczne wskazówki czy pomocne recenzje. W końcu, jak to powiedział Jamie Turner: Jedynym sposobem na odniesienie sukcesu w content marketingu jest sprawienie, by odbiorca powiedział: „To zostało napisane specjalnie dla mnie”.

Wiarygodne

Jedną z kluczowych kwestii w content marketingu jest budowania zaufania wobec odbiorcy. Wartościowe treści powinny więc opierać się na wiarygodnych źródłach, o czym w swojej publikacji mówi m.in. Beata Tarczydło (Content marketing w budowaniu wizerunku marki w sieci: studium przypadku). Według niej to właśnie wiarygodność jest jedną z cech, którą powinien odznaczać się komunikat. Z tego względu dla obrony swojej tezy lub argumentacji zalet oferty, warto powoływać się na rzetelne badania, analizy lub opinie osób, które są autorytetami w danej branży. Dotyczy to nie tylko takich form, jak np. obszerne artykuły eksperckie. Ciekawe statystyki czy też rozpoznawalne nazwisko lub nazwa marki mogą okazać się przydatne w tworzeniu contentu w social mediach. W krótkich postach np. na Facebooku czy na Instagramie najważniejsze jest bowiem wywołanie reakcji emocjonalnej, a więc szybkie przyciągnięcie uwagi.

Wywołują reakcje

Niedawno wspominaliśmy, jak istotne jest nielekceważenie opinii klientów czy czytelników. Po pierwsze, dostarczają one cennych wskazówek na temat naszej oferty. Po drugie, szybka i profesjonalna reakcja pozwala z niezadowolonego klienta uczynić stałego odbiorcę naszych produktów. Ponadto, istnieje duże prawdopodobieństwo, że takie działanie wpływa korzystnie na lokalne SEO strony. Wartościowy content powinien więc wywoływać reakcje odbiorców, zarówno w formie pytań, uwag czy rekomendacji. Bardzo często zdarza się również tak, że w komentarzach zawarte zostają frazy, które nie znalazły się w artykule, a mogą wpłynąć skutecznie na organiczne wyniki wyszukiwania strony. Ponadto warto pamiętać, że opinie klientów mogą być formą tzw. społecznego dowodu słuszności. Według tej zasady osoba, która nie wie jaką decyzję podjąć, będzie kierować się tym, co myśli większość grupy. Opinie mogą więc być wiarygodnym potwierdzeniem użyteczności czy jakości danych produktów czy usług.

Wartościowy content a pozycja w Google

Musimy mieć świadomość, że wartościowy content powinien osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Jeśli od dłuższego czasu konsekwentnie realizujemy marketing treści, ale nie przynosi on wspominanych rezultatów, to warto dokładnie przeanalizować swoje działania. Istotne znaczenie dla pozycji w Google ma współczynnik klikalności (CTR), a zarazem czas, którzy użytkownicy spędzają na danej witrynie. Wartościowy content musi więc nie tylko skutecznie zachęcić internautę do zapoznania się z treściami np. za pomocą chwytliwych nagłówków czy meta description. Publikowane artykuły blogowe czy opisy produktów mają za zadanie podtrzymać zainteresowanie odbiorców, tak aby poświęcili oni więcej czasu na ich przeglądanie.

Treści – jaki mają wpływ na wyniki sprzedaży?

Wartościowy content powinien wspierać tradycyjnych handlowców. W jaki sposób? Dobrze skonstruowane opisy czy artykuły z recenzjami wskazują na kluczowe zalety produktów, przedstawiają ich najważniejsze cechy, a także odpowiadają na pytania potencjalnych nabywców. W efekcie klienci mogą uzyskać najważniejsze odpowiedzi już na etapie poszukiwań i selekcji, zwłaszcza gdy dochodzi do tzw. efektu Reverse-ROPO, czyli odwróconego efektu ROPO. Pojęcie do odnosi się do sytuacji, gdy internauci wyszykują produkt na stronie sklepu, aby następnie zobaczyć go na żywo i sfinalizować zakup w stacjonarnym punkcie danej marki. Za sprawą wartościowego contentu klienci są świadomi swoich potrzeb, a tym samym mają jasno sprecyzowane oczekiwania. Z kolei tradycyjny handlowiec nie musi udzielać odpowiedzi na podstawowe pytania, natomiast czas ten przeznaczyć na zaprezentowanie produktów dodatkowych i uzupełniających, czyli tzw. up- i cross-selling

czym jest ropo?

Szukasz wsparcia w tworzeniu wartościowego contentu, który wpłynie korzystnie na wizerunek Twojej marki oraz zwiększy wyniki sprzedaży sklepu? Skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji content marketingowej z Warszawy. Nasi doświadczeni copywriterzy stworzą dla Ciebie unikalne, angażujące i zoptymalizowane pod kątem SEO treści.

 

kontakt

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *