Content Marketing — teksty, tłumaczenia, grafiki, Social Media, reklama ADS, pozycjonowanie

Kryzys w branży a przeniesienie firmy do e-commerce – jak zaplanować treści na stronę internetową?

Epidemia koronawirusa wywołała w wielu przedsiębiorstwach niemałe zamieszanie. Wprowadzone obostrzenia stały się niczym schody dla wielu marek, szczególnie tych generujących dotąd wysokie obroty w sklepach stacjonarnych. Kryzys w branży sprawił, że firmy jeszcze chętniej i częściej niż przed pandemią stawiały na e-commerce, widząc w nim nie tylko potencjał, ale i ratunek. Na co zwrócić uwagę przenosząc swój biznes do sieci? Dlaczego warto postawić na profesjonalny copywriting i dobrze zaplanować treść w sklepie internetowym? Sprawdź!

Z tego artykułu dowiesz się:

  • dlaczego warto zadbać o treści, wybierając e-commerce?
  • jak przekuć kryzys w sukces?
  • które treści powinny być dopracowane w sklepie internetowym?

E-commerce sposobem na przetrwanie kryzysu

Epidemia skutecznie pokrzyżowała plany rozwojowe firm i zachwiała ich bezpieczeństwem, zwłaszcza finansowym. Żeby móc działać dalej, zarabiać i utrzymać swoją pozycję na rynku, konieczne było zwrócenie się w stronę e-commerce. Część marek w ogóle nie myślała o wejściu do świata online, część przyspieszyła realizację wcześniej snutych i niesprecyzowanych planów. Niezależnie od uprzednich założeń, firmy te z powodzeniem przekuwają kryzys w sukces, wykorzystując potencjał drzemiący w e-commerce.

W porównaniu z zeszłym rokiem, w bieżącym, w okresie wiosennym, powstało więcej nowych sklepów internetowych, zwłaszcza oferujących książki, multimedia, upominki, produkty spożywcze, kosmetyki czy akcesoria do domu i ogrodu. Kluczem do zwrócenia uwagi kupujących są m.in. dobre teksty, w postaci artykułów poradnikowych, jak i rzetelnych i ciekawych opisów produktów czy kategorii.

Właściciele firm przechodzących na grunt online powinni skupić się na każdym aspekcie związanym m.in. z logistyką, obsługą klienta, ofertą i marketingiem, ale i treścią, wpływającą na liczbę dokonywanych transakcji. Wszystkie wspomniane elementy ściśle się za sobą łączą, tworząc spójną całość wpływającą na rozpoznawalność marki i zwiększenie zysków. Jak się okazuje, zmiana nawyków kupujących i decyzja o założeniu czy przyspieszeniu rozwoju sklepu internetowego, nie musi być rozpatrywana w kontekście obowiązku, ale szansy na zrobienie dużego kroku naprzód.

profesjonalne treści

Dlaczego treści w sklepie internetowym są tak ważne?

Znaczenie publikowanych w sklepie internetowym treści jest porównywalne do wyboru rodzaju proponowanego asortymentu. Możesz posiadać najlepszy na rynku produkt, ale kiedy go dobrze nie zaprezentujesz, posługując się językiem korzyści, wiele tracisz. Opisy pod SEO, uwzględniające słowa kluczowe, to świetny sposób na wygenerowanie ruchu za pomocą wyszukiwarki Google. Warunkiem powodzenia będzie unikalność opisów kategorii i produktów. Kopiowanie informacji ze stron producenta nie jest dobrym pomysłem, ponieważ przynosi więcej szkody, niż pożytku. Google nazywa to zjawisko duplicate content i traktuje jako przyczynę spadku pozycji w wyszukiwarce.

Przedsiębiorcy starają się pod każdym kątem zadbać o wyjątkowość swojego biznesu. Rozpieszczają swoich klientów, dodając do zamówień gratisy, proponują różnego rodzaju promocje i dedykowane usługi. W parze z podobnymi udogodnieniami dla konsumentów powinien iść profesjonalny copywriting. Dlaczego jest on ważny?

Dobre teksty w e-commerce – od czego zacząć?

Kompletna karta produktu czy opis kategorii wzbogacony linkami do wewnętrznych zakładek porównywalne są do wirtualnego sprzedawcy, podpowiadającego, którą opcję najlepiej wybrać. Dzięki nim zadbasz o to, żeby klient sklepu internetowego nie został pozostawiony sam sobie. W przypadku zakupów online konsument nie ma możliwości sprawdzenia struktury produktu oraz konfrontacji swojej wizji z jego ostatecznym wyglądem. Dlatego też im bardziej szczegółowy opis, pisany z perspektywy oczekiwań grupy docelowej, tym większe prawdopodobieństwo, że klient kliknie “dodaj do koszyka”.

O jakie treści zadbać stawiając na e-commerce? Z pewnością warto pomyśleć o prowadzeniu bloga firmowego. Porady, ciekawostki i nowości w branży podane w lekkiej formie są zawsze mile widziane i chętnie czytane. Zaplanuj, czym chcesz podzielić się z klientami Twojego sklepu internetowego. Wsparciem mogą się okazać pytania, jakie najczęściej trafiają do skrzynki mailowej, a także zadawane są na czaterze czy za pośrednictwem Facebooka. Zazwyczaj dotyczą one funkcjonalności konkretnego produktu lub jego zastosowania. Którą patelnię lepiej wybrać? Jakie opcje w zmywarce przydają się najczęściej? Jak dokładnie wyczyścić posadzkę na tarasie? To tylko przykłady tematów sprawdzających się jako artykuły na bloga, rozwiewające wątpliwości użytkowników.

Zadbaj o każde miejsce na stronie

Nie zapomnij o zakładce “o nas”. Nie powinno być w niej pusto, wręcz przeciwnie. To doskonałe miejsce, gdzie możesz pochwalić się swoimi osiągnięciami, przedstawić argumenty mówiące o tym, że to właśnie Twoja oferta jest korzystna i zagwarantować zadowolenie z zakupów. Jeśli nie czujesz się ekspertem i nie jesteś pewien, czy poradzisz sobie z tym zadaniem, pomyśl o wsparciu w postaci pisania tekstów na zamówienie. Outsourcing treści zyskuje na popularności, dlatego pomyśl o powierzeniu tego zadania doświadczonym copywriterom.

Przeniesienie swoich działań do online może przynieść marce wiele dobrego. Zastanów się, czy włączyć swoją ofertę na Allegro, czy rozbudować lub stworzyć od początku sklep internetowy. Niezależnie od decyzji, otwarcie się na konsumenta preferującego transakcje online, będzie trafionym pomysłem i inwestycją, która pozytywnie wpłynie na rozwój firmy.

źródła:

https://retailnet.pl/2020/03/25/26969-raport-e-handel-w-dobie-koronawirusa-sprzedaz-produktow-spozywczych-wzrosla-o-kilkaset-procent/